Tittar in i ditt kök del 27

Ingen köttermometer fungerar. Lammet ca 2.2 kg. Med ben. Efter att ha bränt den så har jag svept in den i folie, 100C varmlufts ugn. Tänker att jag har den inne ca två och en halv timme? Gillar det rosa men inte blodigt.

Quorn stroganoff och matvete
IMG_2819.webp

Alltså potatispizza! 🍕🥔😍

Eller potatispinsa i detta fall. Brukar köpa deg hos italienska grann-restaurangen för att göra egen pizza men hade även ett sånt pinsabröd från mataffären hemma så gjorde två olika.

Pizzeriadegen fick långkokt tomatsås, färska champinjoner, lök, tomater, massa mozzarella och svarta oliver på sig.

Pinzan fick mascarpone, tunt skivad potatis, massor av färsk rosmarin, olivolja med vitlök och så lite parmesanost på toppen.

Pinsan vann defintivt! :d

Här blir det potatisgratäng från påse, färdigmarinerad kyckling från en form men i alla fall kokt färsk brysselkål 😅 och en kall sås jag rörde ihop på yoghurt, majonnäs, sriracha, salt, cayennepeppar och svartpeppar. Insåg dock för sent att jag typ råkat blanda ihop en liten mer spicy Rhode island 🙃

I gar gjorde jag en variant av falukorv med tomat, lok, och ost ... riktigt gott fast jag ju inte har nagon falukorv utan far noja mig med brats som egentligen smakar battre ... men som ju inte ar falukorv.:meh:

I dag har jag nu gjort en taco gryta som far sta pa lang kok i min Ninja insta pot. Den ar redan jatte god, nar det har mojsat ihop sig i 6 timmar lar det bara smaka battre.:d

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 617
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 103
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 399
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka