Tittar in i ditt kök del 27

Smakar den mycket senap eller är den god? 😅
Beror på hur mycket senap man har i! 😁

Nä men alltså senap är en av få grejer jag själv inte äter bara sådär (skulle inte kunna ha det på hamburgare eller korv med bröd eller vad folk nu har), tycker verkligen inte om det. Men som diskret smaksättare i t.ex. en salladsdressing eller som här i soppan tycker jag det funkar super. Du kan ju testa att ha i lite i taget och se vad du tycker ☺️ är inget recept man behöver följa exakt om du frågar mig

Har moddat två sorters snabbnudlar igår och idag när jag varit sjuk.
Igår samyang ramen svampnudlar med några skedar köttfärssås i. Jättegott, som buljongig köttsoppa. Med nudlar 😁

Idag demae ramen spicy med lite köttfärssås i, och creme fraiche efter. Blev som en sjukt god (och mättande) gulasch! Med lite asiatisk touch typ. Bra comfort food båda två.
Bara snabbmat men highly recommend!

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 553
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 068
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 116
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka