Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamma gör sås på vatten, ingen mjölk och ingen grädde och inget som ersätter det. Förutom vatten.Funderar på om man kan byta ut grädde mot lättmjölk i en brunsås.
Tipsar om att man kan göra egen fiskpudding, gissar att den blir godare än färdig gröt"korv". En av mina favoriträtter. Har aldrig testat med gröt"korv" dock.Tack! Jag ska vid tillfälle laga detta med skräckblandad förtjusning. Tänker INTE tala om för sambon innan vad det är
För er som inte hänger i hiss och diss-tråden.. soppan var ingen höjdare... Kommer inte köpa den igen.Testar Heinz färdiga minestronesoppa. Blir bröd till, och sen lite morötter och hummus!
Åh vad bra att det fungerade, då ska jag också prova på det! Älskar Nikkaloukta-soppa, och om jag kan göra en vego-variant också är det ju bara toppen.Egen påhittad Nikkaloukta-soppa utan köttfärs men med röda linser. Det blev faktiskt RIKTIGT gott ! Senapstouchen funkade jättebra tillsammans med linser också. Jag hade alltså röda linser, vitkål, morot, purjolök, senap, tomatpuré, soja, kycklingbuljongtärning, chiliflakes, lagerblad, salt och peppar. Och så vatten förstås.. Den fick koka tills linserna var mjuka men vitkålen fortfarande med lite tuggmotstånd. Varmt och gott !
Mamma gör sås på vatten, ingen mjölk och ingen grädde och inget som ersätter det. Förutom vatten.
nja, smakar och ser ut som sås, hon reder den också.Min mamma kallade det for sky ... det ar ocksa oftast sa en Amerikansk "gravy" ar gjord. Har ber folk ofta att jag ska gora Svenska kottbullar med "Svensk sas"