Totalt OT (men vill inte att någon i gravidtrådarna slår ihjäl mig ). Jag har hittat en juldekoration till dig @Hyacinth:
Alltså jag brukar inte julpynta mycket, men nu fick jag som ett riktigt habegär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Totalt OT (men vill inte att någon i gravidtrådarna slår ihjäl mig ). Jag har hittat en juldekoration till dig @Hyacinth:
TACK för påminnelsen om annandag Ostkaka! Jag har helt missat både afton och dito dag, så på annandagen är det hög tid att fira.I går fick jag plötsligt ostkakecravings och handlade ett styck sådan, och mumsade i mig hälften med prima hallonsylt till.
Mycket lägligt, eftersom idag visade sig vara den stora högtiden Ostkakans dag. Den har firats på samma sätt som lille Ostkakans dag (eller Ostkakans afton?) i går. I morgon, på annandag Ostkaka, blir det dock något annat.
Alltså jag brukar inte julpynta mycket, men nu fick jag som ett riktigt habegär.
Portionangivelserna stämmer aldrigNordvästra Skåne, Frödinge ostkaka (såg nu att det paket som jag glufsat i mig på två ynka dagar skulle innehålla SEX portioner men vad fan, är det Ostkakans dag, så är det! )
I dag gjorde jag @Anna 's stekpanne brod. Och det ar alltsa DITT fel att jag inte blir smal. So there!
Till brodet i fraga gjorde jag en lok/chili/lins soppa. Mycket gott, med en click (eh, ett par rejala skedar) creme fresh med graslok/farsk ingefara/och pressad citron i. MUMS.
Det är en KONSPIRATION från PK-MAFFIAN!Portionangivelserna stämmer aldrig
Hörni, den där ostkrämen som jag gjorde bollar av - jag behöver tips på vad jag ska göra med resten! Det ska i och för sig bli bollar när jag får besök på torsdag, men det är så himla mycket.
Det är alltså Philadelphia, fetaost, parmesan och lite Roquefort. Jag har redan räknat ut att jag kan fylla t.ex kycklingfiléer och färsbiffar med den men vad ska jag mer hitta på? Kan ju såklart använda som smörgåspålägg också, och kanske en klick i någon sås... men ni kanske har en massa käcka idéer?
Hörni, den där ostkrämen som jag gjorde bollar av - jag behöver tips på vad jag ska göra med resten! Det ska i och för sig bli bollar när jag får besök på torsdag, men det är så himla mycket.
Det är alltså Philadelphia, fetaost, parmesan och lite Roquefort. Jag har redan räknat ut att jag kan fylla t.ex kycklingfiléer och färsbiffar med den men vad ska jag mer hitta på? Kan ju såklart använda som smörgåspålägg också, och kanske en klick i någon sås... men ni kanske har en massa käcka idéer?
Åååh ostkaka, min favoriträtt!I går fick jag plötsligt ostkakecravings och handlade ett styck sådan, och mumsade i mig hälften med prima hallonsylt till.
Mycket lägligt, eftersom idag visade sig vara den stora högtiden Ostkakans dag. Den har firats på samma sätt som lille Ostkakans dag (eller Ostkakans afton?) i går. I morgon, på annandag Ostkaka, blir det dock något annat.
StaffanÅååh ostkaka, min favoriträtt!