Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värdelöst! Vad ska man med konferangs till om man inte får god mat?!Alltså. Den där konferangsen. Vilket bottennapp! Jag ska aldrig mer åka iväg. (nu är jag förvisso inbokad på en annan tillställning om två veckor så jag får väl offra mig och hoppas på att "bättre lycka nästa gång" stämmer väl in ).
Min räddning var den fräscha salladsbuffén som fanns vid lunch båda dagarna. I övrigt var maten TORR. När till och med kokt kalvkött i dillsås är torrt så är det nog dags att byta ut kocken. Frukostbuffén var tråkig och väldigt begränsad, matsalen opersonlig med långa bord som gav en känsla av skolmatsal.
Chokladmousserna var goda, em-fikat var sliskigt, frukten osynlig och fm-fikat låg framme i så god tid att brödet blev lite torrt och ostkanterna hårda och svettiga.
blev mitt betyg.
Sedan hemkomsten har jag hunnit med :
kantarellpaj , räksalsa med avokado/tomater/lök och surdegsbröd, rester av salsan och brödet, spagetti med köttfärssås och kyckling som var fylld med vitlöksost och sweetchilisås.
@Ariane: Så värdelöst med dålig konferensmat! På det temat kan jag säga att konferensa inte i Finland. Finland är jättetrevligt och jag trivdes bra där men maten... nej. Inget smakar något och allt är kokt/stekt till döden. Då har jag varit på allt från fina restauranger i större städer till mackar i byhålor. Intrycket blev ju inte bättre av att kollegan samt många andra fick matförgiftning på en av konferenserna...
Min sambo är finne. Vi har lite olika åsikt om hur död en fisk eller bit kött egentligen behöver vara.
Som sagt, jag trivdes bra i Finland men maten var inte mycket att hänga i julgranen Fast de har enormt gott bröd
Brödet rockar! Min mage älskar det! Levde på bröd när vi var där sist
På Coop säljer de Coop-ostkaka som.kommer från Vrigstad! Jag tyckte att den var sötare än vanligt, men helt ok. Jag har alltså firat annandag ostkaka i god ordning.