Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har suröl. Det har jag sett på Andra Lång. Det är tydligen en trend.

(Det låter jätteäckligt.)

Suröl? Gjord på surdeg då eller? :confused: Andra Lång? :confused: :confused:

Så många frågor... :cautious:

Edit: Googlade "suröl" och "Andra Lång" och hamnade på en blogg där ett öl recenserades av någon som verkade ha intagit något annat än öl innan provsmakningen... :cautious: :rofl:

Toppade den tråkiga middagen med en försvarlig bit Le Roulé. Satans gott. Nu ska jag mysa med Stephen Fry och Qi en stund och sen försöka sova.

OT:
Alltså, jag är lokalpatriot av rang men jag har börjat fundera på om det är så bra egentligen, det här med Göteborgska barn. Jag kan eventuellt ha ganska grov göteborgsk dialekt (FROEEEELUNDA typ). Det innebär ju att mitt barn också har ganska grov dialekt och brukar förstå allt vettigt. Men ungen vägrar inse att jag säger "Göteborg". Han tror att vår ståtliga stad heter "Jätte borg". Vad fasen är det för mening att ha ett barn med superdialekt när han inte ens fattar vad jag säger? :banghead::angel:

Min RINGMÄRKTE har skrattat hysteriskt varje gång han kommer att tänka på det under hela helgen. Han kommer från gnäll-Borås, borde tvångsdöpa honom till Glenn så att han assimileras.
Ta med barnet till Gamla Älvsborgs fästning så får hen vatten på sin kvarn. Finns massor av borgar i Jätte Borg ju!

Makedonskt billigt vin med ättika?

Alltså- jag är inte jättekinkig, men naturviner fick mig att välja vatten istället trots att jag hade betalat multum för ett vinpaket. Gör inte om det.
Jag tänkte mig nog snarare ett glas, förslagsvis på ovan nämnda gata i Jätteborg.

Pass på surölen här med! Däremot vissa naturviner är riktigt goda (utom ett rött som både luktade och smakade gödsel. På riktigt).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
645
· Visningar
28 811
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 016
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar