Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du komma till mig och äta potatismos med panerad spättafilé och dansk remouladsås?

Åh RACKARNS vad sugen jag blev nu. Måste laga till helgen. Innan dess hinner jag inte, fullspäckad vecka där det lär bli en hel snabba, sena middagar. Nu är jag mycket tacksam för att jag gjorde just pulled beef i lördags och att det blev så mycket, det går ju onekligen snabbt att fylla en tortilla eller liknande.

Och nu såg jag vad närmaste restaurangen serverar i fiskväg idag.

Klassiskt sprödstekt strömmingsfilé med skirat smör, lingon och potatismos

lät ju inte heller plågsamt.

(Problemet med hönökaka är bara att jag skulle kunna äta typ ett paket utan att bli det minsta mätt.)
jag brukar säga att det går att svälta ihjäl på hönökaka, just för att den innehåller så lite och ger exakt noll mättnadskänsla!

Dock är det väldigt gott att ha på smör och ost och sen köra den lite snabbt i micron så osten smälter lite :love: Det var fancy matlagning för mig när jag var liten :D

(Och hoppas det dåliga blir bättre snart!)

jag brukar säga att det går att svälta ihjäl på hönökaka, just för att den innehåller så lite och ger exakt noll mättnadskänsla!

Dock är det väldigt gott att ha på smör och ost och sen köra den lite snabbt i micron så osten smälter lite :love: Det var fancy matlagning för mig när jag var liten :D

(Och hoppas det dåliga blir bättre snart!)

Vuxenversionen är libabröd som man petar in stark ost i och kör i micron:D så pinsamt gott!

Jag vill finna inspirationen igen :cry: Äter ute eller frukt. Och inte ens bra (men god) mat ute. Idag blev lunchen ett päron och några saffransgifflar.

Inte så konstigt att hjärnan inte fungerar!

Hjälp!

Jag vet! Jag är gravid! Skyller rakt av på det:D

I mitt VÄLSIGNADE tillstånd fick jag flr mig stt du oroligt och nervöst undrade om mango och hallon var gott ihop. Kände min plikt att lugna dig.
Nej, det var mitt fel. Jag frågade ju om mangon och hallon. Men sedan glömde jag det och trodde att du svarade om pytten. Och jag kan inte ens skylla på att jag är gravid :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
644
· Visningar
28 783
Senast: em76
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar