Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag är skendräktig! Eller sympativälsignad eller något. Jag är kissnödig tre gånger i timmen, vill äta lika ofta, är förskräckligt trött och mår jätteilla på morgonen sedan typ två-tre veckor tillbaks.

Och nej, det finns noll och nada chans eller risk att jag faktiskt skulle vara dräktig/havande/välsignad på riktigt. Så ta det som en komplimang, jag lider liksom med dig ;)

Samlar kraft för att göra spaghetti med ärtpesto. Efter en festlig helg ser dock köket tyvärr ut som jag kände mig igår. :wtf:

Hörreni, jag skulle behöva torka trattkantareller så dessa är torra och bra tills på fredag (vilket gör att mitt vanliga sätt som innebär att hänga dem på tråd i fönstren i några veckor inte riktigt är tillämpnkngsbar). Hur här jag då? Någon som har bra koll på torkning i ugn?

(Jag tänker att torkskåp hade kunnat vara bra, efter erfarenheter från lågstadiet, men gissar på att det inte hår att ersätta torkskåp med torktumlare :D )

Ähhh, jag tror du blivit gravid på något ytterst gudomligt och välsignat sätt! Nästa Jesus måste faktisk vara göteborgare och heta Glenn, det är min tro :D
OT:
Alltså, jag är lokalpatriot av rang men jag har börjat fundera på om det är så bra egentligen, det här med Göteborgska barn. Jag kan eventuellt ha ganska grov göteborgsk dialekt (FROEEEELUNDA typ). Det innebär ju att mitt barn också har ganska grov dialekt och brukar förstå allt vettigt. Men ungen vägrar inse att jag säger "Göteborg". Han tror att vår ståtliga stad heter "Jätte borg". Vad fasen är det för mening att ha ett barn med superdialekt när han inte ens fattar vad jag säger? :banghead::angel:

Min RINGMÄRKTE har skrattat hysteriskt varje gång han kommer att tänka på det under hela helgen. Han kommer från gnäll-Borås, borde tvångsdöpa honom till Glenn så att han assimileras.

Jag åt grillad levain på Espresso House till lunch, chokladcheesecake till efterrätt. Började böla framför körskolelärare så behövde något själsstärkande. Jävla bil.

Pad thai till middag idag igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
645
· Visningar
28 811
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 016
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar