Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tidig lunch. Så nu hinner du med en till.
Skitsmart ju.

Gjort! En sladdrig grillad panini med mozzarella och pesto och till min stora sorg, tomater (tål inte råa eller bristfälligt uppvärmda tomater) som plattats till oigenkännlighet. Fin prestation av jobbets café som tog 75 kr för mästerverket.

Tanken var smart, utfallet bristfälligt.

Gjort! En sladdrig grillad panini med mozzarella och pesto och till min stora sorg, tomater (tål inte råa eller bristfälligt uppvärmda tomater) som plattats till oigenkännlighet. Fin prestation av jobbets café som tog 75 kr för mästerverket.

Tanken var smart, utfallet bristfälligt.

Då behöver du lite tröst och uppmuntran. Kanelbulle?

Jag vet att det finns flera Malmö-kunniga här, kan ni ge mig era experttips på Malmömaten :)

Jag och syster åker till Malmö en helg i december och jag planerar redan maten för fullt :) Har tidigare varit på Bastard och blev helt lyrisk, det vattnas fortfarnade i munnen när jag tänker på vad jag åt den kvällen. Så ett besök på Bastard är givet. Men jag har ytterligare en middag och två luncher att fylla och här behöver jag er hjälp. Tack vare tråden och ett reportage i Buffé fick jag upp ögonen för kålmackan, den är definitivt ett lunchalternativ.

Vi gillar god mat i allmänhet, gärna mer åt trendigt/hippt än fine dining. Gärna riktigt god sushi. Kom med era bästa alternativ!

Sushi: Saiko vid St Knut. Måste bokas ett tag i förväg! Tror det var deras nigiri-kock som kom tvåa i sushi-VM eller nått sånt. Riktigt gott och vällagat! Boka också i god tid om det är helgkväll.
Annars är Lyran mitt favoritställe nu för middagsmat :)
Kålmackan är en kanonbra lunch, håll ett öga på öppettiderna bara särskilt på söndagar då det är stängt. Annars tycker jag faktiskt att en äkta Malmöfalafel är en given lunch :D

Sen och därmed lite kvicklagad mat idag blev; basmatiris, tärnad stekt kyckling och en äppelsallad :d

2016102516084000460_sbig.jpg

Orkade inte med två dagar i rad i kycklinghelvetet så jag tog den portion wok plus ris som jag hade kvar (hade eg tänkt spara den tills imorgon).

Allt känns bättre nu (och min egenodlade chili är HET, det bränner lite i munnen :o :D).

Jag satt med i en fokusgrupp om matlagning och smaker efter jobbet och var såklart vrålhungrig och sugen på något gottigott när jag kom hem. Dessutom - pulled beef och raggmunk med fläsk i all ära, men det behövde vara vegetariskt.

Så det blev halloumiwraps med hummus - halloumin skulle smaka chili men det märkte jag inget av, hummusen var Felix ekologiska ur kyldisken som var jättegod! Tydlig smak av spiskummin vilket var smaskens. Gurka och sallad i wrapsen och så en tomatsalsa vid sidan om - bara tomat, rödlök, vitlök, chili, limejuice, salt, peppar, olivolja och lite vit balsamico.

Nu äter jag Polly framför tv:n ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 854
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 214
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar