Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi kallade det också köttgrotta!Har styrt upp mitt ätande lite den här veckan. Istället för att äta en gång om dagen (typ en liten portion middag...) har jag ätit både frukost, lunch och middag varje dag! Idag fick jag mat hos föräldrarna. Det vi kallar köttgrotta, men alla andra köttfärslimpa, med potatis och stuvade grönsaker. Helt klart en favorit! Nu äter jag popcorn och dricker öl. Och försöker lära kattjäveln att man inte får vara på bordet...
Vi kallade det också köttgrotta!
Västkusten?Du är den första jag har träffat på som känner till det!
Västkusten?
Ja, jag har ju också förstått det, liksom. Så det är bäst att hålla sig till köttfärslimpa när man talar med okändaKöttgrotta där jag kommer ifrån är något helt annat än köttfärslimpa.
Egentligen anspelar det väl på fyllning? Men min mammas KÖTTGROTTA var färs rakt igenom.Köttgrotta där jag kommer ifrån är något helt annat än köttfärslimpa.
Egentligen anspelar det väl på fyllning? Men min mammas KÖTTGROTTA var färs rakt igenom.
Jag tänker att det kanske inte har så mycket med fyllning att göra?Nu vet jag inte riktigt om jag ska förklara vad en jöttgjotta från jätteborg är för nåt, eller om jag bara ska vara tyst.
Detta är jällefall en MATTRÅD!Nu vet jag inte riktigt om jag ska förklara vad en jöttgjotta från jätteborg är för nåt, eller om jag bara ska vara tyst.
Beror på hur man ser det, tror jag.Jag tänker att det kanske inte har så mycket med fyllning att göra?
Egentligen anspelar det väl på fyllning? Men min mammas KÖTTGROTTA var färs rakt igenom.
Beror på hur man ser det, tror jag.
Detta är jällefall en MATTRÅD!
Köttgrotta hette det här också - i alla fall hos farmor. Hon var från Halland men bodde i Göteborg större delen av underlivet