Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har styrt upp mitt ätande lite den här veckan. Istället för att äta en gång om dagen (typ en liten portion middag...) har jag ätit både frukost, lunch och middag varje dag! Idag fick jag mat hos föräldrarna. Det vi kallar köttgrotta, men alla andra köttfärslimpa, med potatis och stuvade grönsaker. Helt klart en favorit! Nu äter jag popcorn och dricker öl. Och försöker lära kattjäveln att man inte får vara på bordet...

Har styrt upp mitt ätande lite den här veckan. Istället för att äta en gång om dagen (typ en liten portion middag...) har jag ätit både frukost, lunch och middag varje dag! Idag fick jag mat hos föräldrarna. Det vi kallar köttgrotta, men alla andra köttfärslimpa, med potatis och stuvade grönsaker. Helt klart en favorit! Nu äter jag popcorn och dricker öl. Och försöker lära kattjäveln att man inte får vara på bordet...
Vi kallade det också köttgrotta!

Köttgrotta hette det här också - i alla fall hos farmor. Hon var från Halland men bodde i Göteborg större delen av vuxenlivet :)

Jag har varit på kurs idag, där lunch ingick. Det var någon sorts kaotisk buffé, men när man väl lyckats lista ut vad som fanns var blev det gott. En imponerande salladsbuffé där man bl.a kunde bygga sin egen Caesarsallad eller grekiska dito, och sedan flera olika varma rätter. Jag tog chilimarinerad fläskfilé och potatisgratäng.

Efterrätt var någon ljuvlig äppelkaka med vaniljglass eller vaniljsås, samt ett försvarligt urval av strössel och såser och sånt. Jag tog polkaströssel ;)

Till middag blev det wraps idag med. Överbliven halloumi i en, köttfärs i en. Isbergssallad, gurka och resten av salsan från igår. Och cola zero <3

Två bilrelaterade kriser på två veckor. Igår involverade det en kokande bil, finniga tonårskillar, en undrande hund, en räddare i nöden (god vän) och en storgråtande småbarnsMOR (jag). När jag insåg att jag inte skulle få ta med hunden i hyrbilen pga ALLERGIKER och började planera för övernattning på mack med hund och Ica-kassar var sammanbrottet riktigt nära. Tonårskillarna stod perplexa och tittade på. Sen grät jag lite till när hjältinneaktig vän kom och stuvade in mig och hund och packning i sin bil och körde hem oss 8 mil enkel väg.

Fick vin och tröstbolognese när jag kom hem.

Idag har jag varit mycket matt i pälsen. Fick dock äntligen min PAD THAI. Med kyckling, broccoli, morötter, vårlök, böngroddar, jordnötter, ägg och massor av lime, fisksås, hemodlad chili och koriander. Det var väldigt gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 867
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 215
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 024
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar