Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Jag vill inte höra vad han gör med sina hästar, Hans "kåta islänningar".. haha, Så dem är kåta, hur ser man det på hästen? Börjar de brunsta i tid och otid emot honom?

Jag tror att det är viktigt att visa sin åsikt.. om jag nu antyder en massa saker som är Så fel så får väl någon slå mig på käften.. Jag kommer inte ändra åsikt, för hur många du än nämner som håller på att sätta på sina djur eller som har "kåta hästar" så förstår jag precis varför jag är så emot tidelag

Senast ändrad:

Troligtvis är det högst intelligenta islänningar som verkligen kan snacka för sig. Och ägaren verkligen har gjort ett genombrott...som faktiskt hajjar vad en häst säger.

Äh, du verkar ju inte kunna något om beteende alls eftersom du relaterar detta till kåthet..kåthet mot en människa.
Jag använde I_Us egna uttryck.

I_U är av kvinnligt kön. Vilka har jag nämnt som sätter på sina djur?

Och det bästa vore om du inte antydde något alls.

Du sa att I_U kan berätta ett och annat om sina kåta islänningar.. Hur tror du jag tolkar det? Och varför får jag inte tycka som jag gör?! Bara för att jag tycker anorlunda.. om du stör dig så mycket på mitt tycke så behöver du inte ens vara i denna tråden och skriva..

För övrigt skiter jag i vad I_U gör med sina djur. jag tycker som jag tycker

Senast ändrad:

En häst skulle väl knappast springa i kapp en människa för att ha sex med den eller hur ? Människan är den som ALLTID börjar. Fattar inte varför denna sajt alltid ska vrida och vända på allt. Kan inte människor ha sex med sin egen art där dom faktiskt kan komunicera ? Om hästen säger GNÄGG...säger den då att : nu vill jag ha sex, eller nej, inte i dag ?

Jag tycker man ska kunna diskutera från olika synvinklar.

För övrigt så hoppade en häst på min kompis en gång. hon satt på huk i hagen och han kom med en dinglandes snopp och hoppade upp på hennes rygg.
vad han ville vet inte jag, men nåt var det iallafall.

Om hästen säger gnägg?, lite löjligt uttalande tycker jag. Man kan väl diskutera lite seriöst...

Senast ändrad:

Du kan tycka som du vill utan att antyda att alla som tycker något annat har sex med sina djur. Varför får inte vi andra tycka som vi vill utan att i förtäckta ordalag anklagas för både det ena och det andra?

Det finns ju ett videoklipp på nätet där en TV-reporter jagas av en åsna med fullt stånd.

Det är väll ingen som har sagt att du inte får tycka som du gör?
Därimot protesterar många mot att man ska ha en lag mot tidelag, vilket inte är samma sak.

/ Wingates (som tycker folk borde sluta ta diskussioner personligt).

Troligtvis är det högst intelligenta islänningar som verkligen kan snacka för sig. Och ägaren verkligen har gjort ett genombrott...som faktiskt hajjar vad en häst säger.

Äh, du verkar ju inte kunna något om beteende alls eftersom du relaterar detta till kåthet..kåthet mot en människa.

För många år sedan var det uppe ang utnyttjande av ett barn i media.
Kommer inte riktigt ihåg, men mödomshinnan var borta tror jag.
Det visade sig att det var labradoren i familjen som "satt" på dottern.
Man fick även se detta för de ville bevisa att labben kunde göra så.
De visade alltså med en vuxen person, man fick så klart inte se fullt ut. Men de ville visa att labben faktiskt kunde ha gjort det.

Allvarligt? Ja, detta tycker jag är ganska allvarligt. Men jag har sagt vad jag tycker. Så du tycker att jag antyder massa saker om det ena och det andra?
Jag får ju fortfarande försvara min åsikt precis som du försvarat din, Det är ju det som är diskution, argumant och motargument. Sen är det mycket jag grunnar över som folk skriver. Självklart accepterar jag vad andra tycker, om de accepterar vad jag tycker. Ni får gärna tycka att tidelag inte är så farligt som jag tycker, men alla har väl upplevt sin sida av saken..

Du sa att I_U kan berätta ett och annat om sina kåta islänningar.. Hur tror du jag tolkar det? Och varför får jag inte tycka som jag gör?! Bara för att jag tycker anorlunda.. om du stör dig så mycket på mitt tycke så behöver du inte ens vara i denna tråden och skriva..

För övrigt skiter jag i vad I_U gör med sina djur. jag tycker som jag tycker

Vadå I_U gör med sina djur? Det sades bara att hon kan berätta om sina kåta islänningar.

För många år sedan var det uppe ang utnyttjande av ett barn i media.
Kommer inte riktigt ihåg, men mödomshinnan var borta tror jag.
Det visade sig att det var labradoren i familjen som "satt" på dottern.
Man fick även se detta för de ville bevisa att labben kunde göra så.
De visade alltså med en vuxen person, man fick så klart inte se fullt ut. Men de ville visa att labben faktiskt kunde ha gjort det.

Okej, där har du din källa. I ett tidigare inlägg skrev du att du skiter fullkomligt i om jag tar källor från artiklar och djurens rätt eftersom du inte trodde på tidningar.

Detta är väl ett klart exempel på att vi måste försvara våran ¨åsikt genom att visa sånna här saker?, Källor, som hänt andra eller som andra upplevt.

Ni får gärna tycka att tidelag inte är så farligt som jag tycker, men alla har väl upplevt sin sida av saken..

Då får vi sluta göra semin på våra djur, dräktighetsundersöka också mm.
För hur man ska kunna försvara det om tidelag finns, förstår inte jag.
Även om man tycker att det är något som måste göras, så vet inte djuren om det.
De ser ingen skillnad.

Vadå I_U gör med sina djur? Det sades bara att hon kan berätta om sina kåta islänningar.

Okej,

och jag kan berätta om min kåta hingst, han är jättekåt nu på sommaren och vill sätta på alla ston som går förbi.. Alla hästar blir väl "kåta" när det är parnings/brunst period?

Okej, där har du din källa. I ett tidigare inlägg skrev du att du skiter fullkomligt i om jag tar källor från artiklar och djurens rätt eftersom du inte trodde på tidningar.

Detta är väl ett klart exempel på att vi måste försvara våran ¨åsikt genom att visa sånna här saker?, Källor, som hänt andra eller som andra upplevt.

Med media menar jag tv, kanske skulle skrivit det.
man fick se delar av rättegången och intervjuver av de drabbade.

Det var en flicka, ca. åtta år tror jag, som hade krypit in under sin säng för att hämta något, varpå familjens labrador hade hoppat på henne. Hon fick rivsår och skador, blödde bl.a. Hur det nystades upp minns jag inte, men fadern misstänktes, flickan placerades i tillfälligt fosterhem och fick inte träffa sin far, i förhör sade hon att det var hunden, men polisen ansåg att hon ljög för att skydda sin far. Hundar gör inte så.

I en rekonstruktion använde man familjehundens far (familjehunden hade avlivades p.g.a. det som hänt) och en kvinnlig polis och den visade att en hund visst kunde ta en människa stående på alla fyra som en invit, samt att det inte var helt lätt - inte ens för en vuxen människa och därtill polis - att komma loss från hundens grepp.

O.s.v. o.s.v. Fadern friades.

Då får vi sluta göra semin på våra djur, dräktighetsundersöka också mm.
För hur man ska kunna försvara det om tidelag finns, förstår inte jag.
Även om man tycker att det är något som måste göras, så vet inte djuren om det.
De ser ingen skillnad.

Nej, de ser ingen skillnad. Kanske inte. men det gör definitivt vi. Jag tycker inte att man kan jämföra att kolla en sto om det är dräktigt och att ha sex med ett sto.

Understryker nu med att du får tycka precis som du vill och att jag bara reagerar med grund för min åsikt om det hela.

Nej, de ser ingen skillnad. Kanske inte. men det gör definitivt vi. Jag tycker inte att man kan jämföra att kolla en sto om det är dräktigt och att ha sex med ett sto.

Understryker nu med att du får tycka precis som du vill och att jag bara reagerar med grund för min åsikt om det hela.

Du tycker det ja. Men för stoet är det ingen skillnad.

Det var en flicka, ca. åtta år tror jag, som hade krypit in under sin säng för att hämta något, varpå familjens labrador hade hoppat på henne. Hon fick rivsår och skador, blödde bl.a. Hur det nystades upp minns jag inte, men fadern misstänktes, flickan placerades i tillfälligt fosterhem och fick inte träffa sin far, i förhör sade hon att det var hunden, men polisen ansåg att hon ljög för att skydda sin far. Hundar gör inte så.

I en rekonstruktion använde man familjehundens far (familjehunden hade avlivades p.g.a. det som hänt) och en kvinnlig polis och den visade att en hund visst kunde ta en människa stående på alla fyra som en invit, samt att det inte var helt lätt - inte ens för en vuxen människa och därtill polis - att komma loss från hundens grepp.

O.s.v. o.s.v. Fadern friades.

Ja så var det. Jäklar vilket minne du har :) och jag också delvis :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 988
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 200
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V