Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

men hur kan vi veta att hunden/hästen/? inte lider? Hur vet vi om de eventuella psykiska skador som kanske ges djuret när människan utnyttjar den på sex..

Är man en duktig djurkännare så ser man tydligt när hunden mår psykiskt dåligt.
men jag håller med dig, det är det ju ingen som tar hänsyn till, utan bara yttre våld.

Nää jag fattar verkligen inte hur de kan vara "lagligt".. Fy farao alltså! :mad:

O jag säger då bara de till alla som tex säger "så länge inte djuret skadas så bryr jag mej inte om va folk gör" lr "så länge jag slipper se de".
Ni är ju (ursäkta språket) Fan minst lika sjuka som dom som gör de. Va är ni för hundmänniskor/djurvänner som tänker på de viset. Snacka om att sopa saker o ting under mattan.. Skäms!

Nää visst ni är inte för djursex.. Men är ni MOT då? De låter då inte som de. :grin:

Jag hatar, avskyr, äcklas allt o alla som har med sånt att göra. Även ni som väljer att inte se de..

Lagar kanske inte kan gör mkt för alla djur som utsätts.. O de är ju inte direkt lagar man kan hurra för när de kommer till sånt här. Men tänk om vi människor kunde gör nåt åt de.. Istället för att bara acceptera de som de är. :grin:

Så du tycker det ok ok att en hund slickar av någons kön?
alltså jag tror inte hunden lider av det. hunden tar väl det som att slicka mattes hand.. eller anser du att din hund blir våldtagen om den går fram och slickar på en främlings hand?? :cool:

Okej då vill jag att du visar mig en lista på ALLA de djur som har sex för skojs skull.

Från säker källa.
Du kan få den här:

kuddknull.jpg

men hur kan vi veta att hunden/hästen/? inte lider? Hur vet vi om de eventuella psykiska skador som kanske ges djuret när människan utnyttjar den på sex..
Hur kan vi veta att hunden inte lider av koppel, ett visst antal promenader per dag (kontra frihet), ägarens val av avelspartner o.s.v?
Hur kan vi veta att hästen inte lider av boxliv, ridning, div. undersökningar som involverar penetration med en hel arm, o.s.v?

Hur vet vi om de eventuella psykiska skador som kanske uppstår hos djuret när människan utnyttjar det för sitt eget höga nöjes skull?

alltså jag tror inte hunden lider av det. hunden tar väl det som att slicka mattes hand..
Min hund får man nästan fösa undan med våld när han fått vittring på husses och mattes könsorgan.

Knulla kuddar är ju serious business förstår du väl!

;)

Hur kan vi veta att hunden inte lider av koppel, ett visst antal promenader per dag (kontra frihet), ägarens val av avelspartner o.s.v?
Hur kan vi veta att hästen inte lider av boxliv, ridning, div. undersökningar som involverar penetration med en hel arm, o.s.v?

Hur vet vi om de eventuella psykiska skador som kanske uppstår hos djuret när människan utnyttjar det för sitt eget höga nöjes skull?

Man kan aldrig veta säker.. Men du vet väl att hunden är ett tamdjur som man måste ha i koppel på promenad, som man inte kan ha lös hur som helst. Partner väljer dom själv.. Finns nog ingen som kan tvinga två hundar att para sig.. Går de inte så går de inte.
Dock är de ju så (borde vara så) att ett tamdjur har vi människor inte sex med.

Samma sak med hästar.. De är vi människor som har skapat dom, deras liv med ridning, boxliv, osv. Men menar du då att vi människor ska skapa djur att ha sex med.. Göra de till en del av djurens vardag.

"Ja nu kommer husse/matte här o ska ha lite sex".

Inse att de är de sjukaste som finns..

Man kan aldrig veta säker.. Men du vet väl att hunden är ett tamdjur som man måste ha i koppel på promenad, som man inte kan ha lös hur som helst. Partner väljer dom själv.. Finns nog ingen som kan tvinga två hundar att para sig.. Går de inte så går de inte.
Dock är de ju så (borde vara så) att ett tamdjur har vi människor inte sex med.

Samma sak med hästar.. De är vi människor som har skapat dom, deras liv med ridning, boxliv, osv. Men menar du då att vi människor ska skapa djur att ha sex med.. Göra de till en del av djurens vardag.

"Ja nu kommer husse/matte här o ska ha lite sex".

Inse att de är de sjukaste som finns..

Inte alls svårt att tvinga 2 hundar att para sig. Men det är inte rätt.
Koppel på hunden vid promenad, ja det är något vi bestämt. Men fick hunden välja skulle den gå lös..

Inte alls svårt att tvinga 2 hundar att para sig. Men det är inte rätt.
Koppel på hunden vid promenad, ja det är något vi bestämt. Men fick hunden välja skulle den gå lös..

Nä de är inte rätt.. O samma sak vad gäller sex mellan hund o människa, de är inte heller rätt.
Tvingar man inte två hundar att para sig så tvingar man inte en hund att bli påsatt av en människa.

Men nog kan man ha hunden lös, så länge man har koll på sin hund. :) Finns ju dock en lag där som säger att man inte får ha hunden lös under jakttider o så.

Om en sådan lag som koppeltvång finns, så tycker då jag att de borde finnas en lag som säger att samlag med djur är förbjudet.
Men tydligen är en sådan lag för mkt begärt.. !!? :eek:

Ja! Fram för en lag som gör det otillåtet att ha sex med hund om den inte är kopplad! Var det inte så du menade?

Hur många hundparningar tillkommer på hundarnas initiativ tror du? Nej, dom väljer sällan partner själva.

Det är lätt att förfasas över sådant som ens egen moral förbjuder, men du borde nog sätta dig in i vad förbudslagar innebär, framför allt sådana som bygger på moral.
Det är på det sexuella området som så många tabun och moraliska regler förekommer. Varför är det så? (Svar: religion?). Ibland verkar det vara värre att råka visa sig naken än att slå ner någon. :confused:

LIA

Hur vet du det?

Jag säger inte att du har fel, men jag säger bara att det har varken du eller jag någon som helst aning om.

Jag skrev jag inbillar mig, jag är inte alls säker, men jag tror inte alla tidelagare är så försiktiga jämt.

Jag tycker det är fruktansvärt de som tex har hund och den får ligga själv hela dagarna för ägaren ska jobba. Jag tycker det är för jävligt att många hästar stå inne mer i sin box än är ute. Jag tycker det är för jävligt att många hästar bara får gå i en liten rasthage hela sitt liv, och sen in i sin box.
Listan kan göras hur lång som helst.

Fast måste man jämföra tidelag med annat nyttjande av djur?

Bara för att folk skaffar hundar och lämnar de ensamma hela dagarna, och att de lider därav, så tycker inte jag det är OK för den delen med ett övergrepp där det kanske är svårt att bevisa skada, och där hunden kanske lider mindre än att vara själv varje dag.

Något som är sjuk egentligen är ju att förr var det lag på tidelag, har för mig att det t.o.m. var dödstraff, men lagen försvann! Varför?

Homosexualitet reglerades i samma lag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 994
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 202
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 590
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V