Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Förstår du inte att så fort djuret LIDER så ÄR det OLAGLIGT redan. Lider inte djuret så är det lagligt, lider djuret så är det olaligt, vi behöver inga fler lagar för att inte djuren ska lida. Sen att lagarna inte tillämpas och följs upp är självklart ett problem men det blir knappast mer resurser till djurkskyddet för att vi stiftar fler lagar.

Jaha okej då! Då kan vi fortsätta att sätta på djur då, det är ju bara djur och de lider inte av att man har sex med dem.. Nu var det noterat! Vi kan ju t.o.m ha sex med dem utan att känna skuld heller.. För lagen tillåter det, och säger att djuren inte lider.

Men vem f*n har sagt att djuren inte lider? I den artikeln som var taget från aftonbladet står det att hundratals fall av övergrepp mot djur hade tystast ner för att polisen inte orkade ta tag i det eftersom tidelag är lagligt. Varför gräva djupare i fallet då? Varför ens anstränga sig? Som Estivuz sa, då kan vi lika gärna ta bort smålagar som att man inte ska stanna vid övergångsställe osv, för dessa smålagar gör ingen nytta ändå..

Men men. du får gärna vara för tidelag om du vill..

Ta exemplet med ponnyn som tydligt visade att det var mycket trevligt när man gjorde rent skapet han hade knappast brytt sig om man pillade mer,en löptik kan också reagera villigt mot människan osv

Där visar djuren även inviter mot människor.
Hur vet du att löptiken far illa när hon är i den perioden då hon ställer upp sig för vad som helst?

Men herregud, skulle du ha sex med din hund bara för att den ställde upp sig för dig eller? Då löpperioden är, är det många hormoner i tiken. Det kan då göra den lite förvirrad eftersom den vill para sig för att föröka sig.. men jag tror inte på att de som har sex med sina djur endast gör det under löpperioden, som är typ 2 ggr/år. Har han sex med människor resten av året eller sätter han på sin katt ?!

och det med ponnyn, Det kanske kliade skönt eller så är det en ponny som vill ha massa sex med människor!

Senast ändrad:

Det kan det verkligen inte.

Det är STOR skillnad på djur och barn,även om det finns många djurägare som tycks tro att ett djur är samma sak som barn.

Ett djur har inget samvete,får inget dåligt rykte,skäms inte och har inte alls samma tänk som en människa har.

Däremot har det instinkter och känner smärta.

Och det kan inte säga nej. Ett spädbarn kan inte heller säga nej.
Att människan känner skam, får dåligt rykte osv beror ju bara på samhället runtomrking, normer osv.
En hund tänker inte på det sättet, nej - men båda är lika hjälplösa när det händer.

Lagen som finns nu håller inte. Det är ok med tidelag så länge inte djuret lider? Pelle som har sex med sin hund säger att djuret inte lider - jag säger att det lider. Ord mot ord, och jag anmäler Pelle. Vad händer? Ingenting.
Det finns lagar om det mesta i vårt lilla land. Nog finns det plats för en lag som förbjuder djursex.
Intressant är att nekrofili är olagligt. Då har man sex med en död människa. EN DÖD MÄNNISKA. Det är nästan ironiskt, det är inte ok att ha sex med en död människa som inte känner, men det är ok att ha sex med en hund/häst/katt.

Djur har inte sex för nöjes skull (normalt sett). Djur har heller inte sex med andra raser hursomhelst. Skulle djuren vara så kåta som tidelagsutövarna säger så skulle min hund och katt redan haft sex för längesedan, varje dag! Flera gånger!

Nu ska jag nog sova och inte diskutera mer. Tyvärr så har ju tidelagsfrågan tagits upp nu iår, så det kommer dröja ett tag innan (om) det tas upp igen. Jag får väl flytta till ett annat land, för det känns faktiskt sjukt att tidelag är förbjudet i underbara sverige...

Men herregud, skulle du ha sex med din hund bara för att den ställde upp sig för dig eller? Då löpperioden är, är det många hormoner i tiken. Det kan då göra den lite förvirrad eftersom den vill para sig för att föröka sig.. men jag tror inte på att de som har sex med sina djur endast gör det under löpperioden, som är typ 2 ggr/år. Har han sex med människor resten av året eller sätter han på sin katt ?!

Nu låter du som att jag personligen har sex med djur,DET HAR JAG VERKLIGEN INTE!!!!!!!!!!

Men om hunden ställer upp sig för någon som är intresserad av att ha sex med den och hunden är med på noterna så varför inte? Såvida hunden inte tar stryk av det,vad är då felet förutom att det känns äckligt och onaturligt?

Att människan känner skam, får dåligt rykte osv beror ju bara på samhället runtomrking, normer osv.
En hund tänker inte på det sättet, nej - men båda är lika hjälplösa när det händer.

QUOTE]

Ett spädbarn skriker troligtvis för sitt liv där märker man troligtvis att han/hon inte är med på noterna.
Ja jag vet varför människor känner skam,har själv en vänninna på 40 år ca som blev våldtagen som liten endå skäms hon,går fortfarande i terapi mm

En tik som ställer upp sig för husse och vi säger är med på det? Vari finns tvånget då?

Nu låter du som att jag personligen har sex med djur,DET HAR JAG VERKLIGEN INTE!!!!!!!!!!

Men om hunden ställer upp sig för någon som är intresserad av att ha sex med den och hunden är med på noterna så varför inte? Såvida hunden inte tar stryk av det,vad är då felet förutom att det känns äckligt och onaturligt?

Hahah.. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat..
Ja, fan vad det kul det ska bli att få ha sex med min lilla hund när hon löper! Då kommer hon ju vilja ha sex med mig! Jippiiie

Asså, jag menar, ärligt talat.. tycker du att det skulle vara OK? Att ha sex med en stackars hund, och jag tror inte för fem öre på att någon som håller på med detta endast gör det under löpet! Skitsnack tror jag annars..

Senast ändrad:

Lagen som finns nu håller inte. Det är ok med tidelag så länge inte djuret lider? Pelle som har sex med sin hund säger att djuret inte lider - jag säger att det lider. Ord mot ord, och jag anmäler Pelle. Vad händer? Ingenting.
Det finns lagar om det mesta i vårt lilla land. Nog finns det plats för en lag som förbjuder djursex.
Intressant är att nekrofili är olagligt. Då har man sex med en död människa. EN DÖD MÄNNISKA. Det är nästan ironiskt, det är inte ok att ha sex med en död människa som inte känner, men det är ok att ha sex med en hund/häst/katt.

Djur har inte sex för nöjes skull (normalt sett). Djur har heller inte sex med andra raser hursomhelst. Skulle djuren vara så kåta som tidelagsutövarna säger så skulle min hund och katt redan haft sex för längesedan, varje dag! Flera gånger!

Nu ska jag nog sova och inte diskutera mer. Tyvärr så har ju tidelagsfrågan tagits upp nu iår, så det kommer dröja ett tag innan (om) det tas upp igen. Jag får väl flytta till ett annat land, för det känns faktiskt sjukt att tidelag är förbjudet i underbara sverige...

Håller med dig totalt! Tidelag ska förbjudas!

Hahah.. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat..
Ja, fan vad det kul det ska bli att få ha sex med min lilla hund när hon löper! Då kommer hon ju vilja ha sex med mig! Jippiiie

Du får väl prova,om du är lagd åt det hållet,men gör du hunden illa är du olaglig. :D

Du får väl prova,om du är lagd åt det hållet,men gör du hunden illa är du olaglig. :D

Ja, men alla här verkar ju nästan vara överäns om att hunden är med på det och att den inte hänner något så då är det väl inga problem??

men ärligt, tror inte det är så bra för en hundslida att få in en människosnopp.. det är ju alldeles för stort.. men det spelar väl inge roll heller.. Den känner ju ingenting.

Tror inte att du har sex med djur.. men du verkar vara för tidelag och det stör mig.. men folk får tycka precis som de vill. men det är nyttigt att diskutera det

Ja, men alla här verkar ju nästan vara överäns om att hunden är med på det och att den inte hänner något så då är det väl inga problem??

men ärligt, tror inte det är så bra för en hundslida att få in en människosnopp.. det är ju alldeles för stort.. men det spelar väl inge roll heller.. Den känner ju ingenting.

Tror inte att du har sex med djur.. men du verkar vara för tidelag och det stör mig.. men folk får tycka precis som de vill. men det är nyttigt att diskutera det

Jag är inte fö tidelag men som jag skrivit innan,så länge inte djuren far illa så får folk göra vad de vill för mig även om jag personligen tycker det känns sjukt och äckligt.

Men om hunden ställer upp sig för någon som är intresserad av att ha sex med den och hunden är med på noterna så varför inte? QUOTE]

Detta kallar jag inte att tycka det är äckligt, när du själv skriver som om du tycker det inte är några problem.. eller jag kanske har missuppfattat dig?

Självklart ska inte djuret lida, men vem vet om den inte lider redan då?

Vad du är fixerad vid "snopp i djur". Det finns andra former av sex, t ex hundsnopp i kvinna. Eller olika sex-former utan penetrering. Dessutom är det väl ingen större skillnad i snoppstorlek mellan en mans och en stor hanhunds?

Djur har inte vårt moraltänkande, så varför skulle dom egentligen bry sig om varför dom "hanteras" för människans sexbehov eller av andra orsaker? Om man förutsätter att allt sker på ett i övrigt respektfullt sätt.

LIA

Vad du är fixerad vid "snopp i djur". Det finns andra former av sex, t ex hundsnopp i kvinna. Eller olika sex-former utan penetrering. Dessutom är det väl ingen större skillnad i snoppstorlek mellan en mans och en stor hanhunds?

Djur har inte vårt moraltänkande, så varför skulle dom egentligen bry sig om varför dom "hanteras" för människans sexbehov eller av andra orsaker? Om man förutsätter att allt sker på ett i övrigt respektfullt sätt.

LIA

Det är ju det som är så hemskt, hunden vet kanske inte vad vi gör, men vi vet det! Bara för att hunden inte vet så vet vi och herregud, ska ve bete oss hur som helst för att hunden inte kan säga nej?

Stor hanhund?, okej, på en grand danious då kanske.. men jag pratar just om när män sätter på sina hundar.. sen vet jag att man även lockar djuret till att sätta på en själv, kvinnor..
men ärligt talat.. fattar inte hur man kan vara för det och att man ens försvarar det!

Om du läser artikeln om hur hundratals fall har anmälts om övergrepp på djur och att tidelagutövarna slipper åtal - för att det inte finns en lag som täcker det.. Ska man verkligen kunna göra vad man vill med sitt djur, bara det inte lider? Men vem f*n har sagt att hunden inte lider utav det? Om nu hunden skulle vilja ha sex, som alla verkar veta att hunden vill så varför går inte min hund till mig, eller till katterna och vill ha lite sex?! haha.. Fattar inte hur Sverige kan tillåta sånt..

Senast ändrad:

Det är ju det som är så hemskt, hunden vet kanske inte vad vi gör, men vi vet det! Bara för att hunden inte vet så vet vi och herregud, ska ve bete oss hur som helst för att hunden inte kan säga nej?
Det är fortfarande endast moraliska aspekter du för fram. Tror du att det för en häst gör någon skillnad om man för in en snopp eller en undersökande arm?

Stor hanhund?, okej, på en grand danious då kanske.. men jag pratar just om när män sätter på sina hundar.. sen vet jag att man även lockar djuret till att sätta på en själv, kvinnor..
men ärligt talat.. fattar inte hur man kan vara för det och att man ens försvarar det!
Pja, schäfrars apparater är inte att leka med. ;)
Jag försvarar inte tidelag, men jag anser inte heller att det ska förbjudas bara för att din moral kräver det. Om en kvinna vill ha sex med sin hund, är det väl upp till henne, för hunden lär väl knappast lida? Däremot kan man tänka sig risken av en sned syn på alla kvinnor, typ knäjuckare (pudlar).

(A) du läser artikeln om hur hundratals fall har anmälts om övergrepp på djur och att tidelagutövarna slipper åtal - för att det inte finns en lag som täcker det.. (B) Ska man verkligen kunna göra vad man vill med sitt djur, bara det inte lider? (C) Men vem f*n har sagt att hunden inte lider utav det? (D) Om nu Om hunden skulle vilja ha sex, som alla verkar veta att hunden vill så varför går inte min hund till mig, eller till katterna och vill ha lite sex?!
A Så bra. Förutsätter att det inte är djurplågeri med i bilden. B Nej. C Som djurägare ska man veta om ens djur lider, oavsett orsak! D Den tycker inte du är tilldragande? ;) Allvarligt, så kan det fungera oavsett djurets sexbehov, som jag redan skrivit.

haha.. Fattar inte hur Sverige kan tillåta sånt..
Tänk efter lite mer. :idea:

Du får gärna för mig ha vilken slags moral du vill, bara du låter bli att tvinga på den på andra!

LIA

Någon annan som tycker att tidelag hör hemma i hund hanteringen?

Inte jag iaf.. Kommer aldrig förstå hur de tänker, som har sex med ett djur.. Ett djur kan inte säga nej, så det är väl bara att tuta och köra?! - Jag tror INGEN människa kan bedömma om individen lider eller inte, enligt artikeln från aftonbladet ska hundarna som utsatts för sexuella övergrepp ha djupa psykiska skador, dessa är dock svåra att visa eftersom tidelag är lagligt och att det är svårt att visa om hunden lider eller inte?

Varför kan vi inte bara hålla oss till människor, måste vi verkligen ha sex med våra djur också :confused:. Förtjänar dem det? eller är det för vår skull?

En lag emot tidelag, tycker jag, ska sättas nu!!

Det är fortfarande endast moraliska aspekter du för fram. Tror du att det för en häst gör någon skillnad om man för in en snopp eller en undersökande arm?

Pja, schäfrars apparater är inte att leka med. ;)
Jag försvarar inte tidelag, men jag anser inte heller att det ska förbjudas bara för att din moral kräver det. Om en kvinna vill ha sex med sin hund, är det väl upp till henne, för hunden lär väl knappast lida? Däremot kan man tänka sig risken av en sned syn på alla kvinnor, typ knäjuckare (pudlar).

A Så bra. Förutsätter att det inte är djurplågeri med i bilden. B Nej. C Som djurägare ska man veta om ens djur lider, oavsett orsak! D Den tycker inte du är tilldragande? ;) Allvarligt, så kan det fungera oavsett djurets sexbehov, som jag redan skrivit.

Tänk efter lite mer. :idea:

Du får gärna för mig ha vilken slags moral du vill, bara du låter bli att tvinga på den på andra!

LIA

Tvinga? ehm. att säga vad jag själv tycker, tycker jag inte är att tvinga.. och den jämförelsen med att vi kör in en hand i hästen, jo för att kolla dräktigheten, när man kör in snoppen - för att ha sex. Onormalt tycker jag.. ingenting som jag tvingar någon att tycka.. jag skriver ju från mig, av mig.

Och hur vet du att djuret inte lider?

Föresten tror jag att folk vet vad de tycker och inte, jag tror inte det blir påverkade av mig för att jag skriver precis vad jag tycker och känner. Startade denna tråden för jag just ville göra det, samtidigt som jag ville veta vad alla andra tyckte och tänkte om det.

Jag försvarar inte tidelag, men jag anser inte heller att det ska förbjudas bara för att din moral kräver det.

Nä, det är ju inte så att jag kan gå och skriva in lagen i lagboken, men genom att framföra vad jag tycker visar jag min åsikt och den får folk tolka hur de vill. Jag tycker att tidelag ska absolut förbjudas för jag tycker det är äckligt och enligt mig inte ett dugg rätt för djuren. Även om man känner det tillfredsställande.. och jag är säker på att det är många fler som vill ha den lagen med i lagboken. Så att den finns.. Självklart finns det ju svarta hål i alla lagar men jag tror att den är bra som stöd för de som vill förbjuda tidelag

Senast ändrad:

Tvinga blir det faktiskt, om du skulle få bestämma.
Onormalt är det, det håller jag med om, men är det en anledning till förbud? I så fall öppnar du dammluckorna till en massa förbudslagar.

Betr lida, se vad jag skrev under C! Vet man inte, så är man en usel djurägare.

Och nu har du fått en del svar och också argument mot lagstiftning på det här området. Vilket borde ge en bit fundering?

LIA

*kl*

Ush och fy på flera åsikter. :crazy:

Givetvis tycker jag att Tidelag borde förbjudas. (!!)
Men-Det kan ge vissa svårigheter.
Ska man bli anmäld av den sura grannen för man har hunden under täcket om natten när man sover?
Ska man bli anmäld för att man pussar hunden på kinden offentligt?
Ska man bli anmäld om man som privatperson rengör förhuden/vulvan?
Är det befogat att anmäla när dottern sätter på jakthunden?
Vart går gränsen?
En veterinär ska givetvis ha befogenhet att göra UL osv, men en vanlig Svensson som rengör skapet??

Såg på MTV här om veckan, nåt tönt program typ next eller vad det nu kan heta, hur som helst.. En av tjejerna berättar i bussen att några slog vad om att en kille, vars hund, att han minsann inte vågade spraya grädde(eller vad det nu var) på penisen och låta hunden slicka av det.. Och han gjorde det tydligen efter utsago.
Och alla tjejerna i bussen skrattar glatt åt det, inte ett endaste ord om att det är vidrigt att bete sig så! Trots, att hunden omöjligt kan ha lidit av att frivilligt slickat av grädden, det kunde ju lika gärna var från en tallrik, hunden tänker ju inte på att det är från ett kön. -Men att skratta gott åt något sådant???
Men-ska man då tilllåta sånt? Nej tycker jag.
Men hur ska man kontrollera det?:confused:
Mycket kan hända när ingen ser på...

Som tidigare sagt, fungerar Djurskyddslagen, -borde den räcka.
Men jag tycker även att man ska utveckla en Djursexskydds lag.
Men i vilken form och omfattning den ska vara i, måste diskuteras väl innan den skulle komma i kraft...
Mycket kan misstolkas om man bara vill........

Är väl förhoppningsvis en liten miss med ett försvunnet ord. :angel:

/
Kimzor, ja, det är många djur som faktiskt har sex för nöjes skull, inte bara människan.

-Men inget djur har vad jag vet, sex för nöjes skull med en människa för att männiksan ska njuta. :crazy:utan med sin egna art.

:angel:Om man inte var Zizzy ägd hankanin som tyckte katterna var ypperliga kandidater för hans snusk. Men å andra sidan hade han dem att välja på, marsvinet eller mina filt tofflor... :crazy:
(han slutade efter tånårs perioden, kissade faktiskt inte ens på fel plats!) R.I.P. My friend. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 000
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 202
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 590
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka