Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Fast om en man skulle ha penetrerande sex med en hund tror jag faktiskt att hunden skulle lida av det och då faller det under djurskyddslagen..

Om du läser artikeln på Djurens rätt om Sexuella övergrepp på djur så står det att människor som har sex med djur lever i stark celibat och är svåra att få tag på.. Det är ju lagligt så vem vem hur de bahandlar djuren egentligen.. Om inte hunden vill då? Tror knappast att de accepterar det och våldtar hunden ist. Eftersom det inte finns någon lag om det, vad är det för meningen för polisen att kolla upp dessa personer då? Även om det är svåra att få tag på. om det kommer en lag så kanske andra människor i samhället öppnar ögonen och anmäler om det nu vet någon som sysslar med djursex och djurpronografi. Och de som håller på med detta har ju detta som intresse, så djuret som de äger har ses, för dem definitivt som en sexleksak som de kan använda när de vill. Fy fan :eek::cry:

Alldeles riktigt. :o
Läste en artikel om pedofili samtidigt, och min trötta hjärna kortslöt...

LIA

Enligt en artikel ur Aftonbladet så finns det 100 tals anmälningar om övergrepp på djur och inga åtalas! Allt för att det inte finns någon lag som kan täcka det.
Det är i väldigt många fall som djuret lider! Det är bara svårt att visa detta eftersom det mesta är psykiskt!!

Här är artikeln, snälla läs och förstå

http://images.google.se/imgres?imgu...4&tbnw=127&prev=/images?q=Djursex&gbv=2&hl=sv

Om du läser artikeln på Djurens rätt om Sexuella övergrepp på djur så står det att människor som har sex med djur lever i stark celibat och är svåra att få tag på.. Det är ju lagligt så vem vem hur de bahandlar djuren egentligen.. Om inte hunden vill då? Tror knappast att de accepterar det och våldtar hunden ist. Eftersom det inte finns någon lag om det, vad är det för meningen för polisen att kolla upp dessa personer då? Även om det är svåra att få tag på. om det kommer en lag så kanske andra människor i samhället öppnar ögonen och anmäler om det nu vet någon som sysslar med djursex och djurpronografi. Och de som håller på med detta har ju detta som intresse, så djuret som de äger har ses, för dem definitivt som en sexleksak som de kan använda när de vill. Fy fan :eek::cry:

De allra flesta som har sina djur so sin "partner" våldtar inte hunden, många är jättenoga med att hunden skall vilja eller iaf inte protestera (av det jag läst)

Tror knappast att någon vettig människa känner någon som håller på med djursex och håller tyst om det.

Men snälla du, Varför finns det egentligen olika arter av djur på jorden? Det är ju för att alla inom en art ska föröka sig med varandra.

Eftersom djuren inte skadas så kan ju man sätta på vilket djur man vill. Om man är en person som lever själv med sin hund och har sex med den varje dag, även om detta inte skadar djuret så är det väl fruktansvärt? Det finns ju människor för att vi ska vara och ha sex MED människor inte hundar eller hästar.. Herregud, djuren är ju som våra barn, vi har dem ju för att vi vill ha sällskap och till andra aktiviteter, men inte sex. Jag kan inte fatta varför man inte skulle sätta upp en lag om det, alla bryter ju lagarna. men om lagarna finns där och någon kommer på en som fortsätter ha sex med djur får dem iaf fast en. En liten skillnad kanske, men vad tror man egentligen?
Allt går inte på 2 sekunder bara för att man sätter upp en lag..

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,34317&_dad=portal&_schema=PORTAL

Läs denna artikeln så hoppas jag att du förstår bättre

Är inte speciellt intresserad av vad Djurens rätt säger då jag tycker dessa är väldigt extrema.

Är djuret med på det så tänker inte jag protestera,hade själv en liten ponny som ääälskade när man gjorde rent skapet på honom, tror knappast han fått men om någon velat pilla med där, djurplågeri? Nej Äckligt-Ja i mina ögon.

Vi kan knappast göra lagar om saker vi tycker är äckliga. Ta honosexuella,2 av samma kön skall rent biologiskt inte ha sex med varanndra eftersom detta inte förökar arten,endå finns de,och många tycker det är äckligt men inte gör vi en lag om det. Man kan liksom inte grunda lagar på att man tycker något är äckligt.

Som sagt så länge ingen far illa är jag nöjd

De allra flesta som har sina djur so sin "partner" våldtar inte hunden, många är jättenoga med att hunden skall vilja eller iaf inte protestera (av det jag läst)

Tror knappast att någon vettig människa känner någon som håller på med djursex och håller tyst om det.

De intervjuvade en kille på radion för något år sedan.
Han våldtog inte sin hund. Han hade endast djursex med henne när hon löpte. Och då vet man ju att pillar man bara lite vid svansen så ställer de glatt upp sig.

Är inte speciellt intresserad av vad Djurens rätt säger då jag tycker dessa är väldigt extrema.

Är djuret med på det så tänker inte jag protestera,hade själv en liten ponny som ääälskade när man gjorde rent skapet på honom, tror knappast han fått men om någon velat pilla med där, djurplågeri? Nej Äckligt-Ja i mina ögon.

Vi kan knappast göra lagar om saker vi tycker är äckliga. Ta honosexuella,2 av samma kön skall rent biologiskt inte ha sex med varanndra eftersom detta inte förökar arten,endå finns de,och många tycker det är äckligt men inte gör vi en lag om det. Man kan liksom inte grunda lagar på att man tycker något är äckligt.

Håller med om allt du skriver.
Och just det om djurens rätt. Var med där förr, men gick ur just för jag tycker de är för extrema.

Nu ska jag sova. Godnatt :)

*kl*
Blir upprörd när jag läser vad folk som är för tidelag skriver.

Så vi ska inte förbjuda tidelag för då har vi snart östtyskland med alla dessa lagar???

Då kan vi ju ta bort massor med onödiga lagar som t.ex att man inte får dra för tungt hästsläp, köra för fort, ej stanna vid övergångställe osv osv. Det är ju massvis med onödiga lagar.

Tycker det är rent förskräckligt att det är tillåtet. det gör mig så otroligt upprörd att läsa att folk tycker det är helt okej.

Att säga att djuren går med på det eller tycker det är skönt håller inte. Människan är det enda djuret som har sex för nöjes skull.

Visst kan man ha sex med sin hund utan att djuret ser ut att fara illa av det.

Man kan också ge hunden alldeles för mycket mat - den älskar ju maten och äter upp allt, och vill alltid ha mer! - att den sedan blir överviktig, får problem med leder osv, det gör ju ingenting, han gillar ju mat!

Bara för att djuren inte kan säga ifrån så är det inte okej att bete sig hursomhelst.

Ni som säger att det bara är onödigt med en lag för att folk skulle göra det ändå, ni har fel. Med en lagstiftning innbeär det att det går att anmäla dessa brott, och då blir det en skillnad, även om den skyldige kanske inte får någon värre påföljd än böter.

Visst tusan kan folk få ha sexuella böjelser hit eller dit för mig, så länge man gör det med en människa som kan säga ifrån och är med på det som sker, eller att man gör det med sig själv.

Att ha sex med ett djur kan likställas med att ha sex med ett barn.

Ingen är för tidelag.
Fattar ni inte vad vi skriver!!!

Sen har du fel, finns flera djurarter som har sex för nöjes skull.

Vad kallas det då att vara emot ett förbud? Då är man enligt mig för tidelag..

Jasså, det har du läst.. Så du tror att de som håller på med djursex säger att det har sex men hunden fastän de inte vill. Blir så förbannad. Folk säger att "Min hund älskar när jag har sex med henne/honom" men hur kan de vita det? Om du läste artikeln som du tydligen inte gjort så säger dem att hundratals fall hade anmälts - och inget hade åtalats eller ens tagits upp. Allt eftersom tidelag är lagligt och polisen inte bryr sig då, det är ju deras plikt att se till att upprätthålla lagarna.

Så Jo, det är nog måånga som våldtar sin hund. Klart man säger att man inte gör det och att man är noga med om hunden verkligen vill o.s.v.. men snälla, det är ett djur, människans närmaset vän

De intervjuvade en kille på radion för något år sedan.
Han våldtog inte sin hund. Han hade endast djursex med henne när hon löpte. Och då vet man ju att pillar man bara lite vid svansen så ställer de glatt upp sig.

Haha eller som vår dv schnauzer,ställde upp sig för farsan vid löp och när han pep åt henne blev hon helt skogstokig,snacka om översexuell...:D

Natti natti,sov gott

Föresten, om nu hunden skulle vilja ha sex med husse/matte. Då borde väl egentligen alla hundar gå och söka efter sex med varandra.. eller med husse/matte. Hur kan vi veta att hunden "vill" när de inte visar det för oss.

Mina hundar har då aldrig sagt till mig att de vill ha sex. Det kanske bara är onormala för som dem ser det så vill ju deras hundar ha sex.. säkert!!!

Jasså, det har du läst.. Så du tror att de som håller på med djursex säger att det har sex men hunden fastän de inte vill. Blir så förbannad. Folk säger att "Min hund älskar när jag har sex med henne/honom" men hur kan de vita det? Om du läste artikeln som du tydligen inte gjort så säger dem att hundratals fall hade anmälts - och inget hade åtalats eller ens tagits upp. Allt eftersom tidelag är lagligt och polisen inte bryr sig då, det är ju deras plikt att se till att upprätthålla lagarna.

Så Jo, det är nog måånga som våldtar sin hund. Klart man säger att man inte gör det och att man är noga med om hunden verkligen vill o.s.v.. men snälla, det är ett djur, människans närmaset vän

Hur kan du veta att tiken inte vill det.
Jag har ingen aning då jag aldrig haft det syftet med något djur,men skulle kanske gissa att hunden inte protesterar,vet en tråd där en fick tillsägelse att lägga ner med sexet med sin hnd just för att den bara låg. Iaf de jag läste inlägg av var mycket noga med att poängtera att alla tikar inte gillade sex,att man inte skulle köpa hund för den sakens skull,att man aldrig fick tvinga sig på ett djur mm
Hur kan du veta att hunden INTE vill? Som motfråga.

Föresten, om nu hunden skulle vilja ha sex med husse/matte. Då borde väl egentligen alla hundar gå och söka efter sex med varandra.. eller med husse/matte. Hur kan vi veta att hunden "vill" när de inte visar det för oss.

Mina hundar har då aldrig sagt till mig att de vill ha sex. Det kanske bara är onormala för som dem ser det så vill ju deras hundar ha sex.. säkert!!!

Vi tränar våra hundar till en massa saker de skall göra de inte gjort i det vilda. Nu är väl inte sex samma sak och jag vet inte hur de gör med hundarna riktigt men man känner ju sin hund (förhoppningsvis)

Förstår du inte att så fort djuret LIDER så ÄR det OLAGLIGT redan. Lider inte djuret så är det lagligt, lider djuret så är det olaligt, vi behöver inga fler lagar för att inte djuren ska lida. Sen att lagarna inte tillämpas och följs upp är självklart ett problem men det blir knappast mer resurser till djurkskyddet för att vi stiftar fler lagar.

Men där har båda någonting att säga till om. Där bestämmer båda parterna om det vill ha sex eller inte med varandra. De skiter i vad andra tycker.
Men djuret har ingen talan i denna situationen. Det är vi som säger att "Nä, det är ingen fara för djuren, vi bara sätter på dem, det känner ingenting" men herregud. Hur kan man veta det då? Och vad ska hunden göra? Så vidrigt så jag spyr

Att ha sex med ett djur kan likställas med att ha sex med ett barn.

Det kan det verkligen inte.

Det är STOR skillnad på djur och barn,även om det finns många djurägare som tycks tro att ett djur är samma sak som barn.

Ett djur har inget samvete,får inget dåligt rykte,skäms inte och har inte alls samma tänk som en människa har.

Däremot har det instinkter och känner smärta.

Men där har båda någonting att säga till om. Där bestämmer båda parterna om det vill ha sex eller inte med varandra. De skiter i vad andra tycker.
Men djuret har ingen talan i denna situationen. Det är vi som säger att "Nä, det är ingen fara för djuren, vi bara sätter på dem, det känner ingenting" men herregud. Hur kan man veta det då? Och vad ska hunden göra? Så vidrigt så jag spyr

Ta exemplet med ponnyn som tydligt visade att det var mycket trevligt när man gjorde rent skapet han hade knappast brytt sig om man pillade mer,en löptik kan också reagera villigt mot människan osv

Där visar djuren även inviter mot människor.
Hur vet du att löptiken far illa när hon är i den perioden då hon ställer upp sig för vad som helst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 002
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 202
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 590
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka