Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Asså, jag kan inte fatta hur man kan tillåta att man får ha sex med ett djur och hur detta kan vara lagligt i Sverige!

Kan ni?

har inte vetat om det är lagligt eller ej, men att vissa ens kan tänka tanken å ha sex med djur, det förstår verkligen inte jag.
jag känner ju en iof som knullar med kor.. eller känner å känner. jag vet vem det är...=/

förstår inte en del av er asså, ni pratar precis som omm det är precis samma sak att ha sex med ett djur som att ha det i koppel eller i en box.

Nä, självklart kan vi inte veta om hunden lider, men finns det en lag så kan poliser se det om dessa personer blir dömda. och eftersom de har fått in anmälningar på tidelag så skulle dessa kunna stoppas. Men utan en lag så är det ju ingen som gör något.

och snälla, kom inte och säg att jag anklagar dig för att vara för tidelag. Jag grundar mina meningar bara från mig själv och en del artiklar om övergrepp på djur.
Jag anklagar ingen men jag tycker att det är konstigt att vissa av er jämför tidelag som att ha hunden kopplad eller hästar i box.. En dålig jämförelse om jag får säga det själv..
Sex är någonting av våra viktigaste drifter.. måste vi utöva dessa på våra djur? Förtjänar dem det?!

En hund är fortfarande ingen sexleksak.

Senast ändrad:

Är ju ingen ide att försöka diskutera med dig. För du vill ju inte förstå.

Jag skulle vilja veta vad du ser för skillnad ur djurets synvinkel att tex få in en arm för kolla dräktighet och en kille stoppar in en snopp på en häst?

Det finns ju gott om människor som de kan ha sex med istället!
De behöver ju inte ge sig på djuren.

Är ju ingen ide att försöka diskutera med dig. För du vill ju inte förstå.

Jag skulle vilja veta vad du ser för skillnad ur djurets synvinkel att tex få in en arm för kolla dräktighet och en kille stoppar in en snopp på en häst?

Nej, jag har inte tvingat dig att diskutera med mig heller..
okej, men jag kan inte förstå att man kan ge sig på ett djur, okej, djuret kanske inte vet bättre men det gör vi! Och jag tycker absolut inte att vi ska ha sex med djuren. Dem är ju som våra barn, iaf min hund. Vad är det jag inte förstår?? Att jag vill ha en lag emot tidelag men alla säger till mig att det inte kommer fungera? Eller förstår jag inte att det är samma sak som att ha en hund i koppel eller kolla dräktigheten. JAG tycker.. djur är inga sexleksaker som vi ska använda för att ge oss sexuell njutning

Det du gör är att du hakar upp dig på ordet sex.

Jag vill fortfarande veta ur hästens synvikel, det gör skillnad på en arm eller snopp?
Finns kanske dom som blir tända på att sticka in en arm också, och de kan skylla på att jag kollar bara om stoet är dräktig. Hur ska man komma åt sånna med en lag om tidelag?

Det du gör är att du hakar upp dig på ordet sex.

Jag vill fortfarande veta ur hästens synvikel, det gör skillnad på en arm eller snopp?
Finns kanske dom som blir tända på att sticka in en arm också, och de kan skylla på att jag kollar bara om stoet är dräktig. Hur ska man komma åt sånna med en lag om tidelag?

Tidelag är SEX med djur

Nej, det gör det väl inte, det vet du väl själv.. ja, det är sånt som är jättesvårt att se eftersom det är väldigt svårt att få reda på om djuret är utsatt eller inte och eftersom många människor lever i det fördolda.. men polisen har inte brytt sig om att ens kolla fallen.. även om det kommit in anmälningar. Okej, men vi, som ska ta hand om djuren och göra livet så naturligt för dem som möjligt..

Senast ändrad:

Herre Gud.

Nu är förbudsivrarna igång igen.

Det finns verkligen ingen anledning till att skaffa ett förbud mot Tidelag. Vi har (som många redan förklarat) en lag mot att skada djur och att man inte kan skapa lagar efter moral.

Personligen skiter jag högaktningsfullt i om folk har sex med sina djur så länge de inte blir skadade och har ett bra liv i övrigt.

Tycker fortfarande som alltid, tycker det SKA finnas en lag, tycker det är fullkomligt idiotiskt att ha sex med ett djur. Jag är också fullt medveten om att en lag kanske inte kommer sättas eftersom det verkar omöjligt men tycker fortfarande att lagen ska finnas! Får man tycka det? Det är viss skillnad på att tycka och att försöka göra en lag.. Alla orsaker till att man inte kan sätta en lag har jag hört, ja! men tkr ändå ändå att det ska finnas, oavsett vilka saker som kommer i vägen, eller hur slingriga vägarna dit än är

Senast ändrad:

En häst skulle väl knappast springa i kapp en människa för att ha sex med den eller hur ? Människan är den som ALLTID börjar. Fattar inte varför denna sajt alltid ska vrida och vända på allt. Kan inte människor ha sex med sin egen art där dom faktiskt kan komunicera ? Om hästen säger GNÄGG...säger den då att : nu vill jag ha sex, eller nej, inte i dag ?

Nu såg jag att du hade svarat. Fast du hade lagt till en inte helt snäll slutkläm på det svaret, så jag ignorerade det.

Svårt att diskutera med människor som hela tiden ska antyda saker till höger och vänster.

Vill f.ö. passa på att tacka moderatorn som rensade i tråden tidigare idag.

I_U skulle nog kunna berätta ett och annat om sina kåta islänningar.

Troligtvis är det högst intelligenta islänningar som verkligen kan snacka för sig. Och ägaren verkligen har gjort ett genombrott...som faktiskt hajjar vad en häst säger.

Äh, du verkar ju inte kunna något om beteende alls eftersom du relaterar detta till kåthet..kåthet mot en människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 989
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 200
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 372
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter