Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PS!
Kanske lättare att finna sådant som skadar någon, men som fortfarande inte är förbjudet?
Som att ha hästar instängda 24/365.
LIA
Köra 130 km/h på motorväg kl 04.00 en vacker sommarnatt?
Inte likvärdigt, men ändå förbjudet.
LIA
Vem kan säga att djuret i så fall inte lider av att vara instängd i box, gå i koppel, inte få äta vad den vill, inte få ungar med andra artfränder om den vill osv. Vem kan säga det?det jag undrar är hur ni kan veta att djuret inte lider? Vem kan säga det?
Man kan aldrig veta säker.. Men du vet väl att hunden är ett tamdjur som man måste ha i koppel på promenad, som man inte kan ha lös hur som helst. Partner väljer dom själv.. Finns nog ingen som kan tvinga två hundar att para sig.. Går de inte så går de inte.
Jag skrev jag inbillar mig, jag är inte alls säker, men jag tror inte alla tidelagare är så försiktiga jämt.
förstår inte en del av er asså, ni pratar precis som omm det är precis samma sak att ha sex med ett djur som att ha det i koppel eller i en box.
JAG tycker.. djur är inga sexleksaker som vi ska använda för att ge oss sexuell njutning
För övrigt skiter jag i vad I_U gör med sina djur. jag tycker som jag tycker
Hur kan lilla DU svara på om djuret väljer de eller ej?? I såna fall ska vi ju inte ens para hundar.. Vi borde egentligen inte ens ha tamhundar.. Dom borde får va fria o vilda, så dom får göra precis som dom vill! Eller??
*knapplån*
Efter att ha diskuterat detta ämnet rejält här på buke förr orkar jag inte just nu. Men däremot skulle jag vilja länka till en filmsnutt med två hundar där den ena hunden är fullkomligt super upphetsad.
Jag skulle vilja höra vad Ni säger om den filmen.
Är det OK?
Nu vet inte jag vad du tänker länka till, och jag tänker inte se det heller, men jag ville bar inflika att jag tror att när folk skyggar för ordet "tidelag" menar man oftast när en man har sex med ett hondjur. Ingen betvivlar nog att en hanhund gärna sätter på en kvinna (tex) utan att det blir en fråga om "våldtäkt" när det tex handlar om en tik. En hanhund går ju egentligen inte att tvinga sig på..eller?
Nu vet inte jag vad du tänker länka till, och jag tänker inte se det heller, men jag ville bar inflika att jag tror att när folk skyggar för ordet "tidelag" menar man oftast när en man har sex med ett hondjur. Ingen betvivlar nog att en hanhund gärna sätter på en kvinna (tex) utan att det blir en fråga om "våldtäkt" när det tex handlar om en tik. En hanhund går ju egentligen inte att tvinga sig på..eller?
Det händer att jag är ute och kör 04:00 på morgonen. Då vill jag inte möta någon som tror hen äger vägen.
Precis!! OM vi ska förbjuda tidelag så bör vi nog också agera enligt denna moral gällande allt annat vi gör med (mot) djuren!! Det vill säga: sluta äga dem, sluta bestämma över dem, sluta döda dem osv osv.
Så varför skulle då en häst få mer psykiska skador av sex med liten kuk än av att leva i box, bli riden på och bli undersökt med hela armen? Vilka psykiska skador är det fråga om?
Varför kan du inte argumentera för din inställning i st f dessa jamenjagtycker så? Man stiftar inte lagar för att du tycker något. Inse det!
Svara istället på min enkla fråga, så inser du kanske att det krävs mer än "du vill".
Så, vad skulle du själv bygga en sådan lag med för argument?
Vad är det allvarliga i sex med djur? Samma förutsättningar som i frågan ovan.
LIA
*harklar mig*
Jorå, tiken kan faktiskt "tvingas". Löper hon och inte vill släppa fram hanen så kan t ex tiken hållas fast (det har jag sett själv med egna ögon.)
Och om man nu inte kan veta säkert gällande koppel, burar, hagar, boxar, ridning och allt annat vi FÅR göra: då bör vi ju förbjuda allt djurägande överhuvudtaget. För vi vet inte hur mycket djuren lider psykiskt av det heller.