Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Nej, det var Louise som hävdade att hästar får psykiska skador av manskukar men inte av boxliv.

Jag har helt enkelt inga bra argument.. :confused: De är inte ett friskt beteende att sätta på djur. Djuren bryr sig visserligen inte men de är stört av människor att göra så.. O jag tycker att de borde vara förbjudet för en människa att göra så.

Du erkänner själv att djuren inte bryr sig, men att du vill ha en lag för att det är stört. Kan du inte förstå att man inte kan stifta en lag bara för att något är äckligt om ingen tar skada av det?
Jag tycker bajssex är stört men vi kan knappast stifta en lag mot det.

Från inlägg 199, citerar bara en del av inlägget.

Jo jag skulle vilja se två hundar som parar sig där den ene lr båda inte vill.. Hur som helst så rättfärdigar inte de att en vuxen människa knullar en hund. :mad:

Tyvärr händer det ofta att det paras/betäcks, med både sto och tik, där tiken/stoet inte alls vill. -Då är det ju en part som inte vill.
Bla har min ena tik, blivit våldtagen av två (!!)olika hanhundar(varav en kastrat!!!!), när hon inte varit ens i närheten av löp -antagligen för att hon ställer upp sig(slampa?) och luktar ovanligt gott.(?) Men det har gjort jätte ont på henne och hon har mått dåligt efteråt.. (höga ångestladdade skrik+bett mot den andra hunden som utfört handligen+inte vågar ha rumpan uppe med hanhund i närheten en tid efteråt, visserligen släppt fort, men spelar det något roll hur länge känslorna sitter i?)
Inom Perseraveln har jag hört att vissa ägare, masserar upp stånd på hankatten och stimulerar dito på diverse sätt, för att den öht ska bli pilsk på honkatten.. Låg könsdrift, därav äcklet.. *spysmilie*
Och också där honkatten löper, hålls fast för den inte släpper till ex den upprunkade hankatten. *äckel så det skriker om det*
Jag tycker, låt naturen ha sin gång.. Vill dom inte, ska man ju inte avla vidare på de individerna..

Som du sa, inget rättfärdigar att en människa har sex med sitt djur.
Men vart gränden ska gå, är otroligt svårt..
(Är det bara vuxna som utför sådana handlingar?
Finns det inte barn som petar och njuter av äckel med djur?)

Jag har läst allt vad ni andra har skrivit.
Jag förstår precis hur ni menar, tänker(nej inte en person, vem den är, får gissa sig till det själv, -tänk-sunt förnuft!) Att gränsen för vart övergrepp och lite obegag är svårt att peka ut.
Känns ju rätt så självklart att en ko/åsna/häst(elefant eller vad det nu må vara för större djur, inte kommer få skador av en mans kuk i slidan/anus. Deras skit/dito motsatt kön av samma arts kuk, far ju förr eller senare ut o in på samma ställe utan större problem så..
En människo kuk är ju faktiskt inte så stor om man pratar i just det sammanhanget. Annars får den personen vara extremt välhängd. :cool:
Men-samma kuk, som inte gör någon åverkan på en häst, kan göra extrem åverkan på en ex labrador/katt. :(
Och där säger väl sunt förnuft, att det måste kännas på djuret.. Och kännas mycket..
Kvinnor, har väl andra sätt att utnytja, tex en gull labrador som betäcker för belöning? *spyyy*

Tyvärr så vet jag om flera hanhundar, som nog tacksamt hade tackat och bangat på en human vagina i brist på annat, för att de är testosteronstinna och allmänt jävla ouppfostrade, bara för att få upplopp för sina känslor. Jag tror att de skiter i slutänden vad och vem de knullar på, kudde eller mus spelar nog ingen roll ibland..
Mina gympadojjor har fått äckel på sig några gånger. *jävla ouppfostrade hundägare!)
Men att människan, tillåter påsättning i vilken form som helst och att det är lagligt, är rätt så sjukt. Trots i detta fallet, är hunden som vill..

Jag läste länken som var inlagd, från hundsport..
Läste ni listan längst ner på sidan?
Jag bara gapade, jag som försöker tro det bästa om människor, tappade ännu en gång, förtroende på att människan är god.... :(

*har missat en mängder saker jag ville få med, men ska inte börja skriva noveller i tråden. *

PL, Ok, så du har inte upplevt att tidelag är något större problem din klinik?(vet inte om du har klinik, hoppas du föstår ändå. )

Jag ska fråga min vette nästa gång jag är där, om hon har erfarenhet av djur fått problem efter sexuella övergrepp, både tik/hane av man/kvinna.

Peace, jag hoppas att inget djur ska lida varesig psykiskt eller fysiskt i samband med sexualdrift/brist på dito.

Ska till lägga, att när Bella och Mejjis löper här hemma(de brukar löpa samtigigt) är de äckliga i mina ögon.
Senast i våras, låg de ute på gräsmattan och slickade varandras kaffebönor, och det syntes tydligt att båda uppskattade situastionen.. Båda luft juckar friskt på varandra, hel dagarna i ända, dock når inte Mejja upp mer än på låret. på Bella..
Kitty rider musen över allt som är passande, sluter ögonen och juckar gärnet när hon löper. Förekommer sporadiskt när hon inte löper och inte som dominans handling, utan snusk.. :crazy:
Det enda jag kan göra och har gjort, är att bett henne att sluta.
Och jag kan inte i mina vildaste fantasier, förstå hur en människa skulle kunna utnyttja de situationerna för sina egna vridna sexuella handligar, även om de troligtvis skulle kunna lyckas rätt så bra utan att de protesterar när de löper, för just då, är dessa tre tikar iaf, mer än villiga psykiskt iaf.

Och när katten ålar sig och försöker få hundarna o banga på henne, åker hon in i eget rum!

Interessant diskussion, bra att reflektera över alla saker, men som sagt, om det skulle till en lag, som täcker utöver djurskyddslagen, vart drar man gränsen?
(jo jag har läst det ni andra har skrivit, funderat och reflekterat)

Ska jag bli anmäld i detta nu för att jag har Mejjis sovandes under täcket? Tänk om hon kommer för nära?:crazy:

PS!
Kanske lättare att finna sådant som skadar någon, men som fortfarande inte är förbjudet?

Som att ha hästar instängda 24/365.

LIA

Jag bara funderar öppet, är det inte så att en häst ska ha daglig utevistelse?
Men jag har även för mig att det inte finns någon tidsangivelse för hur lång den ska vara, så en vända på en 30 sekunder utanför stalldörren räcker....? För då har den ju varit "ute"...:confused::(

Jag läste länken som var inlagd, från hundsport..
Läste ni listan längst ner på sidan?
Ja.

Alla punkter utom 2 och möjligen 5 faller under djurskyddslagen. De flesta av punkterna är tidelag lika mycket som en fisk är ett landdjur.

Ja.

Alla punkter utom 2 och möjligen 5 faller under djurskyddslagen. De flesta av punkterna är tidelag lika mycket som en fisk är ett landdjur.

Hur menar du?
Att det inte skulle vara tidelag?

(Å andra sidan har vi lungfisk. ;))

Jag har helt enkelt inga bra argument.. De är inte ett friskt beteende att sätta på djur. Djuren bryr sig visserligen inte men de är stört av människor att göra så.. O jag tycker att de borde vara förbjudet för en människa att göra så.
Inga argument, då fick vi äntligen det klargjort. Inga argument= inga sakskäl.

Du vill alltså ha lag mot tidelag för att du anser det vara stört att människor har sex med djur?
Innebär inte detta att du vill att din moral ska bestämma över andra människor?
Det är därför vi som är emot en sådan lag argumenterar emot den. Vi ska inte tillbaka till historien med dess många förbud och inkrökthet.

Om tidelag är onaturligt? Javisst är det det, men numera är det tillåtet för människan att vara onaturlig.

Slutar med ett larvigt exempel för att försöka visa vad morallagar innebär. ;)
Ponera att DU vill sitta och sova i bilen i st f i den goa sängen i sovrummet, natt efter natt. Stört beteende! Något jag absolut inte kan acceptera, varför jag kontaktar myndigheterna, för om inte annat måste DU ju in på hispan. Men... det finns ingen lag mot att sitta och sova i sin bil. Så myndigheterna kan inget göra utom att hålla med om att DITT beteende är stört.
Så då sätter jag igång med att propagera mot "sova i bil" och kräver lagar mot det. Vem vet, kanske lyckas jag få till en sådan lag, med konsekvens att DU blir omhändertagen när DU fortsätter att sova i din bil.
Varför blev det så? DU skadade ju ingen med ditt störda beteende. Nej, men min moral på det här området sade att det var osunt och onaturligt och därmed skulle förbjudas. :grin:

LIA

Hur menar du?

(Å andra sidan har vi lungfisk. ;))

Att alla de fallen är djurskyddsfall. Förövaren kan bli dömd för djurplågeri. Så varför skulle vi ha en separat lag för tidelag?

Förövrigt så har jag träffat två hundar, som var omhändertagna. De hade båda blödande sår i anus och sår på penis.

Det hade inte varit svårt att tro att de hade blivit våldtagna av en människa om man träffat på dem en och en. Såg man dom tillsammans blev det snabbt uppenbart att hundarna hade beteendestörningar - de våldtog varandra.

Jag bara funderar öppet, är det inte så att en häst ska ha daglig utevistelse?
Men jag har även för mig att det inte finns någon tidsangivelse för hur lång den ska vara, så en vända på en 30 sekunder utanför stalldörren räcker....? För då har den ju varit "ute"...
Det har varit så mycket tjabbel fram och tillbaka om detta att jag faktiskt är osäker på vad som gäller idag.
Men jag tror det är så att hästen dagligen ska erbjudas möjlighet till att röra sig naturligt, dvs i olika gångarter. Men om ägaren anser det vara "lämpligare" får detta ske i t ex ett ridhus. Inget betande eller vistelse utomhus alltså!
Hästen ska också ha kontakt med andra hästar. Eller, om så "inte går att ordna", med annat djur eller människa eller annat va fan som helst. Ursäkta språket, men jag blir så förbannad på flata och fega myndigheter.
Kort sagt, så finns ingen lag som kräver ett vettigt hästliv för våra hästar.
Om jag sakligt har fel i ovanstående är jag tacksam för korrigering.

LIA

Nej, det var Louise som hävdade att hästar får psykiska skador av manskukar men inte av boxliv.

Fast jag pratar inte nödvändigtvis om just hästar.
De lär väl inget märka ens.
Men en hund t.ex?

Jag funderar lite på detta.
Om en man har en hund som han nyttjar sexuellt ibland, och den får skador av dennes.. lem..:o:D
Då måste det ju gå under djurmisshandel om det kommer fram och han måste söka för hundens skador?..
Det är ju alltid nåt iaf.

Du erkänner själv att djuren inte bryr sig, men att du vill ha en lag för att det är stört. Kan du inte förstå att man inte kan stifta en lag bara för att något är äckligt om ingen tar skada av det?
Jag tycker bajssex är stört men vi kan knappast stifta en lag mot det.

Jo men om man har sex två människor o båda två är med på de o vill de.. Så varsågod, äckla er hur mkt ni vill.

En hund kan ju inte direkt prata eller samtycka på något sätt.. O de är därför de är stört!
Jag vill ha en lag för att människor borde inte göra så mot djur, enligt mej. Dom borde veta bättre än att sätta på ett försvarslöst djur!

Jo men om man har sex två människor o båda två är med på de o vill de.. Så varsågod, äckla er hur mkt ni vill.

En hund kan ju inte direkt prata eller samtycka på något sätt.. O de är därför de är stört!
Jag vill ha en lag för att människor borde inte göra så mot djur, enligt mej. Dom borde veta bättre än att sätta på ett försvarslöst djur!

Förstår du inte liknelsen? Jag vet inte hur enklare ska kunna förklara varför man inte kan stifta en lag baserat på att något är äckligt.

Jag tycker också att människor borde veta bättre men det duger inte att stifta en lag på.

Fast jag pratar inte nödvändigtvis om just hästar.
De lär väl inget märka ens.
Men en hund t.ex?

Jag funderar lite på detta.
Om en man har en hund som han nyttjar sexuellt ibland, och den får skador av dennes.. lem..:o:D
Då måste det ju gå under djurmisshandel om det kommer fram och han måste söka för hundens skador?..

Exakt.
Det är det vi försöker säga.

Hur menar du?
Nej, att "köra upp ett kvastskaft till leverns placering" är inte tidelag. Inte heller "knivsår i vaginan" eller "pungen avsnörd med elastiskt band".

Ja, och då har vi djurskyddslagen. Problem solved.

Att man kan tycka att djurskyddslagen är lam är en sak, men den blir ju inte mindre lam för att man tillför ytterligare en lam lag.

Senast ändrad av en moderator:

Jo o som jag skrev (du som nu har läst allas inlägg :cool:) dom som tvingar två hundar/djur att para sig är ju inte heller riktigt frisk i huvudet.

Menar du på allvar att dina hundar/hundar i allmänhet har känslor.. Känslor som tex. kåthet (kom o sätt på mej)??

Visst under löpen för att dom vill föröka sig? Men annars.. Skulle inte tro att dom tänker "ååh nu vill ja knulla, kom o sätt på mej".

Nu har de ju visserligen kommit fram att vissa djur (get,apa,delfin) hade knullat för "skojs skull" inte i förökningssyfte. Men jag har väldigt svårt att tro att djur överlag tänker så.. ;)

Inga argument, då fick vi äntligen det klargjort. Inga argument= inga sakskäl.

Du vill alltså ha lag mot tidelag för att du anser det vara stört att människor har sex med djur?
Innebär inte detta att du vill att din moral ska bestämma över andra människor?
Det är därför vi som är emot en sådan lag argumenterar emot den. Vi ska inte tillbaka till historien med dess många förbud och inkrökthet.

Om tidelag är onaturligt? Javisst är det det, men numera är det tillåtet för människan att vara onaturlig.

Slutar med ett larvigt exempel för att försöka visa vad morallagar innebär. ;)
Ponera att DU vill sitta och sova i bilen i st f i den goa sängen i sovrummet, natt efter natt. Stört beteende! Något jag absolut inte kan acceptera, varför jag kontaktar myndigheterna, för om inte annat måste DU ju in på hispan. Men... det finns ingen lag mot att sitta och sova i sin bil. Så myndigheterna kan inget göra utom att hålla med om att DITT beteende är stört.
Så då sätter jag igång med att propagera mot "sova i bil" och kräver lagar mot det. Vem vet, kanske lyckas jag få till en sådan lag, med konsekvens att DU blir omhändertagen när DU fortsätter att sova i din bil.
Varför blev det så? DU skadade ju ingen med ditt störda beteende. Nej, men min moral på det här området sade att det var osunt och onaturligt och därmed skulle förbjudas. :grin:

LIA

Ja har liksom redan fattat vad de är ni försöker säga..
Men som jag också sagt så tycker jag ändå att ha sex med djur nånstans är så sjukt att de borde finnas en lag.
De borde vara den enda lag (grundad på moral) vi får införa eftersom de är så allvarligt.
Låter på er som att om man inför en "morallag" så kommer de att införas tusen. Visst de kan bli så, om de tillåts. Men de finns väl ingen lag i Sverige idag som säger att man inte får införa morallagar?? Lr??
Sen vet jag ju att de aldrig kommer att hända för Sveriges rättssystem är som de är.

Dina jämförelser tycker jag är löjliga jämfört med att ha sex med ett försvarslös djur som inte kan prata för sig själv.
Sitta i bilen o sova.. :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Förstår du inte liknelsen? Jag vet inte hur enklare ska kunna förklara varför man inte kan stifta en lag baserat på att något är äckligt.

Jag tycker också att människor borde veta bättre men det duger inte att stifta en lag på.

Tror du verkligen att myndigheterna kommer att komma över denna tråd om tidelag.. "Titta här har Teah skrivit att hon vill ha ett förbud mot att ha sex med djur, ja men självklart ska hon få de".. :rofl:

Kom igen! :p Jag kommer alltid att tycka de.. O jag vet (gjorde de redan innan) att de inte går pga. moral o skit. Men jag vill ändå, de kommer jag nog alltid att vilja.
O tro mej jag kommer fan inte sitta o titta o tycka att nämen vi godtar våran lag om att djur int får skadas (tycker att de är en super bra lag men jag tycker att de behövs många fler morallagar lr ej) o sen bryr vi oss inte om folk har sex me deras djur.

Jag kommer att kämpa för dessa stackars djur, även om de så bara skulle bli i tanken. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 966
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka