Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka bra inlägg!![]()
Skriver ett hålla med inlägg.![]()
Varför skulle inte bajssex eller sova i bilen kunna ses som lika allvarligt i så fall?
ju tikarna få sitt behov tillfredsställt via parning med en hanhund!
Måhända att dom inte tycker att det är äckligt, men ett sådant förargligt flamsbeteende hade aldrig förekommit i en harmonisk flock vare sig hos tamhundar eller vildare djur. Hus i helvete om mina hundar hade fått för sig att ligga och jucka på kuddar/varandra/katten i tid och otid. Till och med när den ena löper håller dom sig i skinnet trots att hanen är mer än villig och tiken inte hade tackat nej. Givetvis skulle dom säkert fifflat med fuffens om jag inte befann mig där. Men nåde bägge om dom skulle försöka när jag är i samma rum. Det gör dom inte och mår knappast dåligt av det.E!Djur som håller på och juckar i vissa perioder går att tillrättavisa, ja, men DJUREN själva tycker väl knappast det är stötande eller äckligt att kompisen eller de själva juckar på saker, människoben, varann, katten eller (som vår labbetik som vi hade hemma) på sin filt?
Jag tycker att du ska läsa på lite om hur en flock med djur faktiskt fungerar. Hunddjur med ex antal medlemmar i en flock parar sig inte hej vilt. Alfahanen parar inte fler tikar, han parar en tik under löpen. Hanar och tikar som skulle försöka para sig med varandra under samma period skulle alfan inte vara nådig mot, dock har han redan så pass mycket kontroll över individerna i flocken att dom inte ens skulle våga tänka tanken att para varandra. Menar du då att han blir arg för att han blir äcklad över de andra hundarnas beteende?Om vi tillrättavisar så är det ju för att vi finner det osmakligt, störande, stötande, obekvämt eller jobbigt. Precis som i all annan djurhantering; vi fostrar djuren utifrån vad vi anser vara lämpligt och acceptabelt beteende
Om du tänker så djupt, så är det många gånger endast alfatiken som löper....
Precis, ett sådant beteende sker bara bland tamdjur. Hade jag haft både katt och hund och dessa hade börjat jucka och jamsa med varandra hade jag ifrågasatt min egen djurhållning å det grövsta.I djurens värld springer inte katterna och sätter på hundarna för att tillfredställa sina behov, de är inte ett normalt beteende.
Lika lite som att de är normalt och okej att en människa sätter på en hund.
Precis, det kan ju göra ont utan att det syns med tex sår och dylikt.n hund kan desssutom fara illa fysiskt utan att de för den delen behöver märkas så mycket
INTE! Jag blir förfärad över hur många som ger sig in i diskussionen utan att ens ha en susning om hur en naturlig hund eller annat flockdjur faktiskt fungerar. I en naturlig hundflock parar sig enbart alfaparet, de andra tillåts knappt tänka sex. Det är en naturlig nödvändighet för att det inte ska bli inavel i en flock.
Hade alfahanen parat alla tikar hade det med största sannolikhet både fötts fyra och åtta benta valpar. Djur som står lägre i rang än alfaparet får vackert stå och se på när de dominanta djuren förlustar sig.
Måhända att dom inte tycker att det är äckligt, men ett sådant förargligt flamsbeteende hade aldrig förekommit i en harmonisk flock vare sig hos tamhundar eller vildare djur. Hus i helvete om mina hundar hade fått för sig att ligga och jucka på kuddar/varandra/katten i tid och otid. Till och med när den ena löper håller dom sig i skinnet trots att hanen är mer än villig och tiken inte hade tackat nej. Givetvis skulle dom säkert fifflat med fuffens om jag inte befann mig där. Men nåde bägge om dom skulle försöka när jag är i samma rum. Det gör dom inte och mår knappast dåligt av det.
Jag tycker att du ska läsa på lite om hur en flock med djur faktiskt fungerar. Hunddjur med ex antal medlemmar i en flock parar sig inte hej vilt. Alfahanen parar inte fler tikar, han parar en tik under löpen. Hanar och tikar som skulle försöka para sig med varandra under samma period skulle alfan inte vara nådig mot, dock har han redan så pass mycket kontroll över individerna i flocken att dom inte ens skulle våga tänka tanken att para varandra. Menar du då att han blir arg för att han blir äcklad över de andra hundarnas beteende?
Du har rätt, det är iaf så jag ser på saken. Man kan inte veta alla gånger hur tex en hund tar behandlingen. Majoriteten av alla människor jag stöter på som äger ett djur kan inte läsa sitt djur för fem öre. Finns det en större risk för att ett djur blir skadat under en viss typ av behandling och man dessutom inte vet så mycket kring det låter man bli tycker jag. Folk pratar om att ett sto eller en ko inte tar stryk av sex med en människa. Vad tycker man om sex med smådjur?KL
Det är väl det tidelagsmotståndarna menar, att det är svårt att bevisa frivilligheten och glädjen över sexet som sker mellan människa och djur, eftersom man vill tänka sig allt sex som frivilligt och med ömsesidig glädje.
Dessutom har jag själv svårt att dra en klar gräns för vad som är acceptabelt och oskadligt, och det är väl där svårigheten kanske andra har också?
Vad menar du?
Tex i en vargflock, så är det i regel bara alfahonan som löper, de andra kommer ofta inte in i löp pga för att de är lägre i rang.
Vad menar du?
Du verkar inte alls förstå vad vi försökt förklara för dig. Inte ens när jag förenklade till övertydlighet trillade poletten ner.Ja har liksom redan fattat vad de är ni försöker säga..
Men som jag också sagt så tycker jag ändå att ha sex med djur nånstans är så sjukt att de borde finnas en lag.
De borde vara den enda lag (grundad på moral) vi får införa eftersom de är så allvarligt.
Låter på er som att om man inför en "morallag" så kommer de att införas tusen. Visst de kan bli så, om de tillåts. Men de finns väl ingen lag i Sverige idag som säger att man inte får införa morallagar?? Lr??
Sen vet jag ju att de aldrig kommer att hända för Sveriges rättssystem är som de är.
Dina jämförelser tycker jag är löjliga jämfört med att ha sex med ett försvarslös djur som inte kan prata för sig själv.
Sitta i bilen o sova
Hur många gånger har jag inte skrivit att penetrerande sex på hundar inte är ok ur anatomisk synpunkt, med vettiga jurister o rätt expertvittnen borde fällande domar för djurplågeri vara en självklarhet. Men hur många fall utan synliga skador är överhuvudtaget rättsligt prövade(se listan vi diskuterat tidigare)? Skulle en morallag innebära att fler fall kom fram?
PL
Självklart fostrar vi våra hundar efter våra egna värderingar, hur skulle de annars se ut?
Jag menar, om jag tycker att det är okej att mina barn springer nakna och slår förbipasserande med snoppen så är de ju inte okej att lära barnen att göra så.
För att vårat samhälle säger att det inte är okej att springa naken.
I djurens värld springer inte katterna och sätter på hundarna för att tillfredställa sina behov, de är inte ett normalt beteende.
Lika lite som att de är normalt och okej att en människa sätter på en hund.
En hund kan desssutom fara illa fysiskt utan att de för den delen behöver märkas så mycket.
Precis, det är ju det som är så svårt! Om det ska handla om frivillighet - det är ju väldigt mycket som våra djur blir fostrade till att göra; ett enkelt exempel är koppelpromenader. Så hur frivilligt kan koppel sägas vara för en hund?Bara för att det är en frivillighet bakom.
Är ena parten inte frivilligt med på bajseriet vid sex,utan att det är tvång, då är det vidrigt, precis som med allt annat inom sex som sker där iaf en av parterna blir tvingade.
KL
Det är väl det tidelagsmotståndarna menar, att det är svårt att bevisa frivilligheten och glädjen över sexet som sker mellan människa och djur, eftersom man vill tänka sig allt sex som frivilligt och med ömsesidig glädje.
Dessutom har jag själv svårt att dra en klar gräns för vad som är acceptabelt och oskadligt, och det är väl där svårigheten kanske andra har också?
Jag vet inte.![]()
Måhända att dom inte tycker att det är äckligt, men ett sådant förargligt flamsbeteende hade aldrig förekommit i en harmonisk flock vare sig hos tamhundar eller vildare djur.
Jag tycker att du ska läsa på lite om hur en flock med djur faktiskt fungerar. Hunddjur med ex antal medlemmar i en flock parar sig inte hej vilt. Alfahanen parar inte fler tikar, han parar en tik under löpen. Hanar och tikar som skulle försöka para sig med varandra under samma period skulle alfan inte vara nådig mot, dock har han redan så pass mycket kontroll över individerna i flocken att dom inte ens skulle våga tänka tanken att para varandra. Menar du då att han blir arg för att han blir äcklad över de andra hundarnas beteende?