Tidelag - lagligt i sverige :@

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@

Problemet kan vara att få domstolar att inse att ett djur kan ha plågats utan att visa synbara skador (gäller inte bara tidelag).
Dessutom finns inget linjärt förhållande mellan rasens storlek o könsorganens. Så penetrerande sex med hundar borde alltid hamna i zonen "stor risk att hunden plågas".
PL

Men hur många hundar har samtyckt till att få den ägare de har (borttagna från sin mamma och enda kända flock i valpålder)? Hur många har samtyckt till att gå i koppel? Hur många har samtyckt till att inte jaga haren som dyker upp på stigen ute i skogen?

Om det är samtycket det handlar om så är det mycket som skulle kunna klassas som stört.

De kan jag hålla med dej om.. Men nu är de ju inte bara samtycket jag tycker skulle vara en anledning att inför förbud. Jag tycker att en männsika med hjärna ska kunna använda den o inte sätta på ett djur.

Jag känner till en hund som hela sitt liv "runkat" på egen "hand". Han suger helt enkelt av sig själv. Han kom väl på det av en slump som ung o har helt enkelt fortsatt. En helt normal, trevlig och väluppfostrad hund.

Ja min hund "suger av" sig själv också.. Men inte fan gör han de för att han är kåt!! :rofl: :rofl:
O han är normal o han har gjort de i alla år vi haft honom. ;)

En hund som slickar, suger, what ever är INTE KÅT.
Dom gör de snarare för att tvätta sig/hålla sig ren. ;)

Du säger att det är "så allvarligt". Men hur allvarligt är det då? Enligt dig själv så lider ju inte djuret nödvändigtvis (nu skippar vi självklart de fall där en manslem gör fysisk skada - de djuren bör skyddas via djurskyddslagen) - vad är det då som är "så allvarligt"??

Varför skulle inte bajssex eller sova i bilen kunna ses som lika allvarligt i så fall?

De är allvarligt för en människa med hjärna gör så mot ett djur..

De går inte ihop i min hjärna iaf att man kan sitta som du o tycka att "vaddå, de är väl inte allvarligt, bajssex o sova i bilen kan väl va minst lika allvarligt" :eek:

Aja.. :cool:

Du verkar inte alls förstå vad vi försökt förklara för dig. Inte ens när jag förenklade till övertydlighet trillade poletten ner.
Ibland snackar man för döva öron, bara att lägga ner och gå vidare. :grin:

LIA

Du svarar ju inte på frågan.. ;)

Vad säger att ett sto lider mer av en manssnopp i rumpan än av att bli riden?

Inte lider men de är inte ett normalt beteende att en häst "parar" sig i tid o otid.. Då är de mer normalt att bli riden, få utlopp för sin energi/motion. ;)

Samma sak, ett spädbarn mår inte dåligt at att bli tafsad på könet, men man gör bara inte så!

Jag hoppas verkligen att du inte tänker som man skulle kunna uppfatta de..

Barn som bli sexuellt trakaserade av familj, anhöriga brukar ofta få psykiska skador.. Så där mistar du dej om att ett barn inte mår dåligt.

Men spädbarn.. Hmm ja dom kanske inte minns, lr vet vad som händer men isåna fall bara spädbarn.

Jag tror inte det.

Det finns en annan svårighet, nämligen var ska gränsen dras för att det ska vara sex?
Och finns risken att en oskyldig blir dömd för djursex, fast det inte varit det.?
Klia min hanhund på ballen, för att ge ett exempel jag tagit upp förut.

Jo gränsen kan vara svår att dra.. Men nånstans går de nog.

Medicinskt ok.. Penetrering ej ok. Typ nåt sånt.

Hund som slickar nåt från nån... Hmm?? :confused:

escodobe försöker inte bestämma hur du ska tycka. Hon försöker få dig att förstå varför lagen inte finns. Det är inte fråga om tyckande utan om rena fakta. Man kan inte säga exempelvis att "jag tycker att lagen inte finns pga ditten eller datten" utan det är ju som det är. Det är bara att läsa i sou:n (sveriges offentliga utredningar) där man förklarar varför man bestämt att inte ha en sådan lag.

Förstår du inte skillnaden?

Jo och jag vet redan varför lagen inte finns.. Men ska jag måsta tycka som ni ändå?? Ja fattar inte hur du menar.. Ska alla tycka lika?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kommer jag alltid att tycka att de borde finnas en lag mot de.. Oavsett om de inte är genomförbart med en lag eller ej. Jag tycker de är fel o de kommer jag alltid att tycka!
Jag skulle aldrig sitta o säga "ja så länge jag slipper se de"lr "så länge djuret inte tar skada".. Usschh!
Jag kommer att kämpa för dessa utsatta djur oavsett.. O även om de bara bli i tanken så ska jag kämpa! ;)

Ja då är det väl Björk som blandar ihop begreppen men hur kan du veta vad hennes hund gör?
PL

Men så länge du argumenterar för en morallag så står det väl oss som inte vill ha en sån fritt att argumentera emot.
PL

Jag hoppas verkligen att du inte tänker som man skulle kunna uppfatta de..

Barn som bli sexuellt trakaserade av familj, anhöriga brukar ofta få psykiska skador.. Så där mistar du dej om att ett barn inte mår dåligt.

Men spädbarn.. Hmm ja dom kanske inte minns, lr vet vad som händer men isåna fall bara spädbarn.

de som inte får psykiska med efter sånt är nog jävligt lätträknade.

Men varför ska det vara skillnad mellan små barn och djur var ju min poäng. En vuxen människa har inget där att göra.
Ett spädbarn kommer troligtvis inte ihåg något vid senare ålder, medans en hund troligtvis kommer ihåg hela livet.

Men så länge du argumenterar för en morallag så står det väl oss som inte vill ha en sån fritt att argumentera emot.
PL

Ja, det är väl det en diskussion går ut på. Man lägger fram sin ståndpunkt, man försvarar den med de argument man har. Man väntar in den andres argument och kontrar antingen med att utveckla sina egna argument, komma med nya argument eller att försöka skjuta motståndarens argument i sank...

För att djur inte tänker och resonerar som människor. En hund begriper inte skillnaden på att slicka någons fötter eller att slicka ett underliv (möjligen är det ena godare än det andra) att ett av dem skulle vara "fel" eller "fult" begriper inte djuret.

En hingst eller tjur som blir avrunkand när man samlar sperma skiter nog fullständigt i om personen som håller behållaren runkar sig själv samtidigt.
De kan inte tänka på samma sätt som människor.

Att göra ett djur ILLA är och skall vara straffbart. Oavsett om det är fysiskt eller psykiskt genom att man skrämmer/hotar den,

Jo jag förstår hur du menar.

Återkommer när jag vet hur fasiken jag vet hur jag ska kunna förklara vad jag menar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 945
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka