The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

*kl*

Skickade ut nybörjaren på unghästen. Snällt. :)
Jag tycker de har så härlig min och sits när de är noobs. :D

simspetsride1_zpsc613de6b.jpg

Det senaste spelet du installerar, är ju den skivan du spelar med. Om du då installerar kvällsnöjen när du har årstider som senast installerat kommer det sluta fungera, eftersom kvällsnöjen blir den "nya senaste". Om du förstår. Jag vet inte vad som händer om du då installerar universitetsliv (heter det ens så på svenska?) direkt efter, om det blir intakt eller om du måste installera om dina andra expansioner.

Jag var dum nog att försöka mig på att installera ett äldre stuff pack och då "försvann" alla mina senare installationer. Bara till att börja om!

Däremot försvinner inte sparfilerna, så dina sparade spel kommer vara spelbara igen när du installerat rätt expansion. :)

KL

Jag har äntligen fått fram en värld som jag trivs i, har modifierat universitetsvärlden. :p

[Bildbomb]

tumblr_mjr62m0lNM1s6umgto6_1280.jpg

tumblr_mjr62m0lNM1s6umgto7_1280.jpg

tumblr_mjr62m0lNM1s6umgto8_1280.jpg

Mina stallbyggnader
tumblr_mjr62m0lNM1s6umgto9_1280.jpg

tumblr_mjr62m0lNM1s6umgto10_1280.jpg

Screenshot-333_zps09c4b412.jpg

tumblr_mjtkzmLXnr1s6umgto3_1280.jpg

En överdrivet ren sadelkammare
tumblr_mivp5gC8lU1s6umgto7_1280.png

[/Bildbomb]

Kan du inte fixa så man kan ladda hem "din" värld? :angel:
Var har du hittat stall inredningen förresten? :)

Nejmen vilken vacker vildhäst! Har den knoppar i manen? :p

Snygg värld förresten! Väldigt fina bilder :)

Akerman, sicx och Linta, tack för svar! Jag får hoppas på det bästa.

Fast jag har installerat huller om buller utan minsta problem. :)

Ja, jag kanske var otydlig, men jag menar att det inte funkar om man spelat i mellan installationerna. Alltså man kan såklart installera alla tillägg i ett svep lite hur som helst så länge man installerar den senaste sist och använder den skivan, men om man t ex har installerat alla de stora tilläggspaketen och använder låt säga universitetsliv som spelskiva och får för sig att man vill (till exempel) ha ett stuff pack man missat och installerar det så kommer de senare utgivna tilläggspaketen inte fungera om du inte gör om deras installationer. För att det är en tidigare version av spelet.

Fast jag har gjort precis som du säger att man inte kan. Brukar köpa prylpaketen i en klump när de är nedsatta i pris, så jag har både installerat och spelat en hel del emellan.

Kan du inte fixa så man kan ladda hem "din" värld? :angel:
Var har du hittat stall inredningen förresten? :)

Hehe nej den är inte speciellt rolig för andra, dels för att den är väldigt (extremt!) tom, och dels för att tomterna är typ 28x64, 22x33 osv. :p Om du med stallinredning menar det från sadelkammaren så kommer det mesta från TSR. :)

Sasse: Jajemen, det är knoppar. Eller kanske dreads? :D

Är det någon speciell kategori häst/stallprylarna ligger i? För jag hittar ingenting på TSR :(

Är det någon här som kan skapa en egen värld? Jag fattar mig inte alls på det programmet :confused:

Om just Du vet hur man gör, kan inte du vara snäll och göra nån punktlista, bilder med beskrivning eller kanske en video som visar hur man gör? :angel:

ELLER, om du är duktig och har lust, göra en värld som har en "stadsdel" med höghus o barer/pubar/discon? och en "landsdel" som har stall, och "lantbruks-känsla" eller hur jag nu ska förklara :p Vill försöka få in allt i en värld men på avskilda platser så att säga ;) Någon som förstår hur jag menar? :angel:

Men vad för hästrelaterat syftar du på? Hjälmarna som hänger har jag hittat på en sida som heter Briar Vale, resten är ohästigt och blir bara "hästiga" i sammanhanget.

Ang CAW så finns det ju en bra guide som de gav ut till programmet. Länk. Sen är det bara att testa sig fram hur verktygen fungerar och vad som blir bra. Det tar jättelång tid att skapa en värld, och vill man spara tid så kan det vara en idé att göra om redan befintliga världar så som jag gjorde med universitetsvärlden. Jag tycker generellt att EA dekorerar världarna bra så jag tycker själv att det var skönt att slippa fundera på var exakt vartenda träd skulle stå t.ex. Guide på hur man får in redan existerande världar finns här, det kräver dock att man har s3pe, ett program som är lätt att installera om man bara googlar.

Kör hårt. :bump:

Har läst igenom typ hela "guiden" nu o ska jag vara ärlig så blev jag inte så mycket klokare ;) haha

Men om det finns någon som har lust att bygga "min" värld så hojta gärna till :D
Eller om ni har något bra förslag på någon värld man borde ladda ner? :angel:

Hade ett litet uppehåll men har nu tänkt att börja spela lite Sims igen. Har gjort klart min familj. En tjej och hennes 3 hästar blev det. ;)

Tanken är att hon ska föda upp hästar och tävla.

Hingsten:
2da0qqt.jpg

zupd6r.jpg

Ett av stona. Ska ha föl snart.
2lnen3t.jpg

ei7f4x.jpg

Bonusbild:
Trodde att hästarna man adopterade skulle se lite bättre ut än såhär...
1zdn6f6.jpg

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar