The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Förövrigt vad snygga de var när de tittade i kors, speciellt den sista ;) Har aldrig lagt märke till det, måste se om mina gör så också :p

Verkligen tjusigt ja. :D Jag har sett det två gånger till bara idag, hoppas det inte bara är mina som är så knäppa! :crazy:;)

Ett litet tips, under tiden era sparade spel laddas (vid start av spelet) så kommer det upp lite små tips på vad ni kan göra med era simar :) Bland annat "klicka på ytterdörren" tipset som nämndes här ovan :p Ibland får man veta något som man inte visste innan :D

(Hoppas ni förstod min förklaring;))

Ja, det var där jag såg det. Orkar för det mesta aldrig titta på de där tipsen. :D

Inte ofta man vaknar och det är en alien i ens swimmingpool...

simspetsalien_zpsefb73ae5.jpg

Verkligen tjusigt ja. :D Jag har sett det två gånger till bara idag, hoppas det inte bara är mina som är så knäppa! :crazy:;)

Alltså... vad har ni för konstiga simmar egentligen? Mina är normala :p

Ett litet tips, under tiden era sparade spel laddas (vid start av spelet) så kommer det upp lite små tips på vad ni kan göra med era simar :) Bland annat "klicka på ytterdörren" tipset som nämndes här ovan :p Ibland får man veta något som man inte visste innan :D

Jag läser ALLTID dom tipsen, men inte sjutton har jag sett att man ska klicka på ytterdörren för att hänga upp ljus. Har du fler hemligheter att dela med dig av? :D

Hmmm...får fundera på saken och återkomma :)

Det ända jag kommer på nu är att man kan åka till "sjukhuset" och plastikoperera sig (ifall man inte är nöjd hur man ser ut), fast det kanske ni visste om redan? :p

Det ända jag kommer på nu är att man kan åka till "sjukhuset" och plastikoperera sig (ifall man inte är nöjd hur man ser ut), fast det kanske ni visste om redan? :p

Jag i alla fall. Fast jag fick reda på det genom att klicka på sjukhuset :p Däremot har det stått ibland att man kan bli sjuk, allergisk osv, men hur sjutton blir man det egentligen? Någon som har en förkyld/allergisk sim?

Mina simmar har blivit förkylda flera gånger :p Tror man måste ha Årstider för att man ska kunna bli det. Är det kallt ute så blir de lätt förkyld om de varit ute länge i "tunna" kläder :p
Då kan man åka till sjukhuset för att vaccinera sig.. :)

What? :p Jag har Årstider. Hur utmärker förkylningar sig egentligen? Jag har märkt nada på mina simmar, även om de ibland är ute så länge att de får en blåaktig hudton.

Dom har å andra sidan inte heller blivit brända av att vara ute för länge i solen. Det känns som att mina simmar är stugsittare :p

Jag i alla fall. Fast jag fick reda på det genom att klicka på sjukhuset :p Däremot har det stått ibland att man kan bli sjuk, allergisk osv, men hur sjutton blir man det egentligen? Någon som har en förkyld/allergisk sim?

Mina simmar har blivit förkylda flera gånger :p Tror man måste ha Årstider för att man ska kunna bli det. Är det kallt ute så blir de lätt förkyld om de varit ute länge i "tunna" kläder :p
Då kan man åka till sjukhuset för att vaccinera sig.. :)

Jag har haft en allergisk och flera förkylda Simmar, och djur med för den delen. Tycker det är skitdrygt när djuren blir sjuka för det kan man inte göra nåt åt.

På Simmarna däremot använder jag poäng för Lifetime Happiness så fort de har fått ihop tillräckligt och "köper" rewarden "Simmunity". Då blir de varken sjuka eller allergiska sen. Jag brukar även använda "steel bladder" - rewarden så fort jag kan, och den funkar ju på djuren också! No more peeing. :D

Det dyker upp en symbol nere i mood-rutan med en snorig gubbe. :) Här är en print screen på min snuviga tax. De är förkylda i två dagar.

Jag har aldrig sett den tidigare :p Var gör ni för att era simmar ska bli förkylda/allergiska?

Det närmsta jag kan komma förkyld är detta ;)

Screenshot-93_zpsbea22e08.jpg

Senast ändrad:

mina blir sjuka lite då o då.. men jag är inge vidare snäll mot dom heller tror jag.. så om dom har en massa rött så tror jag dom bilr sjukare lättare.. mina är ofta väldigt trötta :P och hungriga och då drar dom nog på sig sjukdommar lättare

Är det bara om man har årstider som dom kan bli sjuka? Har heller aldrig varit med om det (men har heller inte den expansionen)

Tycker ni att årstider är en bra expansion förresten? Funderar på att köpa den, men har inte bestämt mig än...

Tycker ni att årstider är en bra expansion förresten? Funderar på att köpa den, men har inte bestämt mig än...

För min del är det en stor del av spelupplevelsen! :bow: Jag hade absolut inte velat vara utan den. Det enda som jag tycker är störande är när det åskar och det skrämmer hästarna som avbryter sömn eller vad annat de nu håller på med och far kors och tvärs i panik. Men det händer inte så ofta, och man kan dessutom välja att ge dem egenskapen "brave". Då händer det ännu mer sällan.

En av mina Simmar blev dessutom träffad av blixten en gång. Han var inte jätteroad... :D

simspetsblixt_zps59d4aa24.jpg

Senast ändrad:

Har precis gjort en ny gård till en ny familj jag har gjort. Blev riktigt nöjd, faktiskt! Funderar dessutom på att köpa fler sims spel eftersom att jag bara har husdjur & i rampljuset, det blir ju väldigt långtråkigt till slut.. :mad:
Någon som rekommenderar något? Årstider är det jag absolut ska köpa, men om jag har råd så vill jag gärna köpa ett till. :D
Tur att man ska till stan imorgon också, hehe. :idea:

Bjuder även på en fin bild på min vackra sim, han skulle klappa hästen efter att han hade ridit, och när han hade gjort det så ställer han sig så(inte länge, men kanske några sims minuter haha). :eek:

ipbo9h.jpg

Förresten! Jag har en till fråga, jag undrar om det är någon som vet några bra sidor att hitta hästposer, till exempel tricks med hästar. Skulle även vilja ha typ ridposer när ryttaren är i en pose när den rider, men hittar ingenstans... Modthesims har jag kollat också, hehe... Hjälp? :confused: :angel:

kl

Helt plötsligt kan mina simmar inte använda sitt teleskop. Dom ställer sig vid det, tittar i det och vips så har dom flyttats tre meter därifrån. Lagom irriterande när man har en hel familj som är tokiga i att fylla sina logikmätare...
Hur löser man nåt sånt?

Jag tycker Drömjobb är bra, även Övernaturligt om man kan stå ut med att fullmånenätter är fulla av zombies, och Kvällsnöjen. Rekommenderar alla tre.

*kl*

Har förövrigt en fråga angående installation. Har nyligen köpt Kvällsnöjen och Univetsitetsliv, och min fråga är hur bra det fungerar om jag nu installerar Kvällsnöjen efter Årstider? Om jag förstått det rätt så fungerar spelet bäst om man installerar allt i ordning, äldst först, nyast sist. Någon som vet hur det blir att installera i oordning?

cili: Skaffa schackbräda? :D Nej men trist att det blir så, har ingen aning om varför dock.

Är teleskopet nerladdat kan det vara därför det inte fungerar, annars vet jag inte tyvärr.. :(

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar