The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Jättefin!

En fråga om färger, ni som får de här fina fölen, tänker ni på hur ni avlar med färger? Kan ni förutse på något sätt hur resultatet på en viss färgkombination kan bli? Jag får alltid helt underligt färgade föl, oftast tre-/fyrfärgade i en märklig kombination. Senaste tillskottet är denna häst (höger):

Screenshot-109_zps6377fe68.jpg

Detta är då tredje ledet. Mamman (vänster) är okej och ärvde helt och hållet sin pappas färg. Men hästen till höger alltså... Det svartvita kommer från pappan, ljusgrå från mamman, beige från mormor... Och den mörkgrå fläcken uppepå ryggen vet jag inte. Den känns rätt random. Hur lyckas man få välfärgade föl egentligen? Kanske är detta bara en "joker" i raden och ett normalfärgat föl hade kommit efter henne (om jag inte sålt henne för hennes fulhet). Men ändå!

Jag redigerar alltid fölen i CAS när de har fötts för att de ska få en realistisk färg, tar bort märkliga fläckar som inte passar ihop med resten av hästen etc.

Åh, vad söt!! :love:

Varför får alla så fina föl för? Avundsjuk!

Håller med! Varför får jag aldrig sådana urläckra fölisar för?! :mad: :angel:

Söt liten "giraff" :D :love:

Thenk u, thenk u! :D (tackar som om jag hade gjort den...:angel: )

Jag får också mest konstiga fölisar, eller fick fram tills att jag började para med hingsten "Swell" på ridcentret. Han ger tydligen väldigt trevliga färger, jag har bara fått fina föl efter honom! Annars har det som sagt kunnat bli lite hur som haver. :)

Jag redigerar alltid fölen i CAS när de har fötts för att de ska få en realistisk färg, tar bort märkliga fläckar som inte passar ihop med resten av hästen etc.

Men vad är CAS då människa?! :D

Jag vill också redigera mina fula föl :p

På tal om problem. Jag avlar nu på lite större hästar än den normala Simhästen, och fölens huvuden blir oproportionellt stora till resten av kroppen. Jag antar att jag inte är ensam om att avla på större/mindre individer än de normala Simhästarna, så är det någon som har en lösning på detta? Det är inte så att man slänger ut en bild här med "Kolla vilket vackert föl jag har!" när de ser ut som missfoster :cool:

Poxz: Swell? Du har t.om. memorerat namnet? :p Jag ska testa honom!

CAP menade jag :D Create A Pet, men det går också att göra det i "Stylist". Båda kommer man lätt åt med hjälp av Nraas Master Controller :)

Nej det har jag inte.
Men hittade en tvättmaskin på thesimsreosurce, men hur jag än gör så får jag inte in den i spelet :confused:

Då kan det ju vara så att man måste ha Drömjobb för att kunna använda tvättmaskiner och eftersom du inte har det tar inte spelet in prylarna från EPn (tvättmaskiner, snowboardramper etc) du inte har eftersom du (dina simmar) inte kan interagera med prylen.

På exchange-tjänsten som EA har så står det ju vid varje nedladdninsbar pryl vilka EPn och store-innehåll som krävs för att kunna använda det man vill ladda ner korrekt. Om den där tvättmaskinen funnits på exchange istället hade det alltså stått att det krävdes Drömjobb.

Här mitt nya projekt (som för visso redan är färdigbyggt men ändå :p Byggde nytt då mitt förra hus var ruskigt för stort = trivs inte att spela i, därav nybygge)

Screenshot-173_zps6ce0c219.jpg

Huset/gården sett från stranden
Screenshot-174_zpsd8fbbb3f.jpg

Framsidan
Screenshot-194_zps0f5248eb.jpg

Sett från stallet
Screenshot-196_zps9e15de0e.jpg

Och från sidan :)

Screenshot-175_zpsd7f0ba65.jpg

Vy över hallen och liten del av matplatsen, sett från köket
Screenshot-176_zpse6365398.jpg

Köket (och del av hall) (inte det snyggaste köket men det fick duga :p)

Screenshot-179_zpsca8fc1de.jpg

Sovrum nere (Sorry för kamera-vinkeln)
Screenshot-180_zpsee949100.jpg

Något bättre bild
Screenshot-181_zps9a93f447.jpg

Sovplats för blivande vovve.. :)

Screenshot-182_zpsf5b75c4b.jpg

Inglasad altan/"ute-rum" på kvällen
Screenshot-184_zps51ae2e53.jpg

Sett från andra hållet..

Screenshot-186_zps6ff456a7.jpg

Sovrum uppe (liknar ganska mycket mitt förra men gillade det så mycket så fick bli ett till :p)
Screenshot-188_zpsd55a847f.jpg

andra sidan

Screenshot-189_zps2557716d.jpg

Tv-rum/Vardagsrum sett ovanifrån
Screenshot-190_zpsb5f86a1d.jpg

Ganska "enkelt" tv-rum
Screenshot-192_zps84ebe68c.jpg

o där i hörnet av hallen fick "kontoret" vara ;)

*knapplån*

mina hästar (den i mitten har jag köpt på centret och fölet är deras unge)
317995_194759003998720_1311091858_n.jpg

min gård
74614_194759047332049_250128639_n.jpg

484886_194759033998717_61200551_n.jpg

Uppdatering:

Screenshot-197_zps57206e1e.jpg

Min sim passade på att leka lite i lövhögen, efter städerskan räfsat ihop en hög ;)

Screenshot-198_zps90275f59.jpg

Sen var hon på maskerad-fest o klädde ut sig till...katt? :p
Screenshot-200_zps56ed3640.jpg

Mjau!

Screenshot-203_zpse926c3de.jpg

Sen fick ja ett föl idag med.. (beskärde dock bilden därav kvalitén)
Syns lite dåligt, så får återkomma med en bättre bild när han vuxit upp :)

Jag har lärt mig ett fusk så jag behöver inte avla fram några föl jag kan har ett i katalogen i skapa ett hushåll. Man kan göra samma sak med valpar och kattungar. Det bästa är att jag kan bestämma färjen, grimman, kön och ras oavsett om jag redan startat spelet eller är inne på skapa hushåll:D:banana:

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar