The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

KL

Gah, pappan i min familj dog. Han skulle vara duktig och laga diskmaskinen. Kanske är mitt fel, eftersom jag tvingade honom att fortsätta trots att han fick en el-chock :angel:... Försökte hinna med att spela schack mot Döden, men lyckades inte välja det tydligen.
Nu ska mamman i familjen få hitta nån ny att ragga på. Kanske kan leta på kyrkogården.

kl

Jag behöver lite hjälp :(
Får inte min världsskapare att funka.

Nu när jag har installerat den så funkar inte sims heller av någon anledning. :mad:

När jag startar världsskaparen står det: Speldata till The Sims 3 hittades inte. The Sims 3 Världsskaparverktyg - Beta kanske inte fungerar inte korrekt. (ja det står inte 2 ggr :P )

kan det vara för att sims 3 inte är installerat i standardmappen, utan i en mapp på en annan hårddisk?

Hehe *host* Hon spel-rider inte på bilderna :angel: *host* Hon gjorde det dock fram till dom ställena :D

Men hur får man dem att posera sådär snyggt då?! :confused:

Ladda ner poseplayer, poser och installera i spelet. Sedan får du köpa poseplayern och placera ut den någonstans i hushållet. Var ni än befinner sig i Simvärlden så är det bara att klicka på poseplayern om ni ska göra en speciell pose. Eventuellt räcker det med en pose för både häst och ryttare, men ibland (oftast?) får man välja en pose var för sig (alltså en speciell för hästen och en speciell för ryttaren).

För egen del hoppar min ryttare alltid av hästen för att göra en pose, och sedan får man på något sätt klistra ihop dom så det ser realistiskt ut. Jag har dock inte kommit på det knepet än :p

Men nä? Det räcker väl med testingcheatsenabled och sedan klicka nånstans på den allmänna tomten.

Eller behöver man inte vara på en tomt alls med det tillägget?

Man kan vara precis vart som helst med det tillägget, behöver inte vara på en tomt öht :) Problemet med allmänna tomter är att man inte kan flytta på simmen eller hästen för att få till posen korrekt i och med att man måste in i byggläget eller köpläget för att kunna flytta dom med moveobjects on och i de lägena kan man bara vara på hemmatomten så att säga :)

Med testingcheatsenabled på kan man trycka på shift och sedan musklicka var som helst på allmäna tomten och välja köp/bygg på denna tomt.

Jag har små allmänna tomter lite här och var. :angel:

Aha det har jag missat :) Nåväl det är enkelt med add-on också, då kan man t.o.m. få en sim från ett annat hushåll att posera :D Det var så jag lyckades få en bild på en av hästarna från mitt andra hushåll, hon kom galopperandes förbi när jag skulle fota en av mina SWB ;)

Kan inte nå mina nedladdade saker i spelet trots att de är sparade på rätt ställe?
Mina stackars simmar har ingen tvättmaskin ju :p De som finns i spelet kostar ju points allihop

Även nedladdade saker kostar pengar sen i spelet när simmen ska "köpa" dom i köpläget, har du pengar så att det räcker ? eller är det att sakerna inte syns över huvudtaget ? :)

De syns inte öhvt, känns som de borde finnas på nedladdningspanelen men de syns inte där heller. Men de är installerade, står det på startprogrammet alla fall

*kl*

Jag har fått en....giraff..? :D Nåt märkligt fläckigt iaf!

simspetsfoal.jpg

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar