The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Jag kan PM länken till min "blogg" där jag har samlat dom :) Siten där filerna är uppladdade kräver dock att man skapar ett konto men det är helt gratis och tar knappt en minut att fixa :) Alla bläsar och snoppar ligger dock inte uppe ännu men de kommer läggas upp inom den närmsta tiden, jag planerar även att göra 11 st. olika stjärnor inom en snar framtid.

Tackar :) Ska ladda ner dem så fort jag fått mitt sims att fungera igen. Vilket verkar ta sin lilla tid, har blivit många ominstallationer nu :cool:
Men som sagt, alltid roligt med nya grejer till spelet :D

Hur går det för alla ni andra i spelet? Bilder kanske? :angel:

Jag har kommit till generation 4 i min MSC, generation 14 totalt alltså. ^^ Första och sista gången jag fick barn med en egyptier. :p

465344_10151097163281985_1251858317_o.jpg

KL

Jag har inte spelat på evigheter. Dels för att jag inte har tillgång till min speldator med spelen, och dels för att jag inte haft något intresse. Men igår visade mamma bilder på sina hästar och damn, nu finns det ju kandar och benskydd/lindor och massa annat kul att dekorera med.

Funderar på att parkera stjärten i hennes datorstol på torsdag och lira lite. :banana:

Kan ni inte lägga upp lite mer bilder på era gårdar, hur ni byggt stall och så (men gäran bostadshusen också :))?

Det måste man ladda ner =) Det finns hur mycket saker som helst att ladda ner, förutom det som eyz nämnde så finns det även olika typer av träns och sadlar samt martingal, brösta m.m. och jag vet att även täcken är på gång :)

Det jag gick igång mest på var nog ändå knopparna. Mamsen hade en uppsättning dåliga knoppar och ett par som var riktigt snygga. Ååh jag kommer göra en sån fin dressyrhäst. :D

Jag fastnar tyvärr i byggläget, kan sitta i timmar med bara ett enda rum men sen vistas de ju i princip aldrig i rummet i alla fall. Försöker därför hålla boytan så liten som möjligt. Bäst trivdes jag när jag byggde bostad ovanpå stallet. Blev supermysigt.

Det här med terränghinder - har EA gett ut några sådana eller är alla custom made? Såg att det fans lots med bara terrängbanor etc.

Ja jag har sett några knoppar som ser hmm.... ja ganska gräsliga ut ;) Har däremot inte sett några fler som om du får tillfälle till det så får du gärna skicka länk till dom! :D Då borde ju det nygjorda kandaret passa sen till din dressyrpålle, funderar själv på att ladda ner det men jag är inte så förtjust i pannbandet på det så jag vet inte hur jag ska göra.

Nej de enda hinder som EA har gjort är de där basic hindren i spelet, allt annat är gjorda av olika spelare. Dock fick det "osynliga" hinder som man kan använda och göra egna hinder av, t.ex. med parkbänkar, soffor, diken eller vad man nu än kan tänkas komma på :)

Jag tror mamma laddar ner det mesta från exchange-tjänsten så kika lite där, annars kan jag ju ladda upp en häst och guida dig till den så du får ner knopparna. ;)

Kandaret - är det det som är vitfodrat med guldigt pannband? Såg det när jag kikade runt lite idag och jag gillade det inte heller. Så jag får nog nöja mig med tunna enkla läderremmar+kandar tills någon med bättre smak laddar upp en ny version.

Ja precis det, det fanns i 3 olika varianter. Dels med "bling bling" och dels utan men jag hade helst haft ett smalt pannband och nosremmen något högre upp (kräsen, jag vet :D). Nöjer mig med ett vanligt aachenträns så länge :)

*Delvis KL*

Måste visa bild på nykomlingen i familjen också, egengjord av mig dock är pälsen nedladdad :) Förutom bläsen då den är tillverkad av mig ;)
Screenshot-10_zps31e73963.jpg

Men guud vad söt! Är det en riktig häst, dvs sover i box och äter hö?

Dyker vildhästarna och andra vilda djur upp även om man spelar i en gammal värld? Min favorit är fortfarande den allra första världen men jag vill ju inte missa dem. :)

*skratt*
Ja det är en riktig häst, hon äter, dricker, sover och kan ridas på precis som de andra :) Är tänkt att bli en barnponny till barnet i familjen (har laddat ner en mod som gör att även barn kan rida tydligen :angel: ) Nackdelen med slidern är dock att hovarna sjunker ner i marken men det kan jag leva med ;)

Jag använder diverse olika världar och i alla finns det vildhästar så det ska nog inte vara några problem :)

Senast ändrad:

Japp! :D Har även gjort en annan tidigare men i mer minishettisformat (76 cm i mkh, svartskäcken är 94 cm). Jag har laddat ner en slider (mod) där man kan ändra storleken på hästarna i skapa en sim, allt från 60 cm upp till 190 cm tror jag den största kan bli. Perfekt om man vill göra små ponnysar eller stora shires/clydes :laugh:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 535
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 829
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka