The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Hehe jo lite sådär lagom taggad ;) Det kommer ut den 13 November :)

Om man har en duktig häst så kan man tjäna runt 2000-3000 per tävling tror jag :) Sedan kom man har en hingst så kan man erbjuda den som avelshingst med..
Jag lärde mig här om dagen att man kunde starta eget o bli en "hästkvinna". Fria arbetstider, man tjänar pengar genom att tävla, avla o sälja hästar :P

Åh det låter ju bra. Ett vanligt jobb är ju jättesvårt att kombinera med hästarna.

aa precis.. så skönt med fria arbetstider med :) Kan man göra lite vad man vill/behöver utan att behöva tänka på jobbet hela tiden..

*knapplån*
Har ni tänkt på att det är lite knepig ordning som spelen har kommit ut?!
Borde inte Destination och Husdjur ha kommit efter Årstider, just för att tex ha ett resemål där det kommer vara kallt hela tiden tex Alperna och för husdjuren lite prylar som täcken etc.
Just nu sitter jag i Världskaparverktyget och försöker skapa den ultimata världen men mycket plats för tomter och som blir bra att ha när Årstider kommer. Men det tar en oerhörd tid och det retas för mig flera gånger. Men jag prickar av tomter på en lista medan jag ritar in dem i rätt storlek etc.
Nu är det bara att hoppas på det bästa när husen osv ska på plats samt att det går att exportera den till spelet.

Mitt nya ställe ;)

sim-1.jpg

Här hittar du dina foton från spelet: C:\Users\{username}\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Screenshots :)

Frågar här med! Ni som "simmar" :D ofta, och gör detta på laptop, vad har ni för dator?
Ska jag kunna spela mina spel måste jag byta (byter givetvis inte bara därför, men när man ändå vill byta kan man ju ta något som går att spela på ;) ). Nu när det ska komma årstider också måste jag ju provspela det!!
Vill slippa hacket och ha lite tydligare grafik än jag har på min Dell vostro. Jag vill kunna ha lite nedladdade saker och expansionspaket installerade utan att hela spelet låser sig..
Så tipsa mig :)

Dator med minst 3 GB i RAM borde funka helst mer, för ju mer man ha installerat ju mer verka det kräva. Det som står på förpackningarna är bara rekommendationer, men man bör ha mycket mer. Tänker du ha allt installerat samtidigt?
Nerladdade saker för spelet? Spelet far o krånglar så fort man använder sig av testingcheatsEnabled, bara penningfusk ska funka ändå.

Ok. Nja, har inte alla, har några jag tröttnat på och inte har planerat att spela mer,
så mest är det husdjur (jag har, men kan ej använda, datorn orkar inte med det och då blir det tråkigt att spela) och sedan årstider som lockar. Kanske ett eller två prylpaket.
Så två expansioner förutom grunspelet kanske?

Ladda ner kan jag låta bli, funkar dåligt ändå tycker jag. Fuskar endast motherlode ;)

Enligt ett svar jag fick på datorforumet ska jag ha geforce 640 eller 650M eller motsvarande grafik, och så då minst 3gb RAM.

Letar!

Senast ändrad:

Egentligen ska man helst ha en stationär om man ska spela, åtminstone var det så förr. Laptops har en tendens att bli överhettade av grafikkrävande spel. Jag har pajat en laptop med Sims-spelande redan. :D Så min nya blev en stationär och spelet flyter på galant.

Har spelat med både Vista och 7 och det funkar bra på båda. 7 är ju allmänt lite mer användarvänligare än Vista.

Paja en laptop? Hur sjutton kunde du göra det? Satt du olämpligt med den så att den inte fick fritt för värme/ luftutsläpp?

Paja en laptop? Hur sjutton kunde du göra det? Satt du olämpligt med den så att den inte fick fritt för värme/ luftutsläpp?

Nej absolut inte, hade till och med kylplatta till den. Men jag antar att den var för svag och processorn fick arbeta för hårt. Den var alltid brännhet när jag spelat en stund...

Jo jag vet men numer finns det laptop som funkar bättre för spel, finns tom Gaming-laptops även om de kanske inte klarar de allra tyngsta spelen.
Blev en Toshiba Satellite :)

Lite uppdatering, dock med en ny familj.

Skaffade föl med två av mina hästar, detta blev resultaten:
33237925.jpg

Första avkomman
33237926.jpg

Igen
33237928.jpg

Storebror och lillasyster
33237929.jpg

Storebror, lillasyster och pappa i bakgrunden.

(och ja, jag är medveten om att "storebrors" hovar har gått igenom marken ;) Bugg!)

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 551
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 835
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka