The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Lyckades fånga ett av mina ston mitt i en grimas. :D

simsmaya.jpg

Angående spelproblem så har det tydligen strulat en hel del för många och EA gör inte så mycket för att lösa eländet heller. Ta t.ex. "The Grim Reaper bug" som har drabbat massor med människor sen spelet kom i stort sett. Jag fick den själv härom månaden och var tvungen att ominstallera hela spelet eftersom människor slutade dö och det resulterade i massa andra konstiga effekter. :mad:

Kul att förlora en familj man spelat med i 4 generationer liksom. Man skulle tydligen inte spara sparfilen heller eftersom det kunde innebära att felet inte försvann trots ominstallation. Nu har jag bestämt mig för att inte använda några som helst downloads, det var när jag började med det som buggen kom. Spelet är tydligen inte så stabilt att man kan räkna med att det funkar om man lägger till nya saker...

Nej, jag har fått samma intryck när jag googlat runt, folk som krävt en patch för diverse problem som "alla" har och EA bara "nä det är inte spelets fel". Seriöst bemötande och bra koll.

Sedan Pets har jag haft problem både med och utan downloads.

*Puttar tråden lite*

Hur går det för alla?
Själv är jag klar med mitt hus/gård o har flyttat in familj m. djur:) Spelade kanske 1timme innan jag kröp till sängs och sedan dess har jag inte haft tid/ork att sätta mig ner och spelat igen.. :cool:
Åker jag inte upp till stugan nåt i veckan så ska jag banne mig spela! :D

Jag har inte spela på veckor, kanske månader :o
Men tänkte passa på nån timme idag när jag är
ledig och regnet öser ner, återkommer med bilder
för att liva upp tråden lite :D

*kl*

Jag har inte spelat på tiders evighet pga alla dessa buggar och problem. Jag brukar komma till generation 3 eller 4 när allt låser sig och det inte går att spela alls. Så nu är Sims en stor diss.

Visst finns det buggar speciellt om man kör fusk etc, men läste på Snootysims att det kommer lite spännande saker till hösten som Övernaturligt och Årstider! :bump::banana:
Det är bara att hoppas på det bästa och visst kan det vara lite drygt om man vill ha någon form av egenskapad stad dvs där man helt bestämmer var saker ska vara osv för att ha mer möjligheter. Programmet/ spelet är inte perfekt, gäller att spara ofta och undvika ladda ner saker ifrån nätet, då brukar man klara sig ganska bra plus inte ha för stora familjer som har får för stora familjer i sin tur, då brukar man klara sig.

Fast jag har för tillfället 19 moddar installerade och min familj har som mest bestått av 16 simmar, och jag har aldrig haft en felkod eller krash. *peppar peppar*
Så jag skulle snarare säga att det beror mest på tur/otur. Förutsatt att man har en schyst dator såklart. Jag har bekanta som kör utan något alls utom EAs grejer, och det är jättestruligt för dem.
Synd att världens bästa spel ska vara så jäkla instabilt... :(

Håller med. Jag har massor av prylar nerladdat/installerat och på våran dator funkar det kanon.
Kanske har stängts av en gång när sambon spela men det var länge sedan nu. Fast o andra sidan så har vi en rejält bra speldator med, så jag förväntar mig att det ska funka.
Men de är ju mycket Ea:s fel med tror jag. Sims har ju aldrig varit ett problemfritt spel.

Jamen då så, kommer det nya expansioner så är det ju lugnt att spelet buggar... :p
Nej, jag vidhåller att jag tycker det är dåligt skött av EA att ha fler problem som så enormt många verkar dela, tydligen oberoende av prestanda och nedladdningar. Jag tror aldrig jag varit med om så buggiga spel som EA:s faktiskt, eller rättare sagt, så mycket buggar som aldrig patchas bort, och med tanke på hur populärt The Sims är (eller eh ja, jag har egentligen ingen koll men jag antar kallt att det är det) så tycker jag att det är extra märkligt.

Visst finns det buggar speciellt om man kör fusk etc,

Jag kör aldrig med fusk! Jag har en bra dator för ändamålet. Den är t om inköpt för att kunna spela tunga krävande spel.

Jag vågar inte köpa fler expansioner eller andra nyheter eftersom det finns hög risk att det blir mer problem. Du vet vad du har..inte vad du får när det gäller EA. Jag kan heller inte installera om spelet eftersom jag inte kan 'köpa' tillbaka mina grejer från Store..jag kan av någon anledning inte logga in på mitt konto trots olika försök vid olika tillfällen att byta kod.

Så..EA suger..Sims suger..det finns andra spel som tur är. :)

Senast ändrad:

Äntligen har jag kommit mig för att spela :) Har precis försökt skaffa föl med mina hästar.
Men snacka om att man har mycket att hålla reda på när man har så många simar/djur.. man hinner inte riktigt med! :p

Tänkte bara uppdatera med lite bilder :)

33211173.jpg

Alla hästarna utom fölen.

33211174.jpg

Hingstarna.

33211165.jpg

Alla 4 igen.

33211168.jpg

Baksidan av gården.

33211176.jpg

Baksidan av huset..

KL

Finns det några mods för detta;

1. Ha fler än 8 i familjen (vill ju kunna ha ett gäng hästar och hundar :angel:)
2. Ha mer plats än största tomten? Alltså på något vis kunna göra större tomt eller något.

:D

KL

Finns det några mods för detta;

1. Ha fler än 8 i familjen (vill ju kunna ha ett gäng hästar och hundar :angel:)
http://nraas.wikispaces.com/
Jag tror det är minst MasterController, Woohooer och PortraitPanel som behövs. Sen finns ju StoryProgression där också. :)
2. Ha mer plats än största tomten? Alltså på något vis kunna göra större tomt eller något.
Skickar PM då det finns på ett annat forum. :)

Tack! :D
Den där ön är det enda som finns i den där världen, så jag hade inte så mycket val. ;) Har nyss börjat med en Midnight Sun Challenge, min PG blev ju klar för ett tag sen. :bump:

Haha det låter ju nästan kul det där! Kanske man skulle ta o testa...fast vad ska man göra på en öde ö egentligen?

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 554
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 835
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka