The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

*kl*
Hur gör ni för att lägga tak på byggnaderna? Tycker det är alldeles för svårt, speciellt om man har någon lite lätt avvikande form på huset.

tack för allla tips ni har skrivit:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Här är en till som har köpt husdjur, :banana:jag köpte special edition och man skulle få en djur butik med, har laddat ner det och installerat det men kan inte hitta den, är det ngn som vet var den ska finnas.? :confused:

jag fattade inte heller men sen kom jag på det:banana:

Knepet är att göra många tak och använda olika typer av tak :) Till mitt hus har jag nog gjort en 15 tak eller så men sammanfogat de så att de har blivit som ett (svårt att förklara). Men om huset ex. har en utskjutande del så lägg ett tak över den delen bara och sen ett annat tak över den delen som är kvar så att säga.

Har inte hunnit spela något än den sista tiden men jag har börjat med en ny gård igen och nya hästar, den här gången kallblod (+ en frieser) men jag har inte hunnit spela något med dom än som sagt. Planerna är dock att börja med "uppfödning" i spelet :)

Så här ser gården ut i alla fall
5.jpg

och här är några av hästarna :)
6.jpg

11.jpg

7.jpg

Dina bilder syns inte :(

Nej jag vet, jag flyttade på dom och hade inte hunnit laddat upp dom på nytt :)

Här kommer de igen.

1.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

11.jpg

Måste fråga, var har du fått tag i Hästtransporten, stocken i hagen och "bryggan/bron" i paddocken? :)

Länkar till dom finns på Equus forumet men jag kan se om jag kan hitta dom igen och skicka över dom i ett PM annars :)

Knapp

Nu önskar jag mig Husdjur i present. Min familjs fråga är: när ska du hinna spela då?
Men det fixar sig alltid :D

kl

Okej, pinsammaste inlägget någonsin för en "ju mer blod och avrättningar, desto bättre!"-spelare som mig, men jag utvecklar fan spontan ADHD över detta snart. :p

Mitt Sims 3 (har fem expansioner, vet dock ej vad de heter men djur, nattlivsgrejset och ambitions i alla fall) fryser hela tiden, allt från varannan till var tionde-tjugonde sekund och låsningen håller i regel i sig i minst en minut, ofta längre. Har googlat men mestadels stött på trådar där folk beskriver exakt samma problem och får en miljard "det är likadant för mig!!!!"-svar, vilket hjälper föga. Det enda jag kommit fram till är att det antagligen beror på att vilda djur spawnar och fastnar, laddade även ner nraas registermod, som skulle kunna hindra det, men då kraschar spelet vid laddningsskärmen. Och nej, resetsim hjälper inte.

Är det någon som har någon lösning på det här? Finns det några mods som hindrar djurfanskapen från att spawna? Det verkar vara otroligt många med samma problem men jag hittar fan ingen lösning.

Datorn fixar för övrigt BF3, MW3, Skyrim etc. i all evighet på högsta grafikinställningar, så det beror inte på prestandan.

Kan jag avinstallera bara pets om jag raderar allt från den expansionen i spelet först, eller kommer det ändå att krascha hela spelet?

Senast ändrad:

Nu är detta antagligen inte svaret du vill ha, men det är likadant för mig ;)

Det var ännu värre tidigare (med eller utan Pets) när spelet frös och bara stängdes ner efter ett tag. Min bror laddade ner något som heter Throttlestop till mig som, antar jag, förhindrar att detta sker. När jag använder detta program så fryser spelet inte lika ofta, även om det ibland händer ändå, men då bara en liten stund i taget och det stängs aldrig ner numera.

Så om du känner för det kan du alltid testa den här programvaran innan du börjar avinstallera och ha dig.

Haha, jag har inget emot "jag har samma problem"-svar om det innehåller något tips också. ;) Tack! Jag ska testa det, vill gärna slippa ominstallera (gissningsvis för att förr eller senare stöta på samma problem igen) så alla förslag är bra förslag.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 557
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 835
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka