The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Ah nej inte den men kanske ska testa den också för att ytterligare bättra på prestandan ;)

*KL*
Måste berätta också! Mina två första shettisar som jag laddade upp på exchange är nu uppe i 290 resp. 349 nedladdningar (laddade upp dom för några dagar sedan bara) :D Riktigt kul att det man gör uppskattas av andra!

Senast ändrad:

Jag laddade ner en av dina shettisar :bow: och gjorde om den så den skulle likna shettisen jag hade när jag var liten. Det vart rätt likt faktiskt förrutom att pannluggen är i fel färg och vissa fält är lite deformerade men jag orkade inte lägga ner min själ i det. ;)

sims7.jpg

Jag googlade på Twallans mods och det kan nog vara det jag har :o :D bara det att jag inte hade hört det ordet tidigare.

Twallan är ju själva användaren som skapar modar under Nraas Industries liksom. :p Hen är suverän i vilket fall!

Hej allihopa! Började titta i den här tråden av en slump och en blev supersugen på ett Sims sedan jag såg att man kunde göra hästar :love: Sagt och gjort, laddade ned det från Origin, både orginalspelet och Pets och började glad i hågen "simma" och bygga mitt hus.

MEN! När jag skaffade mitt första husdjur ser det HELT deformerat ut, sträck som sticker ut, utdragen käke etc (hade jag inte varit så himla arg skulle jag ha garvat ihjäl mig :D ). Uppenbarligen grafikproblem med just Pets eftersom allt det andra i spelet ser bara fint ut. Och JA, hela min dator OCH grafikkort SKA vara kompatibelt med spelet :mad:

Detta har jag gjort för att försöka åtgärda problemet:
* Kollat drivrutinerna till grafikkortet (inga fel och uppdaterat)
* Återställt grafikkortet till fabriksinställningarna
* Installerat om hela skiten (alltså spelet/spelen)
* Ställt spelets grafik på lägsta möjliga
* (Säkert något mer som jag glömt)

Detta har jag INTE gjort:
*Kastat ut datorn genom fönstret :devil:

Någon som vet något? Haft liknande problem? Eller är det bara att lägga Pets på hyllan och hoppas att jultomten kommer med en bättre dator?

Mitt spel kan bete sig så, men bara korta stunder åt gången. 5 sekunder kanske. Och speciellt när det gäller vita/ljusa hästar uppenbarligen...

Jag har ett ATI Radeon HD 5500. Grafikkortet alltså. Rätt ouppdaterat, för det kom jag på nu att jag har glömt... :D

*KL*

Gjorde om min gård lite grann för några dagar sedan, dels flyttade jag tomten från Queenstown till Riverview dels blev den även något större från 60x60 till 64x64 :) Gjorde även om stallet helt och hållet och gjorde om hagarna något, även grusgångarna fick en liten makeover + att grusplanen bredvid huset fick bli större så att även hästsläpet skulle få plats där :)

Vy över hela gården
44.jpg

Insidan av stallet
40.jpg

Liten del av den kombinerade sadel- & foderkammaren
37.jpg

Vy över stohagen
45.jpg

och hingsthagen
42.jpg

Ja det var några av bilderna i alla fall :)

Vad tjusigt alla får.
Hur bygger man boxar? Hittar man det under vanliga husbygge-knappen? För när jag försökte göra ett stall fick jag inte till några boxar som hästarna kunde bo i, utan de fick bo i hagen.

Hjälp med Sims 3 (snabba svar tack)

Hejsan!

Jag undrar hur man får in en tomt från exchange. Jag har den under "installerat innehåll" på startprogrammet, men hur gör jag sen för att "få in den" i spelet? Eller hur man nu förklarar det...

Tack för svar:)

Sv: Hjälp med Sims 3 (snabba svar tack)

Har du installerat tomten i startprogrammet?
I så fall borde den finnas bland alla "tomter/familjer" i listan på spelet. Alltså nånstans där man väljer familj att spela med..
(Mitt spel är avinstallerat så har lite svårt att komma ihåg vad kategorierna heter i spelet :p)
Förstod du vad jag menade? :angel:

Om det är installerat korrekt så ska det finnas med under fliken tomter eller hushåll eller något liknande (minns inte just nu vad det står exakt) när man går in i ändra stad läget, välj huset och placera sedan ut det på en tom bostadstomt :)

Har laddat hem boxväggar/"fronter" men hittar dom ingenstans? :o
Har även laddat hem sadlar, hinkar osv, o de hittar jag men inte boxväggarna!

Kollat under staket i byggläget? Finns de där kommer det ju inte räknas som boxar i spelet. Men snyggt blir det. :)

Håller på att bygga en fälttävlansbana :banana:. Idéerna till dekor tar fort slut när man bara har grundspel+husdjur... :p

Precis som de andra har sagt. Om du har installerat det korrekt så hittar du det i biblioteket över tomter allmänna eller bostadstomter. Du måste gå in i ändra stad läget.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 510
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 822
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka