The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Det är helt okej, men ifall du tex vill ändra en person/djurs karaktär under spelets gång så är det ett bra fusk.
När man är klar skriver man bara testingcheatsEnabled off :cool:

Det är sant! Skrev fel! :o

Någon mer än jag som sitter i världskaparverktyget och försöker skapa den ultimata världen som kan passa för det mesta?

Jag försökte... Blev platt, tråkigt och Världsskaparen kraschade hela tiden. :mad: överlåter åt proffsen numera. :D

Jag har haft jätteproblem med världsskaparverktyget. På min gamla stationära dator funkade det jättebra först. Sen använde jag inte programet på något år och när jag försökte igen gick det aldrig att spara! Min mamma, som installerade det när jag fick problem fick det aldrig att funka på någon av sina datorer.

Trist för det är ju jättekul att pyssla med det (tills man ska lägga vägar :angel:)

Det går till viss gräns för mig, men den vill inte alla gånger spara när jag har lagt tex nya byggnader på olika tomter och det måste sparas ofta, typ om det börjar bli riktigt många. Bäst går det om jag skapar en värld ifrån scratch. Är inte riktigt klar med jag håller på med nu. Har oerhört många allmänna tomter redan, men skapar själva tomterna anger i adressen vad det ska vara och sedan när jag har exporterat den till spelet så får jag ta och lägga till resten av tomterna samt bostadsbyggnaderna. Prövat att platta till några av de exempelvärldarna som medföljer. Plattar till just för att kunna få till så många tomter som möjligt :p
Jag tycker om verktyget för att det går att verkligen få till udda tomtgränser etc. Sitter och jobbar på en dator och prickar av tomter etc på en annan i excel där jag har antecknat de tomtgränser som behövs osv.

Senast ändrad:

Jag som precis tänkte putta upp den här tråden. :D Nu är det nära!

kl
Jag har kommit av ön! Tur att den bara sträckte sig över fem generationer säger jag bara...
Det är så skönt att ha mer än 10x10 rutor att bygga på, så jag har tagit ut svängarna ordentligt och byggt världens mest osymetriska hus. :D
250526_10151128177946985_1193795980_n.jpg

Men det är rätt fint på sina ställen. Obs att jag inte är skyldig till klädvalen. ;)
60115_10151130744586985_181571551_n.jpg

Två av simmarna, generation 14 och 15, far och dotter. :D
527642_10151121938991985_1134800525_n.jpg

Har inget emot att världen är platt... så mycket lättare med tomterna.... det går ju att få till vatten och med effektverktygen kan man ju lägga till broar, skatter, trafikljus etc. Måste fixa till datorn lite men sedan ska jag fixa till en värld som verkligen blir något :p

Snälla kan nån hjälpa mej??
Jag vill har sett att man kan ladda ner hinder?? HUR??

jag har försökt på alla möjliga hemsidor.
men de kommer aldrig med ändå??

Jag skaffa bara det här för att få svar. SNÄLLA HJÄLP MEJ!:bow:

Det beror på i vilket format filen är. Är det ett .sims3pack räcker det att dubbelklicka på filen så installeras det i spelet (startmenyn kommer upp), är det en .rar eller .zip-fil måste den först packas upp mha ett program avsett just för att packa upp filer. Sen ska den uppackade filen (.package) läggas i en mapp du skapar själv under Documents-> Electronic Arts-> The Sims 3 -> Mods -> Package, de två kursiverade får du skapa själv.

Sen är det bara att tuta och köra.

Ett enklare sätt är att ladda ner en tomt med t.ex. en hoppbana där det redan finns olika hinder, då dyker de upp i spelet bara du öppnar tomten (sims3pack-filen) rätt enligt ovan.

Om du frågar mig så JA :D
Dock så har jag inte fått mitt sims att funka ännu :cry: varför var jag så dum och avinstallerade det från början :mad:

Gah! Tänkte låta ett av mina sim-par få en kid, mamma vampyr, pappa älva, vore kul att se resultatet liksom? Jomenvisst... De jäklarna går och får tvillingar! Jag som knappt pallar med två vuxna... :rofl: Jag borde skänka barnen till soc direkt för att bespara alla inblandade smärta. :p

Oh yes. Jag har övernaturligt, och djur, och ... ja, alla utom I rampljuset faktiskt. Övernaturligt är väl den som jag sett mest framemot, och den som roar mig mest. Djuren är nog minst skoj faktiskt. Jag kanske ska börja avla lite på dem och inte bara ha dem som husdjur. :D

Enda problemet med övernaturligt är att det är svårt att få till lyckade dejter under fullmånenätter - simmarna blir så distraherade när det kommer Zombieattacker överalltifrån!

Har iaf bestämt mig för att försöka få upp tvillingtöserna till nåt slags vuxenliv. Den ena glittrar så vackert och älvigt, och jag gissar att den andra blir en vampyr. En galen vampyr, precis vad stan behöver. Älvsyster är geni.

Hehe och för mig är det tvärtom, har alla utom Övernaturligt. Gillar inte vampyrer o sånt, tycker det går lite över styr där så jag nöjer mig med de andra expansionerna ;)

Men du/ni får gärna slänga in lite bilder på familjerna o sånt :)

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 505
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 815
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka