The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Ah, den verkar skoj! Jag blev såld på varulvar :D

Vampyrer dock borde finnas med i något annat paket också, för jag hade dom otygen, men inget övrigt övernaturligt. Så fasansfullt jobbigt att vara vampyr! Dom törstar ju hela tiden :p

Vampyrerna dök väl upp, om inte förr, i samband med expansionen med höghusen, Nattliv?

Ja, vampyrerna kom tidigare, men du kunde inte skapa de själv, utan du var tvungen att fjäska dig till att bli biten för att få en vampyr. Nu kan man skapa de själv!

Mina tvillingdöttrar har lite problem. Den ena fyllde precis år och blev barn. Den andra fyller först imorrn?! (Och vampyr-mamsen är på tjocken igen! :D)

Alltså nu måste jag fråga om lite hjälp - hoppas någon här kan hjälpa mig, för nu börjar jag bli desperat snart! :p

Problemet är att när jag har installerat Sims3 originalspelet och ska starta spelet så kommer det upp en varningsruta där det står följande:
C:\ProgramData\Microsoft\windows\GameExplorer\{C05D8CDB-417D-4335-A38C-...\Play.Ink is not valid Win32

Jag har windows 7 - 64bitars ifall det kan vara till nån hjälp?!
Det jag funderar över är att det har ju funkat helt utmärkt innan, har installerat om det en mängd ggr innan utan problem, o vips så nu detta :( Så vet du vad jag kan göra för att fixa detta? Vore oerhört tacksam för hjälp!! :bow:

Har ingen aning tyvärr. Har du hört dig för i det officiella forumet? Om du har sidan på engelska så är det betydligt mer livat än på den svenska och större chans att få hjälp. :)

Kommer inte in på sidan du hänvisade mig till :s

Finns det någon annan här som kanske har nån ide vad jag kan göra för att få det att funka?
Känner mig verkligen desperat, brukar kunna lösa de flesta "spel-fel" själv men inte detta :(
Vill verkligen få igång spelet innan Årstider kommer..

Konstigt, länken funkar för mig! :o

Här är två svar från tråden med tips iaf
That sounds like a serious mess in the game files... :/ Is this game only? Nothing else? Are you manually going into "My Documents", and "Program Files" and deleting all game associated folders after uninstalling game? "Something" bad is still there when you re-install maybe. But if you have a MOD folder and stuff, save them somewhere else before you delete everything. Cause everything will be gone then. Also, you might try deleting the EA launcher, and re-installing it also. It might have a problem. I hope you get it fixed. I was 2 months with probs. It was aweful. Best of luck. ^^

I'm not a technician and don't know that much about computers, but this very day I got the same error message that you reported (and we seem to be the only ones so far, if Google is to be believed).

Since the Sims worked perfectly on my computer before, I wondered what I did change - I tried installing the Sims on my D disk instead of C (my primary) and left the box for installing the EA Download Manager unchecked.

I searched the web to find a problem, but since my computer is perfectly fresh after formatting my disk, I knew it wasn't a mod related problem, nor a requirement issue.

I uninstalled the bad install and this time went for a typical install (the default), including the EADM. The problem vanished without a trace, so I'm suspecting it's either that our D disk might be badly readable by this play.ink which is on our C disk, or it's the Download Manager causing the problem.

Hope this helps in some way. Please let me know if you managed to fix it.

Jag har laddat ner från en hemsida med det kommer inte upp nått någonstans.

Kan nån skicka en hemsida där det finns hinder att ladda ner. och hur man laddar ner dem.
SNÄLLA HJÄLP MEJ!!:bow:

Vi kan länka till alla hinder i hela världen, om inte filerna hamnar på rätt plats kommer de ändå inte dyka upp i spelet. ;)

*KL*

Måste kolla med er här i tråden också om någon har varit med om samma sak.

Jag har försökt att ladda upp hus till exchangetjänsten på thesims3.com utan att lyckas, enligt launchern så är tomten uppladdad men den dyker inte upp varken i min studio eller i exchange. Jag hade exakt samma problem för flera månader sedan och till sist gav jag upp med att försöka, en gång har jag lyckats att ladda upp ett hus och det var första gången jag öht provade men sedan dess tar det stopp.

Det konstiga är ju att jag utan problem kan ladda upp färdiga simmar (hästar), det fungerar helt felfritt men inte just hus :confused:

Är det någon här som vet vad det kan bero på eller som har varit med om samma sak ? Kanske ska tillägga också att tomtstorlekarna har varit olika varje gång jag har försökt så det beror inte på att det är en stor tomt och huset är omöblerat och det är inte speciellt mycket på tomten heller som kan trassla till det.

Nu har jag äntligen fått sims att "fungera" igen. Kan åtminstone starta spelet nu men problem nu 2 är nu att när jag klickar in i "Köpläget" i spelet så står den bara å rullar/laddar/tänker och inga prylar (kylskåp, sängar, osv) dyker upp :crazy:
Däremot så funkar det helt normalt i "Byggläget"... Provade även att öppna/starta med en befintlig familj i spelet för att kolla om det skulle funka där igenom men icke, då blir det till o med värre,. hela "menyn" försvinner o man kan inte göra nånting :confused:

Någon som har en aning om vad jag kan göra för att fixa dessa problem??

Edit: Jag tror äntligen jag har fixat problemet :D Håller på installerar ett spel i taget nu o hittills har jag fått det att funka :)
Kan säga att jag gjorde lite tvärtom i installationen , började nämligen med den sista/senaste expansionen jag har (Diesel) o sedan tog ja de andra.. :p
Hoppas jag får allt o funka nu!! :banana:

Nedräkning: 16 dagar kvar!! :D

Är förövrigt super glad att jag fått mitt sims att funka igen, inga krongel alls :D
(Förutom att diskhon sjunker igenom en del köksbänkar men det gjorde det innan jag jag avinstallerade det med = Bugg?)

Har precis påbörjat en hästgård, med en stor tillhörande trädgård :) Ska bli kul att få börja spela igen!
De "roligaste" var mitt under allt byggande att jag kom på att jag skulle vilja köra från grunden nån gång (länge sen sist) och bygga upp en familj/hus därifrån..men nu när jag snart är klar med min nya gård så får det projektet komma lite senare :p

Men nu undrar jag, hur går det för alla er andra? Är så roligt att se era husbyggen & djur så nu hoppas jag det rasar in en massa bilder :D

Senast ändrad:

Åh så kul det ska bli när årstider kommer ut! Jag har gjort om min hästgård lite men inga drastiska förändringar men däremot håller jag på med ett till hushåll som ska satsa på hunduppfödning :) Kan visa lite bilder på det projektet så länge.

Huset (inte klart än, ska inredas härnäst)
2999360_orig.jpg

Jag ska fixa lite mer bilder på övriga tomten också lite senare idag men förutom huset så finns det även ett dubbelgarage, liten köksträdgård, paviljong samt hundhus med tillhörande hundgård :)

Hundarna
2398108.jpg
7482339.jpg

5307281.jpg
6634976.jpg

Åh :D Vilket fint hus o fina vovvar med :)

Hundhus med hundgård - den idén har inte slagit mig, smart! Det måste jag testa nån gång :)

Just nu sitter sambon vid speldatorn så jag får vänta tills det blir min tur ;) Under tiden får jag kika runt o ladda ner lite sims-prylar.
Har ni nån bra sida där man kan ladda ner massa olika prylar så PM:a gärna mig! :D

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 504
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 815
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat