The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten så bad du ju nästan LenaH att följa din röst - så hur får du det till att det är jag som får cirkus i skottgluggen och gör så att "flera goda hakar på"?
På mobilen så lite snabbt bara. Jag menade inte igår utan dagen innan när alla korsförhörde cirkus.
Tyvärr Bsf är jag helt övertygad om på vilken planhalva du spelar, att du var den som startade misstankarna mot cirkus och därefter eldade på så cirkus kom i skottgluggen i onsdags var en av de nycklar jag sökte efter igår. Jag var inte säker på vart jag hade cirkus igår, vilket jag påtalade flertalet gånger Men däremot gav hennes roll info om om en del andras agendor. Bland annat om dina ;) som sagt så är jag inte osäker idag , det är för mycket som pekar på dig.

bollen_

Bollens inlägg består mest i förklaringar och ursäkter för att hon inte hunnit skriva inlägg. Jag kan inte hitta något skumt direkt mer än bristen på teorier, jag har ingen som helst aning om vad bollen egentligen tror och tycker. Jag tror inte inaktiviteten har något med att bollen__ skulle sitta i lyan (eller inte). Som som ond fe känns det som hon skulle varit ett hopplöst fall, för att göra nytta eller bli upptäckt av något lag behöver man synas.

På+ sidan är det jag påtalat tidigare är röstningen i DL1, en röst på Koppen och det med motiveringen att koppen gjort lätt för sig genom att rösta på vår nykomling. Det är dessutom tredje rösten som kommer på Koppen som då får flest röster för stunden. Nu när vi har facit i handen så känns det konstigt att en i lyan skulle valt att lägga en potentiellt avgörande röst. Det är inte likt bollen_ som ond, hon brukar mest försöka flyta med.

På - Är inaktiviteten, det är alltid lättare för onda att flyta med om de skriver lite, det är mindre text som kan bli fel eller feltolkad.

Sedan kommer BSF misstankar:

sista minuten ifall jag ändå inte får vara med efter dl:nailbiting:

3. bollen__ missade röstningen ikväll, sånt händer, med i eftersnacket, men kommer med detta innan bsf lägger sin röst och bsf refererar även till det:
bollen__ skrev:
Det här tycker jag var intressant. Två olika situationer där det ändå känns som att Mirtai skulle kunna vara ond. Men är det för enkelt, hon spelar ju alltid skumt?!
Jag tycker framförallt som Bsf skriver: det är konstigt att Mirtai inte ser nyttan i att en ond ev. låtsas vara Katniss. Om G_O fick Haymitch att gissa på henne pga. detta så har ju lyan vunnit en dag eftersom hon var ond. Är det ett sätt att försöka förklara bort det? Utifall någon annan onding försökt sig på samma sak? Nu går det ju visserligen inte med Katniss längre, LenaH är ju död men Peeta lever ju.
Klicka för att se mer...
så tyvärr ser jag bollen__som en potentiell spelledare/ulv utifrån detta, men kan ha fel- dock högt på misstankelistan!

Jag kan se vad som eventuellt kan vara skumt här, men jag får anstränga mig för att dra samma slutsatser som du @quarter4ever , kan du förklara närmre? Citat i all ära men de förklarar inte hur du tänker. Och hur tänker du kring röstningen DL1 som jag pekar på här?

bollen_

Bollens inlägg består mest i förklaringar och ursäkter för att hon inte hunnit skriva inlägg. Jag kan inte hitta något skumt direkt mer än bristen på teorier, jag har ingen som helst aning om vad bollen egentligen tror och tycker. Jag tror inte inaktiviteten har något med att bollen__ skulle sitta i lyan (eller inte). Som som ond fe känns det som hon skulle varit ett hopplöst fall, för att göra nytta eller bli upptäckt av något lag behöver man synas.

På+ sidan är det jag påtalat tidigare är röstningen i DL1, en röst på Koppen och det med motiveringen att koppen gjort lätt för sig genom att rösta på vår nykomling. Det är dessutom tredje rösten som kommer på Koppen som då får flest röster för stunden. Nu när vi har facit i handen så känns det konstigt att en i lyan skulle valt att lägga en potentiellt avgörande röst. Det är inte likt bollen_ som ond, hon brukar mest försöka flyta med.

På - Är inaktiviteten, det är alltid lättare för onda att flyta med om de skriver lite, det är mindre text som kan bli fel eller feltolkad.

Sedan kommer BSF misstankar:

Jag kan se vad som eventuellt kan vara skumt här, men jag får anstränga mig för att dra samma slutsatser som du @quarter4ever , kan du förklara närmre? Citat i all ära men de förklarar inte hur du tänker. Och hur tänker du kring röstningen DL1 som jag pekar på här?
Färg, borde varit Q inte BSF

På mobilen så lite snabbt bara. Jag menade inte igår utan dagen innan när alla korsförhörde cirkus.
Tyvärr Bsf är jag helt övertygad om på vilken planhalva du spelar, att du var den som startade misstankarna mot cirkus och därefter eldade på så cirkus kom i skottgluggen i onsdags var en av de nycklar jag sökte efter igår. Jag var inte säker på vart jag hade cirkus igår, vilket jag påtalade flertalet gånger Men däremot gav hennes roll info om om en del andras agendor. Bland annat om dina ;) som sagt så är jag inte osäker idag , det är för mycket som pekar på dig.
Vadå "eldade på"?
Vad tycker du att jag skulle ha gjort?
Struntat i att svara när bollen__ och cirkus kommenterade min teori?
Struntat i att skriva vad jag reagerar på?

Efter det är det GA som fortsätter prata om cirkus. Inte jag.

jag riktar blickarna dit de ska:sneaky:
Jag må vara ny, men jag förstår faktirskt fortfarande inte vad det var du var ute efter i gårdagens lynch. Nog för det naturligtvis var upplysande att veta cirkus roll, men att det skulle avgöra hela spelet i ditt huvud som det verkar när jag läser dina inlägg. Det vet jag inte om jag går på faktiskt. Hade jag inte varit så säker på vilken roll du har efter dl 1 så hade jag trott att du hade en hårig agenda.Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

Jag må vara ny, men jag förstår faktirskt fortfarande inte vad det var du var ute efter i gårdagens lynch. Nog för det naturligtvis var upplysande att veta cirkus roll, men att det skulle avgöra hela spelet i ditt huvud som det verkar när jag läser dina inlägg. Det vet jag inte om jag går på faktiskt. Hade jag inte varit så säker på vilken roll du har efter dl 1 så hade jag trott att du hade en hårig agenda.Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
Jag håller fullkomligt med, det är inte så att Q har extra information eller så som hon inte delat med sig av. Nog för att hon är en bra spelare men inte en allvetande guru. Nu tror jag att Q har kvar en sia, om hon är den vi alla tror, nu utgår jag från att hennes bestämda uttalanden faktiskt har en grund annan än de som syns inläggen när det gäller BSF och sedan får vi slå våra kloka huvud ihop och försök få ut resten.

Q verkar ha drabbats av lite storhetsvansinne med Klaras och Cirkus beröm ;)

Nu har jag landat i Sthlm och kommer försöka hänga med via mobilen. Blä. Men jag ska göra mitt bästa.
Jag antar att man kan tänka sig att q har info om bsf som gör henne hårig. Det gör ju att q nog inte kommer ha mer info i fortsättningen om hon har den roll jag tror hon har. Alltså borde vi leta efter nästa ulv!

Jag hade en tanke på flyget men jag måste gå tillbaka lite i leken. Vågar inte göra de innan jag postar det här.

Jo! Jag skulle fråga @quarter4ever vad det är som gör att du ändrat uppfattning om Klara, igår höll du Klara och BSF som ond och mig som spelledaren och du baserade det på Klara och Bsfs teorier om Mirtai.
Du har fortfarande mig och BSF som onda men inte Klara. Varför?

Jag vet inte om Lena är spelledare men i så fall kan jag inte begipa hennes beteende, om jag vore ond skulle jag då inte försökt få folk att fatta att de otäcka stickdjuren troligen varit i farten och hindrat Q att använda eventualla förmågor, visst det var jag som talade om det först men jag hade missat att det borde leda till lottning.

Om Sian är använd så är det under natten mot natt DL1 eller natt Dl2 ( troligast, jag skulle valt spioninfo först) och då hade jag förmodligen valt en aktivare och mer erfaren person att sia typ dig eller Cirkus. Givetvis vill man hitta en ond, men också en som kan snappa upp att man gjort det.

Klara är ju för övrigt "alltid" god och det tar några vändor i lyan innan man greppat hur man ska bära sig åt. Om Klara är ulv, vilket jag tror, så var det en nybörjarmiss att försöka skydda sin ulvkompis och ifrågasätta att onda försöker spela en viss god och sedan använda det i motiveringen.

Jag tycker också att det vore konstigt om Lena skulle vara spelledare, den eventuella hinten från fio känns alldeles för långsökt tycker jag. Visserligen brukar väl GA hitta såna saker men jag tror nog inte riktigt på det.

Jag får inget vidare grepp om leken alls.

quarter4ever håller jag för god efter första dygnets händelser. Hon trycker efter natt dl hårt på att BSF är ulvig. det gör att jag misstänker att hon har extra info om BSF som inte syns helt och hållet i inläggen.

Nog för att BSF försvarar sig mot Qs påståenden. men gör hon det lika högljutt som om hon vore god. jag tycker inte det. Det gör att BSF väger starkt över mot det håriga hållet på min lista,

Lobelia ifrågasätter på ett sätt som gör att jag tycker hon letar ulvar. Att vi dessutom verkar vara överens i tveksamhet till hur säker Q egentligen kan vara gör att jag har henne på den goda sidan.

EmmaN är ännu nyare än mig och har kommit med några kloka funderingar. Även om jag inte är säker på henne för det. Inlägget om när G-O kommenterar Fios röst på Klara. Stämmer väl med mina egna funderingar om att Klara skulle kunna vara en ulv. Hade hon plockat fram en sådan fundering som nybörjare och ulv? Håller henne neutral mot god

Klara tror jag kan vara en ulv som biktat sig för Cirkus. Ingenting i hennes inlägg ger mig riktiga god-vibbar. Däremot finns det en del annat bland annat EmmaNs reflektioner som gör att jag håller Klara för att vara ulv.

LenaH har jag svårt att placera, men följande inlägg från henne gör att jag nog ändå håller henne som neutral mot god. Jag förstår inte vad en ulv skulle vinna på att skriva så och ta upp tanken om ev attack på Q.
Om nu @quarter4ever blev störd i natt så kanske det var så att hennes röst var så svag ikväll att den inte räknades och det var därför hon gärna ville att andra skulle följa henne? Och om hennes röst var klen så bör det blivit lottning mellan cirkus och @Klara .

Hajar ni?

Bollen skriver inte så mycket matnyttigt efter vad jag kan hitta, men jag vet ju precis hur det är när man har mindre tid än man skulle vilja. Håller henne som neutral än så länge.

Mirtai har fått misstankar mot sig och jag är inte säker alls var jag har henne, men jag ser faktiskt ingenting som skriker ulv i hennes inlägg., Och eftersom hon i The hunger games (ulvspel) sätter mina mest misstänkta på sin lista så håller jag henne som neutral mot god än så länge.

Glömmerallt har näst flest inlägg i leken efter Q. Hon ifrågasätter och letar ulvar på ett sätt som gör att jag håller henne som god.

Jag tvivlar inte på att du har rätt, men jag funderar om de kan ha räknat ut cirkus roll iom. att Bsf spritt misstankar om cirkus? Det var väl en roll de ville bli av med snabbt tänker jag. Eftersom det var så pass inriktat mot cirkus, lite mot Mirtai, men mest är det ju mot cirkus?!
visst kan de ha räknat ut rollen, men oavsett så är en god cirkus inte bra för dem att ha med. Hon är skarp och biter sig fast när hon väl får upp ett spår och brukar också vara den som många följer lite senare i leken .
Jag tror dock de räknat ut att hon inte var spelledaren, jag undrar rent utav om de inte greppat vem som är spelledare ganska tidigt, men det får vi gräva lite mer i sedan

Jag tvivlar inte på att du har rätt, men jag funderar om de kan ha räknat ut cirkus roll iom. att Bsf spritt misstankar om cirkus? Det var väl en roll de ville bli av med snabbt tänker jag. Eftersom det var så pass inriktat mot cirkus, lite mot Mirtai, men mest är det ju mot cirkus?!
visst kan de ha räknat ut rollen, men oavsett så är en god cirkus inte bra för dem att ha med. Hon är skarp och biter sig fast när hon väl får upp ett spår och brukar också vara den som många följer lite senare i leken .
Jag tror dock de räknat ut att hon inte var spelledaren, jag undrar rent utav om de inte greppat vem som är spelledare ganska tidigt, men det får vi gräva lite mer i sedan

Fetmarkering.

Spred misstankar gjorde du så bra själv genom att låtsas vara dåligt påläst ;), hade inte jag reagerat först hade någon annan gjort det. Jag vill för övrigt påstå att jag inte följde efter, utan snarare tvekade jag att lägga rösten just för att du redan hade en men jag hade inte tid att försöka uppfinna något annat skumt, något skumt hade jag inte hittat dittills. Sist jag gjorde det i Snowroller (när vi tjafsade om Pluto som bilförare eller vad det var) så blev jag genast misstänkt för att inte ha röstat på dig och min karriär som skidlärare tog slut.
visst gjorde jag mig skum med flit, men spred misstankar gjorde jag väl inte? Jag försökte göra mig själv misstänkt, men det är en annan sak.

Jo jag tror också att cirkus är en spelare de vill ha ut fort så det var nog inte så att Ulvarna grät igår kan jag tänka mig. Och därför kan ju faktiskt Klara ha rätt i att någon ulv röstade på dig i första DL också. Eller ja, har du rätt om Bsf (och det antar jag) så var det ju så.

visst gjorde jag mig skum med flit, men spred misstankar gjorde jag väl inte? Jag försökte göra mig själv misstänkt, men det är en annan sak.
Är det att sprida misstankar att påpeka vad någon gör? Eller att göra något misstänkt avsiktligt? Jag behövde knappast sprida några misstankar ;)

Vadå "eldade på"?
Vad tycker du att jag skulle ha gjort?
Struntat i att svara när bollen__ och cirkus kommenterade min teori?
Struntat i att skriva vad jag reagerar på?

Efter det är det GA som fortsätter prata om cirkus. Inte jag.
Nej självklart får man diskutera och teoria:)
Men det är klart att du gärna lämnar över till andra goda att gå i bräschen, när du väl fått resultat av dina misstänkliggöranden av cirkus. Så spelar en smart ulv.

jag skrev det lite kort igår (tror det var i min sammanställning på fm?) att jag ser två grupperingar ang cirkus, de som teoriar mot henne/ misstänker henne och de som försvarar henne. Utifrån det blev det ganska intressant att veta rollen på cirkus. Sedan är inte alla som misstänkt cirkus per automatik misstänkta, likväl som de som försvarade henne inte godförklarade heller. Där får man väga in övrigt som sagts och gjorts.
Men det benade upp en del av mina frågetecken, och visade vart jag skulle rikta mina blickar.

Jag håller fullkomligt med, det är inte så att Q har extra information eller så som hon inte delat med sig av. Nog för att hon är en bra spelare men inte en allvetande guru. Nu tror jag att Q har kvar en sia, om hon är den vi alla tror, nu utgår jag från att hennes bestämda uttalanden faktiskt har en grund annan än de som syns inläggen när det gäller BSF och sedan får vi slå våra kloka huvud ihop och försök få ut resten.

Q verkar ha drabbats av lite storhetsvansinne med Klaras och Cirkus beröm ;)
:mad:
det var en onödig kommentar!
Och nej jag har inte drabbats av hybris
Jag försöker spela så gott jag kan och ibland har jag mina egna vägar, ibland träffar jag rätt, ibland träffar jag fel.
Precis som alla andra......
Jag tar åt mig precis lika mycket som alla andra av både goda och nedlåtande uttalanden ang min spelstil.....

jag skrev det lite kort igår (tror det var i min sammanställning på fm?) att jag ser två grupperingar ang cirkus, de som teoriar mot henne/ misstänker henne och de som försvarar henne. Utifrån det blev det ganska intressant att veta rollen på cirkus. Sedan är inte alla som misstänkt cirkus per automatik misstänkta, likväl som de som försvarade henne inte godförklarade heller. Där får man väga in övrigt som sagts och gjorts.
Men det benade upp en del av mina frågetecken, och visade vart jag skulle rikta mina blickar.
Kan du då berätta vad det var som gjorde att Klara sjönk på din mistankelista?

Förtydligande:

Jag tycker hon snarare blev mer trolig ulv efter att Cirkus inte röstade på henne när det var det enda som skulle kunnat rädda Cirkus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar