The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag har inte heller funderat på det förrän nu när du lyfte de olika scenarierna. :)

Om vi tittar på de goda roller som är kvar så har mentorn antagligen inget ett eller bara ett skydd kvar och det är av sig själv.

Försvararens förmåga att dra med sig en ulv när den är död hänger på att ängeln isf dött innan.

Den listiga vet vi vem det är.

Bybor x ? har fått en spionrad lite då och då.

Ängeln skyddar.

Jag tror inte att @Klara är ängeln, den har en helt annan identitet i mitt pussel och ingen av de andra rollerna känns som om de är värda för prästen att offra sig för.

För min del är jag då nere på att cirkus antingen lider av tystnadsplikt eller helt enkelt inte hade koll. Cirkus brukar ha koll.
Det är ungefär där jag landade till GA menade på spelledar trick var möjligt, det känns nästan troligare, där är det svårare att förmedla att man blivit påverkad.

Jag har färglagt

Det där är ju inte så relevant? Cirkus borde insett att hennes roll var viktig att ha kvar, enda anledningen jag kan komma på för henne att inte vilja rösta på klara är om hon tror klara är mentorn(cirkus roll blir ju svagare utan mentorn) men isåfall borde hon ju varit rätt säker och som rollistan ser ut kan hon väl inte haft någon extrainfo kring något sådant(eller?).

Nej det har du nog rätt i. Försökte fundera om det fanns andra alternativ än bikt som verkade troliga, ja eller liksom om man kunde fundera ut varför hon inte röstade på Klara då.
Klara tog ju upp att spelledaren kunde lagt ett sånt hyss på Cirkus också.
Vi kanske inte kommer längre där förrän vi vet Klaras roll el att leken är slut?

Jag måste ju också reagera lite på den som just nu verkar vara mest drivande mot mig. Hjartagna.

Läser lite löst era sista inlägg istället för den vanliga sidan i boken på sängbordet.

En tanke slog mig: Cirkus var ju präst och kunde få en bikt från en ulv. Kan det vara så att hon inte ändrade till Klara eftersom hon inte fick pga av bikten?

Jag ska granska Klara extra noggrant imorgon för att se om jag kan hitta en ledtråd. Och naturligtvis Cirkus inlägg.

Det känns som att hon sitter och letar smulor om mig som kan passa in i att hon vill ha mig som ond.

Som ett led i min tanke från igår kväll om ev bikt från Klara till Cirkus så har jag läst deras inlägg nu på rasten. Jag hittar inget hos cirkus som visar på att hon har fått en bikt, men jag är ju fortfarande nybörjare på att leka och är rätt säker på att ni som är mer vana kan läsa ut bra mycket mer.

Däremot bland Klaras inlägg så är det några som fastnar med varning på. Tex:

En ulv som skämtar bort att den kan välja vem den vill att rösta på, eftersom den vet om sina kollegor?

Följande inlägg efter dl 1 får mig att tro att Klara mycket väl är en ulv som försöker prata bort en svag röst.

Följande citat tycker jag är ett konstigt resonemang. varför skulle man som god vara mindre intresserad av vilka förmågor som finns på den egna sidan. Det är ju en jätteviktig pusselbit för att kunna sortera ut de onda.

Sammantaget så hamnar Klara högt upp på misstankelistan. Då jag faktiskt tror att det kan vara bikten som gjorde att Cirkus inte ändrade röst för att försöka rädda sig själv.

Det första inlägget som hon citerar ovan från mig är ett skämtsamt inlägg från mig inför första dl. En typ av inlägg som jag skrivit vid flera tillfällen i tidigare lekar. Som god. Så det säger verkligen ingenting om min roll. Citatet lyder: "Ordningen återställd. Hemma, nyduschad (@LenaH ;) ) och har en liten stund över för leken. Så, vem är skum? Vem ska man rösta på?:p"

Sedan citerar hon mitt röstinlägg där jag röstar på Lobelia. Och ett senare inlägg där jag förklarar varför jag är fortsatt misstänksam mot dom som röstade på Q. Bakgrunden till det andra inlägget var att någon (kan ha varit LenaH?) frågade varför jag hellre ville granska dom som röstat på q än dom som röstat på koppen. Jag förklarade med att jag helt enkelt spann vidare på mitt röstinlägg. Det är dels här jag blir så himla fundersam över varför alla tycker att det är skumt att vilja granska dom som röstat på en god Q. Att jag inte börjat fundera över rösterna på koppen var helt enkelt som jag sa, jag hade inte kommit dit i min analys av vad som hade hänt. DL är tämligen sent med min dygnsrytm om jag borde egentligen sova då. Min hjärna klarar inte att fundera på för många saker på en gång vid den tiden på dygnet.

Sedan kommer svaret till Q på att det skulle vara ulvigt att missa delar av rollbeskrivningar. Jag kan bara utgå från mig själv, det första jag läser in mig på är mina motståndare. Men som jag också skrev i det hon citerat, jag tror inte att det kan visa på sidtillhörighet alls. Jag vet inte vad hon tycker är skumt med det?

Som sagt, jag tror att hon sitter och letar smulor för att styrka upp ett felaktigt resonemang.

Det är väldigt mycket inlägg att leta igenom, men det hela går ut på hur du hela tiden förvränger vad jag sagt om Q. Det enda jag har sagt är att hon är en duktig spelare och en farlig motståndare för lyan (jag tycker jag inte har gjort annat än upprepat detta sedan dag 2...) som jag mycket väl kan se ulvarna vilja bli av med så fort som möjligt. Du vrider det till att jag tycker att Q är en exeptionell spelare, att det inte finns andra farliga spelare, att jag helgonförklarar Q osv osv osv. Det blir mer och mer för varje gång du tar upp det. Och jag har aldrig yppat dom åsikterna. Plus att jag påpekat detta för dig åtskilliga gånger, men du fortsätter ändå. (Nog för att jag börjar omvärdera mitt intryck av Q som spelare, den här spelstilen hon lagt sig till med på sista tiden kommer jag inte riktigt överrens med, ulvlek är en lagsport, det senaste har Q inte spelat som en lagspelare, men det är egentligen inte viktigt just nu).
Du får ursäkta men jag tycker inte att jag förvrider vad du säger eller misstolkar det. Det sticker så att någon pekar ut en spelare som så duktig att ulvar vill ha ut den först och tar chansen att rösta på denne. I mina ögon är det att peka ut någon som exceptionell. Det skulle vara enda möjliga anledningen att jag skulle ta hänsyn till det i DL1. Det låg dig i fatet att ni var två med likartade teorier också, det är lätt att klumpa ihop och förväxla.

Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara

glömmerallt röstar på klara

Glömmerallt röstade på mig igår med en ganska svagt motiverad röst. Jag var misstänksam mot dom som röstade på Q redan innan lynchen var avklarad, det var därför jag röstade på Lobelia. För mig föll det helt naturligt att vilja fortsätta granska dessa när det sedan visade sig att Q var god.

Rösterna på koppen hade jag i det läget inte börjat fundera över. Klockan var mycket och eftersom jag stiger upp tidigt är jag hemskt kvällstrött. Dessutom har jag inte riktigt samma kvickhet i analyser av folks röster som glömmerallt har. Tyvärr. Jag hade inte hunnit göra den kopplingen som hon gjorde om koppens röst. Jag tyckte att koppen var lite småskum och la en enkel röst. Dock röstar jag av princip aldrig på koppen i första dl, det tar lite längre tid än så för mig att få grepp om koppen. Om jag ens får det innan leken är slut. Därför tyckte jag inte att rösterna på koppen var lika skumma som glömmerallt tyckte. För att jag tror att vi är fler som inte lekt så länge som inte drog samma slutsats så kvickt som glömmerallt gjorde.

Du får ursäkta men jag tycker inte att jag förvrider vad du säger eller misstolkar det. Det sticker så att någon pekar ut en spelare som så duktig att ulvar vill ha ut den först och tar chansen att rösta på denne. I mina ögon är det att peka ut någon som exceptionell. Det skulle vara enda möjliga anledningen att jag skulle ta hänsyn till det i DL1. Det låg dig i fatet att ni var två med likartade teorier också, det är lätt att klumpa ihop och förväxla.

Fast jag tycker nog att det är att förvränga det jag säger. Eftersom du gör det så mycket större än det verkligen är.

Jag la till en motivering till varför jag tror att det kan vara ulvar som är med och röstar på Q. Och det är skumt? Sorry, jag begriper det inte. Att cirkus motiverade sin röst på ett likartat sätt, på vilket sätt gör det min åsikt mer skum? Jag röstade före cirkus och även om jag vet att cirkus är av den åsikten sedan tidigare lekar (kan kanske vara från den leken då hon och jag var tvillingar) så påverkades jag inte av den medvetet. Det var ju inte så att vi snackat ihop oss, uppenbarligen, eftersom cirkus visade sig vara god.

Glömmerallt röstade på mig igår med en ganska svagt motiverad röst. Jag var misstänksam mot dom som röstade på Q redan innan lynchen var avklarad, det var därför jag röstade på Lobelia. För mig föll det helt naturligt att vilja fortsätta granska dessa när det sedan visade sig att Q var god.
Det var inte illa, misstänker folk innan de har en aning om resultatet, eller visste du att Q var god?

Det var inte illa, misstänker folk innan de har en aning om resultatet, eller visste du att Q var god?

Hur skulle jag kunna veta det? :confused: Har du ens gått tillbaka och läst mitt röstinlägg från första dl? Jag har påpekat vid ett flertal tillfällen att mina tankar började redan där. Återigen, har du ens läst alla dom inlägg jag skrivit på ämnet?

Instämmer.

Mitt pussel saknar många bitar men jag tror inte heller att klara är ängeln.

Jag tror som jag skrivit förut att det är två bybor kvar det verkar vara rimligt enligt vad jag tror antal onda från början.

Tycker som du om cirkus, det ända som gör mig osäker är Q, Jag vet inte om hon siat klara god eller varför hon ignorerat klara i teoriandet idag det kan ju bero på att hon vill se hur folk agerar också.

I övrigt så står jag kvar i de misstankar mot klara som jag röstade efter igår.
Jag funderar så här kring Klara att bsf har teoriat mot henne, visst det kan man göra som ulv, men kräver en tanke ändå?
bla här:
Jag vet inte.
Du och Klara (och Q då...) var de enda jag hittade som nämnde spelledaren, och eftersom jag antar att SL på något vis vill hitta lyan (för att inte bli uppäten kanske?) så funderade jag på om det var så att du försökte hinta.

Klara - Hmm, Lobelia frågar hur Klara menar när hon skriver att hon tror att jag och/eller Lobelia kan vara onda. I skenet av att q nog spelade lite extra skumt för att få röster så funderar jag på om det verkligen är säkert att onda röstade på q? Det kan ju vara så att de hoppades att goda skulle sköta det själva.
Det gör att jag funderar lite kring Klara. Samtidigt så är det är naturligt att börja leta bland de som röstat på en god, eller i den här fallet en som ganska säkert är god (iom att q inte åkte ut fast hon hade flest röster)
cirkus påpekar att hon inte tycker att Klara ska förkasta iden om att både jag och Lobelia kan vara onda...

sedan går Bsf ganska hårt åt GA som misstänkt för hennes röständring till mig i sista minuten:

Jag tycker att GA's ändring skaver. Samtidigt var det väl hon som frågade LL efter DL tiderna, skulle hon göra det som ond?
Tja, jag håller det inte för omöjligt...

Men den räcker ett dygn oavsett alltså... Får vi reda på att målbålgetingsattacken är utförd?

Tja, du röstade på Q som jag nu tror är god. En röst som hade blivit avgörande om q "kunnat lynchas". Du kunde som ond haft fördel av att skylla på div förhäxningar/attacker osv.

Att den kom i sista sekund, jag såg inte vad som fick dig att vilja rädda Koppen. Men jag är inte bra på att läsa Koppn iof.

Tja, om något förutom den rollen som jag nu tror att Q har hade påverkat utgången av lynchen och Q och du vore onda - så vore det inte smart att fråga om DL-tider.

Men när jag tänkt några varv på det så inser jag att det nog inte är så hållbart som teori.

(det utesluter inte att du skulle kunna vara ond... men jag tror inte att q är det)
för mig ar det att sprida misstankar bland troligen goda som lyckats rösta på en god i första lynchen?

Från detta inlägget kommer min kommentar om att hon nog snabbt som bara den la till en kommentar om Gabby_Ossi i sitt inlägg innan med översikten...( ja jag vet att färgläggning tar tid -bsf- men jag har lärt mig att svara på inlägget ist för att kopiera det- och det antar jag att även du gjort, med tanke på dina många inlägg i flertalet lekar med röstlistor?:p
se min fetning i röstinlägget.

Intressant!

Eftersom jag är ganska säker på vilken roll du har, så är jag övertygad om att du dessutom har mer än du kan skriva ut att gå på ang Gabby. Därför kommer jag att välja att följa dig idag. Dessutom passar det in med att jag reagerade över Gabbys ströröst...

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi

för jag tror att Q har en god roll och jag tycker att Gabbys röst var misstänkt intetsägande igår. Samtidigt verkar hon ha känt efter lite kring vem som kan vara spelledare.

I detta inlägget upplever jag det som en direkt uppmaning till onda fen att var lite tydligare med vem den är?

Och ang cirkus.
Jag vet inte vad jag tror, men jag reagerade på det när jag gick tillbaka och läste om leken...
Detta är väl tydligare ja, men samtidigt så vet ju inte lyan vem som är SL, och SL vet inte vilka som ingår i lyan. Kanske cirkus (om hon är SL) känner att hon behöver vara lite tydligare då?

Sedan varför jag håller Mirtai lite åt det godare hållet så beror det mycket på att Bsf igår väljer att gå ut hårt och lägger en första röst på henne, som jag upplever det lite likadant som första DL när hon röstade på mig, jag tror att hon anade en god chans att få ut en god, men det KAN vara ett bakslugt spel av en listig lya, men det får vi fundera mera på senare tycker jag
Det är det som jag tycker skaver.
Jag tror ju dessutom, att om det är så att LenaH inte offrade sig (själva sättet uppdateringen är skriven tyder på det, om det är något att gå efter) att Haymitch då inte hittat både peeta och katniss. Så då är frågan om Haymitch blev lurad, eller gissade fel ändå?

Jag har funderat lite, och det jag precis skrev gör att jag har bestämt mig. Jag kommer att rösta på Mirtai idag.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

enligt teori ovan och för att jag tror att hon vill förminska betydelsen av att Gabby ev försökte låtsas vara Katniss. Och det tycker jag verkar skumt.

Skulle det vara så att något ännu skummare dyker upp kan jag givetvis ändra röst, men det här är vad jag reagerat mest på hittills.

Sammantaget idag:
det finns mycket som talar till Blacksmithfarms nackdel idag, och väldigt lite till fördel.
Främst ser jag det som att hon var drivande i cirkus- cirkusen ( är det ens ett ord:cool:) och där jag upplever henne som den som gick i bräschen i att få många att fundera på cirkus.
Cirkus är ett lätt "offer" för ulvarna att få alla misstänksamma mot, då hon är väldigt duktig att spela god och låtsas-god (dvs ond) Jag kan se varför ulvarna ville ha ut henne, så fort de räknat ut att hon inte var spelledaren, och det tror jag de gjorde direkt efter första DL, då hon valde att misstänka alla som röstat på mig, istället för att glida med lite och hinta diskret att hon nog var SL. Cirkus skulle aldrig hinta om en ond roll utanför lyan så grovt som bla Bsf försökt att få det till, där är hon betydligt diskretare än så i det fallet.

Jag är fortfarande övertygad om att det är en väl påpälsad varelse bakom Bsf avatar denna gången,
enl ovanstående teori om att hon gjort sitt bästa att misstänkliggöra en god cirkus
quarter4ever röstar på Blacksmithfarm

Det är egentligen inget jag funderat över, jag tänkte bara över vika möjliga scenarios som finns. Ängeln kanske?
jag tycker detta skaver lite Lobelia?
Varför skriva ut vem man ev tror är ängeln så öppet? Väldigt rakt på sak?
I min bok gynnar det bara en sida, och det är inte min
(dessutom något en ond utanför lyan skulle kunna göra- för att hinta till lyan)

Fast jag tycker nog att det är att förvränga det jag säger. Eftersom du gör det så mycket större än det verkligen är.

Jag la till en motivering till varför jag tror att det kan vara ulvar som är med och röstar på Q. Och det är skumt? Sorry, jag begriper det inte. Att cirkus motiverade sin röst på ett likartat sätt, på vilket sätt gör det min åsikt mer skum? Jag röstade före cirkus och även om jag vet att cirkus är av den åsikten sedan tidigare lekar (kan kanske vara från den leken då hon och jag var tvillingar) så påverkades jag inte av den medvetet. Det var ju inte så att vi snackat ihop oss, uppenbarligen, eftersom cirkus visade sig vara god.

Det börjar bli tjatigt, jag har beskrivit det som jag uppfattade situationen, vi kommer liksom inte längre. Det är dessutom en lek inte blodigt allvar, i verkliga livet hade jag köpt din förklaring, men det funkar inte i lekar där folk dissekerar texter och försöker lura ut vad som ligger bakom.

Du kan vara en god som förtvivlat försöker få din sida att inse att du är god, eller en ulv som vill luras.

Jag har redan från första dagen misstänkt att någon av dom som var med och röstade på Q var ond. Först funderade jag på om det var Lobelia, men sedan tycker jag att BSF bettet sig mer misstänkt. Framförallt hur hon lyfte att hon misstänkte att cirkus var spelledaren. Men det kan ju också vara så att hon tidigt försökte få Haymitch att tro att hon var Peeta.

Jag ska se på film med familjen nu och misstänker att jag somnar så,

Klara röstar på Blacksmithfarm

Det börjar bli tjatigt, jag har beskrivit det som jag uppfattade situationen, vi kommer liksom inte längre. Det är dessutom en lek inte blodigt allvar, i verkliga livet hade jag köpt din förklaring, men det funkar inte i lekar där folk dissekerar texter och försöker lura ut vad som ligger bakom.

Du kan vara en god som förtvivlat försöker få din sida att inse att du är god, eller en ulv som vill luras.

För första gången är jag helt enig med dig. Vi kommer inte längre än så här. :p

Nej självklart får man diskutera och teoria:)
Men det är klart att du gärna lämnar över till andra goda att gå i bräschen, när du väl fått resultat av dina misstänkliggöranden av cirkus. Så spelar en smart ulv.
Så för att glömmerallt och cirkus fortsätter diskutera om annat än spellearrollen så är det jag som har fått dem att göra det?

Jag funderar så här kring Klara att bsf har teoriat mot henne, visst det kan man göra som ulv, men kräver en tanke ändå?
bla här:

sedan går Bsf ganska hårt åt GA som misstänkt för hennes röständring till mig i sista minuten:

för mig ar det att sprida misstankar bland troligen goda som lyckats rösta på en god i första lynchen?

Från detta inlägget kommer min kommentar om att hon nog snabbt som bara den la till en kommentar om Gabby_Ossi i sitt inlägg innan med översikten...( ja jag vet att färgläggning tar tid -bsf- men jag har lärt mig att svara på inlägget ist för att kopiera det- och det antar jag att även du gjort, med tanke på dina många inlägg i flertalet lekar med röstlistor?:p
se min fetning i röstinlägget.

I detta inlägget upplever jag det som en direkt uppmaning till onda fen att var lite tydligare med vem den är?

Sedan varför jag håller Mirtai lite åt det godare hållet så beror det mycket på att Bsf igår väljer att gå ut hårt och lägger en första röst på henne, som jag upplever det lite likadant som första DL när hon röstade på mig, jag tror att hon anade en god chans att få ut en god, men det KAN vara ett bakslugt spel av en listig lya, men det får vi fundera mera på senare tycker jag

Sammantaget idag:
det finns mycket som talar till Blacksmithfarms nackdel idag, och väldigt lite till fördel.
Främst ser jag det som att hon var drivande i cirkus- cirkusen ( är det ens ett ord:cool:) och där jag upplever henne som den som gick i bräschen i att få många att fundera på cirkus.
Cirkus är ett lätt "offer" för ulvarna att få alla misstänksamma mot, då hon är väldigt duktig att spela god och låtsas-god (dvs ond) Jag kan se varför ulvarna ville ha ut henne, så fort de räknat ut att hon inte var spelledaren, och det tror jag de gjorde direkt efter första DL, då hon valde att misstänka alla som röstat på mig, istället för att glida med lite och hinta diskret att hon nog var SL. Cirkus skulle aldrig hinta om en ond roll utanför lyan så grovt som bla Bsf försökt att få det till, där är hon betydligt diskretare än så i det fallet.

Jag är fortfarande övertygad om att det är en väl påpälsad varelse bakom Bsf avatar denna gången,
enl ovanstående teori om att hon gjort sitt bästa att misstänkliggöra en god cirkus
quarter4ever röstar på Blacksmithfarm

Rätta mig om jag har fel - men det var den första röstlistan i leken har jag för mig.
Jag vet att jag inte kan bevisa något. Och du kommer inte tro mig. Men jag hade faktiskt inte sett ditt inlägg när jag skrev mitt.

jag tycker detta skaver lite Lobelia?
Varför skriva ut vem man ev tror är ängeln så öppet? Väldigt rakt på sak?
I min bok gynnar det bara en sida, och det är inte min
(dessutom något en ond utanför lyan skulle kunna göra- för att hinta till lyan)
Ehh ???? Har du läst diskussionen?

Du menar alltså att jag avslöjar en persons roll genom att gissa vad den skulle varit om ett scenario jag anser uteslutet skulle skett?

Klaras röst på mig gör ju inte att mina misstankar mot henne minskar direkt.

Det har tagits upp flera olika scenarier till varför cirkus inte valde att rösta på Klara för att rädda sig själv. Förutom bikten då.

För tillfället lutar det nog ändå åt att min röst kommer att hamna där.

Men innan jag bestämmer mig så måste jag gå tillbaka och läsa om lite saker i leken.

Det är möjligt men kanske inte ett så troligt scenario?
nåja , jag tycker nog att det är troligare att en ond fe siat cirkus och på något sätt fått fram det till lyan? Eller bara att lyan tyckt att cirkus varit jobbig som framhärdat i sina teorier att det nog måste vara onda som är bakom iaf en röst på mig ? För där var hon ganska envis faktiskt?
Och att de därigenom valt att bikta sig med någon ulv för att få cirkus off their back sas?
jag håller det inte för otroligt att det är bsf som biktat sig iom att cirkus måste reagerat på dennes ganska oblyga hintar om peeta samt fiskande efter spelledaren?
Men detta är bara spekulationer, men nog tycker jag det är troligare faktiskt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"