The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:mad:
det var en onödig kommentar!
Och nej jag har inte drabbats av hybris
Jag försöker spela så gott jag kan och ibland har jag mina egna vägar, ibland träffar jag rätt, ibland träffar jag fel.
Precis som alla andra......
Jag tar åt mig precis lika mycket som alla andra av både goda och nedlåtande uttalanden ang min spelstil.....
Alla får kommentarer om sin spelstil, och du är rätt bra på att kommentera andra inklusive min, du tycks också ha missat smileyn

Jo! Jag skulle fråga @quarter4ever vad det är som gör att du ändrat uppfattning om Klara, igår höll du Klara och BSF som ond och mig som spelledaren och du baserade det på Klara och Bsfs teorier om Mirtai.
Du har fortfarande mig och BSF som onda men inte Klara. Varför?
det har till stor del att göra med cirkus faktiskt, hon är en som varit inne på samma linje som cirkus, ang att det nog finns en eller annan ond som röstade på mig i dl1( skit samma ang skickligheten etc, )men som väldigt trolig god och inte ond fe så borde ulvarna gärna rösta på en som snurrade in sig som mig ( så var min tanke)Jag har bara ändrat till neutral så länge på Klara.
Ang dig så har mina ganska franka rader om dig som eventuell spelledare gett vissa intressanta uppslag, som jag just nu försöker att bena ut, jag kommer att återkomma till det. Men kan säga så mycket att jag vacklar om dig med, men att du ändå kvarstår på min misstänkta lista så länge. Vi får se vad kvällen ger:)

Förtydligande:

Jag tycker hon snarare blev mer trolig ulv efter att Cirkus inte röstade på henne när det var det enda som skulle kunnat rädda Cirkus.
jag funderade så här:
Om Cirkus fått en bikt (av Klara tex) så tror jag inte hon skulle försuttit tillfället att iaf teoria och utnyttjat att skriva någon som osäker, för det fick man ju, dock inte misstänka synligt eller rösta på den som biktat sig.
men det är bara spekulation, och jag tror mer att cirkus uppfattat det som att klara var på hennes sida faktiskt. Jag tror också att cirkus förstod att jag menade det jag sa, att hennes rolls avslöjande var viktig för leken, och det var det iaf för mig.
Jag var tämligen säker på att cirkus inte var ängel iaf, för då hade hon nog krigat för att stanna kvar. Och igår var jag inte alls säker på om cirkus var god (eller ond för den delen)

jag funderade så här:
Om Cirkus fått en bikt (av Klara tex) så tror jag inte hon skulle försuttit tillfället att iaf teoria och utnyttjat att skriva någon som osäker, för det fick man ju, dock inte misstänka synligt eller rösta på den som biktat sig.
men det är bara spekulation, och jag tror mer att cirkus uppfattat det som att klara var på hennes sida faktiskt. Jag tror också att cirkus förstod att jag menade det jag sa, att hennes rolls avslöjande var viktig för leken, och det var det iaf för mig.
Jag var tämligen säker på att cirkus inte var ängel iaf, för då hade hon nog krigat för att stanna kvar. Och igår var jag inte alls säker på om cirkus var god (eller ond för den delen)

Jag håller med dig om att Cirkus borde teoriat om klara om hon biktat sig, men helt säker är jag inte. Samtidigt borde Cirkus även indikerat om hon trodde klara var god, jag kan inte minnas att jag sett det och en sökning visade inget. Jag hittar ingen förklaring till varför Cirkus inte röstade på klara utifrån att hon trodde Klara var god heller.

Mysteriet kvarstår, missade Cirkus att hon kunde rädda sig, hade Klara biktat sig och hon inte nämnt det eller hade Cirkus funderat ut Klaras roll och insåg att den är viktigare än hennes?

Jag lutar mot något av de två första alternativen, jag ser det som orimligt att skydda någon god och inte på något vis hinta om det, mindre troligt men ändå möjligt med bikten. Jag är tveksam till att Cirkus inte insett att hon kunnat rädda sig också.

Mysteriet kvarstår, missade Cirkus att hon kunde rädda sig, hade Klara biktat sig och hon inte nämnt det eller hade Cirkus funderat ut Klaras roll och insåg att den är viktigare än hennes?

Jag lutar mot något av de två första alternativen, jag ser det som orimligt att skydda någon god och inte på något vis hinta om det, mindre troligt men ändå möjligt med bikten. Jag är tveksam till att Cirkus inte insett att hon kunnat rädda sig också.
Fetning i citatet.

Vilken roll skulle det isf vara, vilken roll var viktigare?

Det är egentligen inget jag funderat över, jag tänkte bara över vika möjliga scenarios som finns. Ängeln kanske?
Nej, jag har inte heller funderat på det förrän nu när du lyfte de olika scenarierna. :)

Om vi tittar på de goda roller som är kvar så har mentorn antagligen inget ett eller bara ett skydd kvar och det är av sig själv.

Försvararens förmåga att dra med sig en ulv när den är död hänger på att ängeln isf dött innan.

Den listiga vet vi vem det är.

Bybor x ? har fått en spionrad lite då och då.

Ängeln skyddar.

Jag tror inte att @Klara är ängeln, den har en helt annan identitet i mitt pussel och ingen av de andra rollerna känns som om de är värda för prästen att offra sig för.

För min del är jag då nere på att cirkus antingen lider av tystnadsplikt eller helt enkelt inte hade koll. Cirkus brukar ha koll.

jag funderade så här:

Alltså oavsett om du tycker det blev lättare av att cirkus åkte(vilket du för övrigt verkar vara ganska ensam om ) Så var det för goda som lag dåligt att cirkus åkte det är cirkus en tillräkligt rutinerad och duktig för räkna ut. Så att hon skulle "offrat sig anser jag är osannolikt.

@LenaH Jag finner det väldigt osannolikt att någon god skulle offra sig för ängeln också så länge försvararen finns kvari leken.

Jag vet inte om Lena är spelledare men i så fall kan jag inte begipa hennes beteende, om jag vore ond skulle jag då inte försökt få folk att fatta att de otäcka stickdjuren troligen varit i farten och hindrat Q att använda eventualla förmågor, visst det var jag som talade om det först men jag hade missat att det borde leda till lottning.

Om Sian är använd så är det under natten mot natt DL1 eller natt Dl2 ( troligast, jag skulle valt spioninfo först) och då hade jag förmodligen valt en aktivare och mer erfaren person att sia typ dig eller Cirkus. Givetvis vill man hitta en ond, men också en som kan snappa upp att man gjort det.

Klara är ju för övrigt "alltid" god och det tar några vändor i lyan innan man greppat hur man ska bära sig åt. Om Klara är ulv, vilket jag tror, så var det en nybörjarmiss att försöka skydda sin ulvkompis och ifrågasätta att onda försöker spela en viss god och sedan använda det i motiveringen.

Alltså jag tror ju lena är god, jag får det intrycket när hon teoriar och jag håller med om att hon nog inte tagit upp det fär om lottningen om hon var om.

Natt 1-3 tror jag sian är använd av feen vilken av nätterna beror nog mycket på vem som har rollen.

Min huvudteori gäller ju att bsf är speledare och siat mirtai god, hon har ju inte varit så aktiv men är ju rutinerad och duktig

Jag har inte riktigt förstått det där med att sia efter person istället för vad som händer i leken. men om jag hade valt efter person så hade jag nog valt just mirtai.

Jag håller med dig om att Cirkus borde teoriat om klara om hon biktat sig, men helt säker är jag inte. Samtidigt borde Cirkus även indikerat om hon trodde klara var god, jag kan inte minnas att jag sett det och en sökning visade inget. Jag hittar ingen förklaring till varför Cirkus inte röstade på klara utifrån att hon trodde Klara var god heller.

jag har en annan fundering kring bikten faktiskt
det kan vara så att Bsf biktat sig till cirkus?
Hon har ju hela tiden tryckt på att du och bsf varit skumma iom första DL rästerna på mig, och om hon var förhindrad att rösta/ ondförklara bsf, så valde hon dig istället (att rösta på)?

Nej, jag har inte heller funderat på det förrän nu när du lyfte de olika scenarierna. :)

Om vi tittar på de goda roller som är kvar så har mentorn antagligen inget ett eller bara ett skydd kvar och det är av sig själv.

Försvararens förmåga att dra med sig en ulv när den är död hänger på att ängeln isf dött innan.

Den listiga vet vi vem det är.

Bybor x ? har fått en spionrad lite då och då.

Ängeln skyddar.

Jag tror inte att @Klara är ängeln, den har en helt annan identitet i mitt pussel och ingen av de andra rollerna känns som om de är värda för prästen att offra sig för.

För min del är jag då nere på att cirkus antingen lider av tystnadsplikt eller helt enkelt inte hade koll. Cirkus brukar ha koll.

Instämmer.

Mitt pussel saknar många bitar men jag tror inte heller att klara är ängeln.

Jag tror som jag skrivit förut att det är två bybor kvar det verkar vara rimligt enligt vad jag tror antal onda från början.

Tycker som du om cirkus, det ända som gör mig osäker är Q, Jag vet inte om hon siat klara god eller varför hon ignorerat klara i teoriandet idag det kan ju bero på att hon vill se hur folk agerar också.

I övrigt så står jag kvar i de misstankar mot klara som jag röstade efter igår.

Hon har ju hela tiden tryckt på att du och bsf varit skumma iom första DL rästerna på mig, och om hon var förhindrad att rösta/ ondförklara bsf, så valde hon dig istället (att rösta på)?
och bsf har ju gått på cirkus ganska hårt och lanserat att hon skulle vara spelledare, om jag hade varit ulv hade jag tyckt att det var finfint att tvinga henne att INTE rösta eller ondförklara mig , i detta fallet bsf, som jag ser det? Måste gå tillbaka och kolla lite hur cirkus uttryckte sig i onsdags( och före) samt efter dl....

Det är ju fullt möjligt, men jag har två invändningar.

1. (nu utgår jag jag att bsf är ulv i teorin blir omständigt att formulera annars) Var bsf så pass misstänkt att hon kände behov att bikta sig? Cirkus röstade ju på bsf första dagen men ulvarna kan knappast ha vetat då att cirkus var präst och alltså inte att hon skulle vara den som tog emot ev bikt.

2. Varför räddade inte cirkus sig själv? Det hade ju varit mycket bra för goda att ha kvar prästen.

Vem tycker det är skumt att vilja granska de som röstar på goda? Du har totalt missuppfattat mig om du tror att jag tycker det är skumt och jag tror ärligt talat inte att någon annan gör det heller. Det jag reagerade på är kopplingen till att Q skulle vara skicklig. Det är möjligt att jag kan ha blandat ihop dig med Mirtai någonstans, peka gärna ut där du anser att jag förvrängt dina åsikter så vi kan reda ut det. Det som mest ligger dig i fatet just nu är resultatet vid senaste lynchen dock.

Har Cirkus missat att hon eventuellt kunde rädda sig eller har hon varit förhindrad? Eller vet hon att du har en viktigare roll?

Det är väldigt mycket inlägg att leta igenom, men det hela går ut på hur du hela tiden förvränger vad jag sagt om Q. Det enda jag har sagt är att hon är en duktig spelare och en farlig motståndare för lyan (jag tycker jag inte har gjort annat än upprepat detta sedan dag 2...) som jag mycket väl kan se ulvarna vilja bli av med så fort som möjligt. Du vrider det till att jag tycker att Q är en exeptionell spelare, att det inte finns andra farliga spelare, att jag helgonförklarar Q osv osv osv. Det blir mer och mer för varje gång du tar upp det. Och jag har aldrig yppat dom åsikterna. Plus att jag påpekat detta för dig åtskilliga gånger, men du fortsätter ändå. (Nog för att jag börjar omvärdera mitt intryck av Q som spelare, den här spelstilen hon lagt sig till med på sista tiden kommer jag inte riktigt överrens med, ulvlek är en lagsport, det senaste har Q inte spelat som en lagspelare, men det är egentligen inte viktigt just nu).

Dessutom sätter flera av er likhetstecken mellan min teori dag ett och cirkus teori. Dom har vissa likheter ja, men också skillnader som är nog så viktiga. Cirkus sätter sig emot att rösta ut Q överhuvudtaget, att det bara kan vara onda som har något att vinna på det. Jag förstår hennes tanke men håller inte helt med. Jag förstår att man reagerade på Q i första lynch, det var ju det hon var ute efter tydligen, men jag tror också att man som ond mycket väl kan se Q som ett hot och hoppar på möjligheten att få ut henne. (Detsamma gäller andra spelare, men nu var det Q som var skum först och den som fick blickarna på sig). Är jag god och tror att Q är ond kan jag mycket väl vilja rösta ut henne. Man vill ju ha ut alla onda.

Varför cirkus inte ändrade röst till mig igår vet ju egentligen bara cirkus. Hon kan ha varit hindrad att rösta på mig pga bikt som verkar vara den rådande teorin, men det hänger ju på att jag är ond och har biktat mig vilket ju inte stämmer. Det kan också vara så att spelledaren av någon anledning lagt en förhäxning eller förtrollning (jag lär mig aldrig vilken som är vilken) på cirkus att hon inte fick rösta på mig. Det kan också vara så att hon trodde att jag hade en viktigare god roll (vet att LenaH inte tror på det, men vad hon tror och vad cirkus trodde vet vi ju inte om det stämmer överrens), eller så kanske hon var mer säker på att du Lobelia var ond och inte ville rösta på mig? Eller så var hon inte inne och såg att hon hade chansen att rädda sig själv? Jag kan se en mängd olika alternativ. Hon har ju inte teoriat alls om mig innan, varken som god, ond eller osäker vad jag vet.

och bsf har ju gått på cirkus ganska hårt och lanserat att hon skulle vara spelledare, om jag hade varit ulv hade jag tyckt att det var finfint att tvinga henne att INTE rösta eller ondförklara mig , i detta fallet bsf, som jag ser det? Måste gå tillbaka och kolla lite hur cirkus uttryckte sig i onsdags( och före) samt efter dl....
Ärsch nu citerade jag fel inlägg men jag använder det här.
Ang. Klara, cirkus ev. Bikt. Jag förstår hur du tänker, att hon inte röstade på Klara igår behöver ju faktiskt inte ha att göra med någon bikt. Cirkus kanske inte misstänkte Klara så jag är med på hur du tänker att det kan isåfall vara Bsf istället. Eller någon annan ulv kan det ju vara också för det är väl rimligt att Ulvarna använt bikten iaf. Tänker på att cirkus ju diskuterade rätt mkt med Bsf, men minns inte hur hon uttryckte sig om henne.

Allt är möjligt, att cirkus väljer någon som röstat på dig är inget konstigt i sig, många gånger drar man på sig misstankar DL1 om man röstar tidigt, folk har så lite att gå på. Det som störde mig var mest motiveringen, den var så konstig.

Ärsch nu citerade jag fel inlägg men jag använder det här.
Ang. Klara, cirkus ev. Bikt. Jag förstår hur du tänker, att hon inte röstade på Klara igår behöver ju faktiskt inte ha att göra med någon bikt. Cirkus kanske inte misstänkte Klara så jag är med på hur du tänker att det kan isåfall vara Bsf istället. Eller någon annan ulv kan det ju vara också för det är väl rimligt att Ulvarna använt bikten iaf. Tänker på att cirkus ju diskuterade rätt mkt med Bsf, men minns inte hur hon uttryckte sig om henne.

Jag har färglagt

Det där är ju inte så relevant? Cirkus borde insett att hennes roll var viktig att ha kvar, enda anledningen jag kan komma på för henne att inte vilja rösta på klara är om hon tror klara är mentorn(cirkus roll blir ju svagare utan mentorn) men isåfall borde hon ju varit rätt säker och som rollistan ser ut kan hon väl inte haft någon extrainfo kring något sådant(eller?).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3