The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, det försöker jag inte heller! Jag tycker mest hon snurrar runt i en massa olika teorier och det krånglar mest till det i dagsläget.

Jag tycker inte hon snurrar så mycket faktiskt. Tvärtom tycker jag hon spelar bra.

Hade hon skrivit så att det blivit tydligt vad hon vet och inte så bryter hon ju mot hintningsregeln(jag vet att många brukar vara tydligare men jag tycker endel klampar över gränsen också,(av misstag alltså jag tror inte folk bryter mot reglerna med flit)

Nu blir jag misstänksam på allvar, ulvar vill alltid att goda lynchar andra goda och inte ulvar. Är du kanske av en annan åsikt?
Självklart vill de det.
Det är grejjen att jag skulle ha satt igång det som sedan blev en lynch av cirkus som jag inte köper. Det stämmer nämligen inte.

Uppenbarligen tyckte lyan att det var viktigare att käka mig (1) först. :cautious:

Skämt åsido, det är väl inte osannolikt? Som ulv startar jag ofta något och ser vartåt det bär. Sprider misstankar ons utan att vara helt säker på om cirkus var ond eller god, käka Lena1 som verkade vara god och titta! Där blev cirkus lynchad dagen efter. Inte så ovanligt.

Okej, du har kanske mer erfarenhet från lyor än vad jag har.

Jag förstår att de onda jättegärna vill att de goda röstar ut varandra - det är ju det bästa de kan tänka sig.

Nja det var inte det jag tänkte på, tror för övrigt att denna lynchingen blir likartad ur den aspekten.

Det var det jag trodde därför jag ville påpeka det för dig.

Det är inte bara röster som är intressanta utan teorierna och tankarna under dagen och jag tycker det har skett en del intressanta saker idag.

T. ex tror jag det är tämligen osannolikt att hjartagna och klara sitter i lyan tillsammans.

T. ex tror jag det är tämligen osannolikt att hjartagna och klara sitter i lyan tillsammans.
Det håller jag med dig om och det stör mig lite för hittills har jag varit mer benägen att placera @Klara i lyan men innan @Hjartagna tog över Lilltess roll så hade jag tänkt mig Lilltess där och då blir det ju knepigt.

Jag tyckte nog Hjartagna hade en rätt oluden poäng i det här med bikttanken (att cirkus alltså fått bikt av Klara och därför inte röstade på henne) men som flera (däribland du) påpekat så kan det ju lika gärna ha varit fén som varit i farten och då finns det inget som inte placerar Hjartagna i lyan.

Sen försöker jag också kolla vad jag själv skrivit som Lena1 för lite undrar jag också varför hon (jag) åts? Att jag var Katniss tror jag inte att någon greppat och då undrar jag ju lite om jag varit något på spåren?

Eller så verkade jag bara vara god och inte fé, det är nog mest sannolikt.

Jag kan väl lika gärna rösta, ingen annan verkar vilja göra det. :p

Jag har redan skrivit att jag tycker att Klara är den som känns mest skum just nu och jag har inte ändrat uppfattning. Dels för att cirkus inte räddade sig - det kan bero på att Klara hade biktat sig. (andra alternativ har tagits upp - jag vet inte vad som är mest troligt?)
Hon verkar ha snöat in lite på ett och samma spår den här leken också, och jag känner inte igen det hos en god Klara.

Utöver det har hon röstat på mig både igår och idag. Igår baserade hon rösten på att jag röstade på Q, det var lekens första röst, men det verkar hon inte vilja ta hänsyn till... Och idag är hon snabb att hänga på Q.

Sammantaget gör det att jag tror att Klara är på den onda sidan.
Därför:
Blacksmithfarm röstar på Klara

DL 4
18:58 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
19:04 Klara röstar på Blacksmitharm
20:37 Blacksmithfarm röstar på Klara
20:40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 3
Klara: 1

(edit. la till Lobelias röst)

Senast ändrad:
Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm har egentligen smugit under radarn på mig, mest för att jag fastnat på långa teorier på andra och inte hunnit med, lite beror det förmodligen på att hon nappade på Qs utspel om antalet bybor liksom jag, så att jag delvis försvarat henne genom att försvara mig själv, samt att hon skrivit många inlägg (jag började teoria om de som skrivit få). Nu har Q presterat så tydliga indikationer på ondska att hon seglar upp på min ondlista och jag kan inte hitta mycket som talar om vad hon skulle tillhöra för sida vilket är ondvarning i sig.

När jag tänker igenom vad BSF presterat så kan det sammanfattas med mycket snack och ingen verkstad. Hon har varit aktiv under leken och presenterat en hel del teorier, men liksom aldrig fullföljt dem och inte drivit mot något - mest bara flutit runt. För mig är det klart ulvigt att skriva mycket men prestera lite.

Hm att klara och hjartagna inte borde vara ulvar ihop var jag iof redan inne på igår:banghead: Jag som var inne på att det var en ny slutsats:rofl:

För övrigt tror jag inte att @Hjartagna och @Klara är ulvar tillsammans pga det här. Och eftersom klara är min mest misstänkta gör det hjartagna oulvigare i mina ögon. Med tanke på spelledaren så vill jag inte dra för stora sluutsatser men ingen av dem känns så speledaraktig just nu.

Självklart vill de det.
Det är grejjen att jag skulle ha satt igång det som sedan blev en lynch av cirkus som jag inte köper. Det stämmer nämligen inte.

Okej, du har kanske mer erfarenhet från lyor än vad jag har.

Jag förstår att de onda jättegärna vill att de goda röstar ut varandra - det är ju det bästa de kan tänka sig.
Vart har jag sagt att du startat lynchen?
Jag tror att jag sagt att du startat misstankarna mot cirkus och sedan skördat vad du sått?
Att därefter dra paralleller till att starta lynchen känns lite ... vad ska man säga... ulvigt?
Den som de facto startade lynchen mot cirkus var jag och det gjorde jag medvetet.
Det har fortfarande gett väldigt många bra svar, även om det kan tyckas varit ett osmart drag att "offra" cirkus igår

Det håller jag med dig om och det stör mig lite för hittills har jag varit mer benägen att placera @Klara i lyan men innan @Hjartagna tog över Lilltess roll så hade jag tänkt mig Lilltess där och då blir det ju knepigt.

Jag tyckte nog Hjartagna hade en rätt oluden poäng i det här med bikttanken (att cirkus alltså fått bikt av Klara och därför inte röstade på henne) men som flera (däribland du) påpekat så kan det ju lika gärna ha varit fén som varit i farten och då finns det inget som inte placerar Hjartagna i lyan.

Sen försöker jag också kolla vad jag själv skrivit som Lena1 för lite undrar jag också varför hon (jag) åts? Att jag var Katniss tror jag inte att någon greppat och då undrar jag ju lite om jag varit något på spåren?

Jag misstänkte ju också lilltess(hon tillhörde mina mest misstänkta dag 2), sedan ville jag avakta lite när hjartagna tog över rollen. Bortsett från kommentaren om klara, som jag tyckte var ett betydelsefullt påpekande(oavsett om det stämmer eller inte) så känns det mest som hon gjort skumma saker(rösten på cirkus och jag hänger inte riktigt med på hennesteorier mot klara), vill dock gärna se lite mer där. Men saken är ju den att jag kommit tilldet där läget att jag börjar tro att en del är goda och skullle jag ha rätt i de tankarna så blir det inte så många goda roller kvar så huvudanledningen till att jag misstänker henne är att inget egentligen talar för att hon är god, OM klara är det. Jag tror liksom lika lite på att de är goda ihop för det blir lite för träångt i den gruppen för att båda ska få plats. Så frågan känns inte så mycket om någon av dem är ond utan mest vem?

Om det nu var fen så är det antingen en förhäxning som tvingade Cirkus att rösta som hon gjorde eller att hon inte fick rösta på Klara.

Jag tror inte på att Cirkus av sig själv lät bli att rösta på Klara och därmed försöka rädda sig själv. Därmed återstår i mitt huvud fen som ni påpekat eller bikten. Av de alternativen är det två som gör att Klara troligen är ond. Bikten och om Cirkus hindrades att rösta på henne av feb. För då tror ju iaf fen att Klara är ond. Eftersom den trollningen måste ha delats ut långt före lynchen. Sammantaget tror jag fortfarande att Klara är luden.

Vart har jag sagt att du startat lynchen?
Jag tror att jag sagt att du startat misstankarna mot cirkus och sedan skördat vad du sått?
Att därefter dra paralleller till att starta lynchen känns lite ... vad ska man säga... ulvigt?
Den som de facto startade lynchen mot cirkus var jag och det gjorde jag medvetet.
Det har fortfarande gett väldigt många bra svar, även om det kan tyckas varit ett osmart drag att "offra" cirkus igår
Jag skrev "det som sedan blev en lynch" inte "lynchen".
Jag menade alltså det som du skrivit innan, att jag skulle ha kastat ut misstankar för att sedan låta andra ta över - det har jag inte gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII