The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart har jag sagt att du startat lynchen?
Jag tror att jag sagt att du startat misstankarna mot cirkus och sedan skördat vad du sått?
Att därefter dra paralleller till att starta lynchen känns lite ... vad ska man säga... ulvigt?
Den som de facto startade lynchen mot cirkus var jag och det gjorde jag medvetet.
Det har fortfarande gett väldigt många bra svar, även om det kan tyckas varit ett osmart drag att "offra" cirkus igår

Fast du är den ända som verkar fått svar av det så du får allt ta och förklara när leken tagit slut, jag är nyfiken.

Jag tycker nämligen lynchen av cirkus är det sämsta som hänt goda i den här leknen

Det håller jag med dig om och det stör mig lite för hittills har jag varit mer benägen att placera @Klara i lyan men innan @Hjartagna tog över Lilltess roll så hade jag tänkt mig Lilltess där och då blir det ju knepigt.

Jag tyckte nog Hjartagna hade en rätt oluden poäng i det här med bikttanken (att cirkus alltså fått bikt av Klara och därför inte röstade på henne) men som flera (däribland du) påpekat så kan det ju lika gärna ha varit fén som varit i farten och då finns det inget som inte placerar Hjartagna i lyan.

Sen försöker jag också kolla vad jag själv skrivit som Lena1 för lite undrar jag också varför hon (jag) åts? Att jag var Katniss tror jag inte att någon greppat och då undrar jag ju lite om jag varit något på spåren?

Eller så verkade jag bara vara god och inte fé, det är nog mest sannolikt.
Minns du vad det var som gjorde att du ville placera Lilltess i lyan?
Om ingen ulv biktat sig kan det ju kanske vara ett sätt att sprida misstankar mot Klara och som du skriver så kan ju Hjartagna vara i lyan då.
Egentligen är det väl mest det som gjort att Klara blivit misstänkt? Cirkus var väl inne på henne också men det blossade väl upp ännu mer efter Hjartagnas teori om bikt? Just ja Lobelia har ju diskuterat en del med Klara idag också.

Sen försöker jag också kolla vad jag själv skrivit som Lena1 för lite undrar jag också varför hon (jag) åts? Att jag var Katniss tror jag inte att någon greppat och då undrar jag ju lite om jag varit något på spåren?

Eller så verkade jag bara vara god och inte fé, det är nog mest sannolikt.

Alltså jag kan se rätt många möjliga senarion dels de du är inne på själv och så kan en ju vända på det och att de vill att vi ska tro att du var något på spåren.

(och är det ovana,osäkra eller väldigt vinstfokuserade deltagare så kan de ha ätit dig för att du är ett hot, alltså pga vad du gjort i tidigare lekar och inget du har gjort i den här)

Eller vem vet du kanske blev käkad för att jag tyckte du var oskum?:p

Nu är jag här och har ägnat en bra stund åt att läsa ifatt från gårdagens DL. Jag håller fortfarande Klara på min lista över tänkta onda, jag kan inte bortse från Quarter4evers teorier om Blacksmithfarm då jag tror mig veta vilken roll Q har, men jag är osäker på om Bsf är siad eller om det är lite lika som igår med tankarna kring cirkus (som ju var god).

Läser lite löst era sista inlägg istället för den vanliga sidan i boken på sängbordet.
En tanke slog mig: Cirkus var ju präst och kunde få en bikt från en ulv. Kan det vara så att hon inte ändrade till Klara eftersom hon inte fick pga av bikten?
Jag ska granska Klara extra noggrant imorgon för att se om jag kan hitta en ledtråd. Och naturligtvis Cirkus inlägg.
Detta som jag noterade igår kväll och som Hjartagna nämnt så bra tycker jag bara styrker min teori angående klara.
Jag tror ju faktiskt i ljuset av @Hjartagna s idé och tidigare spel att @Klara är ond. Känns som en bortslösad sia att lägga den där?
Vad ska vi ge @quarter4ever för uppslag då?
Känns skönt att fortfarande vara med i matchen!
Ledsen för mitt ologiska spel igår, men det har gett vissa resultat jag strävade efter att få:)
Jag hade två stycken på min onda-lista jag la in kring dl (bollen__ är den andra)
2. Blacksmithfarm är en av mina ulvmisstänkta idag! det plingar lika högt som en boj i oväder. Pga att jag tror att hon försökt verka vara peeta, samt antingen hintat om att vara spelleder/letat efter spelledarenPå min ondalista
Av dessa är jag mest misstänksam mot bsf:
Jag riktar mig mot Bsf, som jag faktiskt själv länge hade som Peeta pga hennes snabba kommentar om att prästen kände hon igen samt att hon senare följer upp med flera frågor om just prästen och bikten Samt även klämmer in en rad om spelledaren där.
sedan lägger hon en tidig röst på mig, har nappat på min lilla rollberäkningsförvirring,
Noterbart därefter är att Lobelia följer efter ( även om hon var först med att sprida misstankar på mig)
Men det kan vi ägna oss åt sedan.
Dessutom fiskar hon än mer efter spelledaren under första lynchen:
Fast jag är ju rätt övertygad om att just spelledare trodde hon inte att jag var, utan snarare Katniss, som jag skrev om igår, och katnissrollen var väl en av de roller de helst ville få ut i lynch
Hon fortsätter efteråt med att sprida misstankar på GA, (notera dock inte på Lobelia)
Ett försök att rikta bort strålkastarna från sig själv och en annan ond?
Nästa dag när jag kommer med mitt teoriinlägg har hon en fin genomgång hon postar en stund efter mitt inlägg, jag tror att hon har sett det och snabbt som busen slängt in kommentaren om Gabby_Ossis utstickande uddaröst
Och hon är snabbt med för jag tror hon fattade att Gabby_Ossi var avslöjad och är första som följer mig.
Sedan är det hon som börjar misstänkliggöra Cirkus ( som vi nu vet var Peeta) och lanserar att hon skulle vara spelledaren, vilket sedemera får cirkus skottgluggen under kvällen, då flera som jag håller för goda/vet var goda ( blaLenaH1) hakar på
hon fortsätter att elda på misstankarna mot cirkus i flera inlägg
det finns mer att skriva om bsf, men jag är helt övertygad att bakom dessa inlägg döljer det sig en hårig typ som satsade på att få ut en god cirkus, som jag tror träffade ganska rätt i sina analyser av både bsfs och andras röster på mig i första DL
Jag håller med om att det vore en bortslösad sia, det känns ganska klart åt vilket håll klara lutar. Däremot undrar jag hur säker @quarter4ever är på sin teorier om BSF, om jag ska gå med på det spåret idag och avvakta med klara till imorgon. Jag behöver nog gå tillbaka och se om jag kan få några spelledarvibbar från någon av dem då det vore trevligt att få ut den före en ulv.
Det är alltså eventuell sia från onda feen du spekulerar kring?
Ska fundera lite på det men det är svårt att gissa tycker jag då jag tror det beror en del på vem som har rollen.
OM Bsf har den(hade ju en liten teori om det) så tror jag hon siat mirtai och att mirtai isåfall är god men det är många om men och kanske där...
Alltså jag tror ju lena är god, jag får det intrycket när hon teoriar och jag håller med om att hon nog inte tagit upp det fär om lottningen om hon var om.
Natt 1-3 tror jag sian är använd av feen vilken av nätterna beror nog mycket på vem som har rollen.
Min huvudteori gäller ju att bsf är speledare och siat mirtai god, hon har ju inte varit så aktiv men är ju rutinerad och duktig
Jag har inte riktigt förstått det där med att sia efter person istället för vad som händer i leken. men om jag hade valt efter person så hade jag nog valt just mirtai.
Detta blir jag nyfiken på, det tyder på att det finns något som länkar Bsf med spelledarrollen. Måste leta!

Jag håller med dig om att Cirkus borde teoriat om klara om hon biktat sig, men helt säker är jag inte. Samtidigt borde Cirkus även indikerat om hon trodde klara var god, jag kan inte minnas att jag sett det och en sökning visade inget. Jag hittar ingen förklaring till varför Cirkus inte röstade på klara utifrån att hon trodde Klara var god heller.
Mysteriet kvarstår, missade Cirkus att hon kunde rädda sig, hade Klara biktat sig och hon inte nämnt det eller hade Cirkus funderat ut Klaras roll och insåg att den är viktigare än hennes?
Jag lutar mot något av de två första alternativen, jag ser det som orimligt att skydda någon god och inte på något vis hinta om det, mindre troligt men ändå möjligt med bikten. Jag är tveksam till att Cirkus inte insett att hon kunnat rädda sig också.
Intressanta reflektioner, att cirkus borde ha teoriat om klara ifall hon biktat sig. Nu känner jag inte till någon spelstil alls men kan cirkus ha varit osäker på hur mycket som fick skrivas och blivit osäker och därmed struntat i att teoriat ang. klara? Näe troligtvis inte.
Nej, jag har inte heller funderat på det förrän nu när du lyfte de olika scenarierna. :)
Om vi tittar på de goda roller som är kvar så har mentorn antagligen inget ett eller bara ett skydd kvar och det är av sig själv.
Försvararens förmåga att dra med sig en ulv när den är död hänger på att ängeln isf dött innan.
Den listiga vet vi vem det är.
Bybor x ? har fått en spionrad lite då och då.
Ängeln skyddar.
Jag tror inte att @Klara är ängeln, den har en helt annan identitet i mitt pussel och ingen av de andra rollerna känns som om de är värda för prästen att offra sig för.
För min del är jag då nere på att cirkus antingen lider av tystnadsplikt eller helt enkelt inte hade koll. Cirkus brukar ha koll.
Jag tror att cirkus led av tystnadsplikt utifrån era antaganden om att Cirkus borde ha koll.

Klaras röst på mig gör ju inte att mina misstankar mot henne minskar direkt.
Det har tagits upp flera olika scenarier till varför cirkus inte valde att rösta på Klara för att rädda sig själv. Förutom bikten då.
För tillfället lutar det nog ändå åt att min röst kommer att hamna där.
Men innan jag bestämmer mig så måste jag gå tillbaka och läsa om lite saker i leken.
Jag tycker att det verkar som att bsf är på fleras ondradar men jag håller med om att klaras röst kan vara en enkel röst att lägga för en ond som vet att det kommer att stå mellan Bsf och klara ikväll. Det känns som att det är antingen eller.

Minns du vad det var som gjorde att du ville placera Lilltess i lyan?
Om ingen ulv biktat sig kan det ju kanske vara ett sätt att sprida misstankar mot Klara och som du skriver så kan ju Hjartagna vara i lyan då.
Egentligen är det väl mest det som gjort att Klara blivit misstänkt? Cirkus var väl inne på henne också men det blossade väl upp ännu mer efter Hjartagnas teori om bikt? Just ja Lobelia har ju diskuterat en del med Klara idag också.

Eh har du helt missat att klara var nära att åka ut igår? Alltså var hon mycket misstänkt redan innan vi visste cirkus roll.

Angående kandidater att sia (potentiellt onda)
Mirtai känns som en stark kandidat, eller BSF kanske?
bsf röstade på mirtai så någonstans måste man bestämma sig för att en av dem är god och den andre ond, att båda skulle vara onda känns rätt osannolikt, Båda KAN vara goda, men känns inte heller sannolikt

Om du nu inte ändrat dig, varför anser du att BSF inte kan vara ond för att hon röstade på Mirtai. BSF röst är den orange DL3? Ja att det inte är det mest sannolika håller jag med om, men vad jag minns var det mest Klara och cirkus som var på tapeten så rösten på Mirtai kan mycket väl vara en taktisk chansning.

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara

21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm

21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna röstar på cirkus
21:27 LenaH ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara
[/QUOTE]

quarter4ever : Klara- Koppen-Klara -gabby_ossi -cirkus
blacksmithfarm : quarter4ever-Gabby_ossi-Mirtai
EmmaN :-Lobelia- Gabby_Ossi-Klara

fia/LenaH2 Klara--Gabby_Ossi-cirkus-Klara cirkus
Lobelia: quarter4ever--Gabby_Ossi-cirkus
Klara:--Lobelia-gabby_ossi-Blacksmithfarm
Mirtai: -Missad röst-gabby_ossi-Klara

Lilltess/Hjartagna2- koppen-Gabby_Ossi-cirkus
glömmerallt :cirkus-quarter4ever-Gabby_Ossi_Klara
bollen:_koppen-Gabby_Ossi_- missad röst

Glömmerallt röstar på Blacksmithfarm för att jag tror att hon kan vara speledaren och som @EmmaN nyss påpekade är det bra att få ut speledaren.

Anledningen till att jag tror det är att jag tror hon hinte om att hon var det genom att teoria om att cirkus skulle vara det. Dessutom tycker jag fortfarande att torin var dålig.

Quarter4ever teoriar idag på ett sätt som får mig att tro att hon siat BSF utan att skriva det rakt ut. Även om jag förstår att en del vill ha det tydligare så håller jag nog med Q om att hon skrivit tydligt nog utan att anklagas för hint.

BSF har gjort en del för att förklara sig men ingenting som övertygar mig. Så jag håller med Q om att hon troligen är luden. Mina tankar om Klara gör att jag väldigt gärna skulle rösta ut henne idag. Men jag går efter devisen en ulv i taget och lägger min röst på BSF.

Hjartagna röstar på BlackSmithFarm

DL 4
18:58 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
19:04 Klara röstar på Blacksmitharm
20:37 Blacksmithfarm röstar på Klara
20:40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:08 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:10 Hjartagna röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 5
Klara: 1

(edit la gill Hjartagnas röst)

Om du nu inte ändrat dig, varför anser du att BSF inte kan vara ond för att hon röstade på Mirtai. BSF röst är den orange DL3? Ja att det inte är det mest sannolika håller jag med om, men vad jag minns var det mest Klara och cirkus som var på tapeten så rösten på Mirtai kan mycket väl vara en taktisk chansning.

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara

21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm

21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna röstar på cirkus
21:27 LenaH ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara

bollen:_koppen-Gabby_Ossi_- missad röst[/QUOTE]

:confused::confused::confused:
vad i all sin dar menar du?
jag har väl varit väldigt tydlig med att att det är tvärsom?!
Jag tycker ju att Bsf är ond och håller Mirati åt det goda hållet?
Jag tror nu att du är den onda utanför lyan som försöker rädda spelet åt ulvarna
men som sagt det kan vi ta sedan
citerar in från lekstarten om någon undrar över vad jag syftar på:
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

t

Utveckla gärna jag hänger inte alls med.

bollen:_koppen-Gabby_Ossi_- missad röst

Jag tror nu att du är den onda utanför lyan som försöker rädda spelet åt ulvarna
*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.[/QUOTE]

Jag fattar inte vad du syftar på. :o Men på tal om det där så tycker jag ändå att det är bra att få ut speledaren, hyssen är lite obehaglia att ha kvar.

Jag tänker rösta nu så jag kan vara social med min vän.
Jag velar mellan Klara och Bsf. Men det verkar troligare att Bsf åker och då känns det onödigt att lägga rösten på Klara.
Bsf kan ha hintat att hon var Peeta, samt försökt hitta spelledaren genom att diskutera den rollen mycket. Hon försökte också sprida misstankar mot cirkus och hon och Klara kom med två teorier mot Mirtai och om båda är onda är nog Mirtai god och de försökte sprida misstankar mot henne.
Dessutom tror jag att q vet något om Bsf.
Därför bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Jag tänker rösta nu så jag kan vara social med min vän.
Jag velar mellan Klara och Bsf. Men det verkar troligare att Bsf åker och då känns det onödigt att lägga rösten på Klara.
Bsf kan ha hintat att hon var Peeta, samt försökt hitta spelledaren genom att diskutera den rollen mycket. Hon försökte också sprida misstankar mot cirkus och hon och Klara kom med två teorier mot Mirtai och om båda är onda är nog Mirtai god och de försökte sprida misstankar mot henne.
Dessutom tror jag att q vet något om Bsf.
Därför bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Utveckla, det där resonemanget förstår jag inte alls( det blir ju iofs begripligt om du och bsf sitter i lyan ihop...)?

*Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Jag fattar inte vad du syftar på. :o Men på tal om det där så tycker jag ändå att det är bra att få ut speledaren, hyssen är lite obehaglia att ha kvar.[/QUOTE]
Nu utgår jag från den gången jag var ond utanför lyan, med samma förutsättningar som i denna leken att onda vinner när de är fler än goda goda vinner när alla ulvar är döda. Jag valde då att offra mig som ond utanför lyan för att ha en chans att vinna åt ulvarna?

DL 4
18:58 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
19:04 Klara röstar på Blacksmitharm
20:37 Blacksmithfarm röstar på Klara
20:40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:08 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:10 Hjartagna röstar på Blacksmithfarm
21:15 bollen_ röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 6
Klara: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA