The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag kanske ska rösta också. Missade visst den detaljen när jag var så nöjd med att ha läst igenom hela leken. :p

Jag tycker att Gabby_Ossi gjorde det lätt för sig med sin röst igår. Jag tror också att det är tänkbart att hon försökte sig på en fuling med att hinta om att hon var Katniss. Och så tror jag att Q4 vet mer än hon kan skriva ut i klartext.

Klara röstar på Gabby_Ossi.

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 11

Då jag också, i och med resultatet i DL1 lynchen, Q i en viss roll ( och nu även läst sista meningen i rollbeskrivningen) så tror jag att Q vet mer än jag och tror hon har rätt om Gabby så

Lobelia röstar på Gabby_Ossi

DL 2
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 12

Bara @Gabby_Ossi själv som inte har röstat än, va?

ok jag är tillbaka framför datorn igen och läst igenom allt som hänt efter lynchen igår.
Tycker att flera av er iaf försöker komma framåt i leken och vänder lite och vrider här och där:up:

Jag har lite reflektioner
Jag noterar att flertalet har haft lite problem med att hålla koll på de goda rollernas specialförmågor, lätt gjort kanske , men också lite sådant som ulvar kan göra, de vet ju liksom vilka som inte ingår i lyan.

jag noterar också strömröstningen som ett faktum, så själva rösten i sig kommer inte ge något framöver vid analys av denna DL. Dock är det mer intressant att titta på vilka motiveringar som lagts till rösten, kanske?

Tillbaka från stallet nu! Spännande röstning ikväll. *host*

Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

För hon har dragit igång ett drev på mig helt utan anledning :rage:
Jag trodde ju att hon hade en god roll men det måste vara något som jag missat. Hon har till och med lyckats lura varenda en härinne? :confused:

Jag har uppfattat det så att det ofta är svårt att få ut något matnyttigt ur första DL men vill ändå kika lite närmare på de röster som lades på koppen som vi nu vet var god. Lilltess och bollen__ är de två som röstade på koppen. Lilltess har i mina ögon inte skrivit något direkt skumt och jag håller henne neutral tillsvidare och hoppas att hon skriver lite mer framöver. Bollen__ har jag inte sett tillräckligt av heller för att hålla åt något håll. Däremot är bollen__ inne på något spännande angående Gabby_Ossis prat om Katniss. När jag läste igenom leken igår noterade jag att Blacksmithfarm funderade över Peeta (Prästen) i ett flertal inlägg. Det behöver inte betyda något men värt att notera. Det skulle eventuellt kunna vara ett försök att få Haymitch ögon på sig, oavsett god eller ond anledning.

Tycker att GA gör en bra sammanfattning.
Prästen och bikten funderar jag lite på... Prästen har väl en viss möjlighet att hinta om vem som biktat sig? Även om det borde bli till ulvarnas fördel så finns ju chansen att det slår tillbaka på dem, om prästen ändå lyckas förmedla vem den biktade är. Man kan skriva teorier utan att gissa att någon är ond...

Eh, va? Vad har platsen i anmälningslistan att göra med lottning av roller? Jag hänger inte med...

Jo men om det bara prästen bara är vag om en spelare? Men såklart blir det en balansgång för att inte hinta...
Men, visst det skulle inte vara lätt för prästen...

Angående rösterna på Quarter4ever är det Blacksmithfarm, glömmerallt och lobelia som fortfarande finns kvar. Att Blacksmithfarm röstade på Quarter4ever noteras ihop med den eventuella hinten ovan. Lobelia har jag på min "hållakoll"-lista och glömmerallt vet jag inte än riktigt.

Dagens röstning kommer väl inte ge något matnyttigt att gå efter så jag hoppas på fler teoriinlägg att läsa imorgon. Nu håller vi tummarna för att en ulv åker ikväll :up:

DL 2
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

Gabby_Ossi: 12
quarter4ever: 1

Jag noterar att flertalet har haft lite problem med att hålla koll på de goda rollernas specialförmågor, lätt gjort kanske , men också lite sådant som ulvar kan göra, de vet ju liksom vilka som inte ingår i lyan.

Jag tänker nog tvärt emot dig här. Som ulv vill man nog ha noga koll på vilka förmågor ens motståndare har. Som god är man mer intresserad av hur onda förmågor fungerar. Om det alls säger något om vilken sida man tillhör. Antagligen inte.

Hon hade dödat och njöt av det. Hon ville döda mer. Hon hade jagat upp sitt offer i ett träd. Nu var det bara att vänta. Hon hade inte räknat med ett få ett helt getingbo över sig.

Vi hör ett kanonskott.

Gabby_ossi var ulv

Nästa DL är 11:15 imorgon. Sedan är tiderna som vanligt.

Whatever, jag var i alla fall snyggast :cool:

tumblr_inline_mfkqr4muqL1ropvqs.gif

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

ok jag är tillbaka framför datorn igen och läst igenom allt som hänt efter lynchen igår.
Tycker att flera av er iaf försöker komma framåt i leken och vänder lite och vrider här och där:up:

jag noterar också strömröstningen som ett faktum, så själva rösten i sig kommer inte ge något framöver vid analys av denna DL. Dock är det mer intressant att titta på vilka motiveringar som lagts till rösten, kanske?
Jag tänker nog att det är mer individuellt faktiskt. I anmälningstråden tex konstaterades att tex @Sasse sällan läser rollbeskrivningarna, jag är likadan medan vi vet att @glömmerallt är smått besatt av dem ;).

Vad gäller motiveringarna idag är det nog inte mycket att hämta heller, ingen har ju behövt tänka själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar