The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska utveckla lite om @cirkus bortsett från vad jag nämnt förut så känns hon lite intällsam mot Q ochså i röstinlägget igår så pratade hon ju mycket om hur bra Q är och sedan efter röstningen berömmer hon Qs spel. Jag vet att cirkus brukar berömma @quarter4ever så det är inte bara det i sig utan mer sättet. jämför med mig och @Niyama i förra leken.(jag var ulv niyama älva) Niyama och jag brukar tycka väldigt likt i många frågor vilket vi gjorde då också men jag var nog lite mer "följsam och flytande" i mitt medhållande än jag brukar.

Det här behöver inte betyda att cirkus är ond men det skaver lite.

Menar du att du misstänker mig efter hur DU agerade i förra leken?
:( ogilla på den.

Fast när Gabby_osse la sin röst så var det ingen kvar att rösta (förutom du som missade rösten) så jag tycker nog inte att det ger fio något frikort

Jag funderar på om glömmerallt faktiskt klurat ut q's roll redan innan DL igår och det är därför hon ändrar - för att verifiera sin tanke. Det skulle eventuellt kanske kunna luta över glömmerallt på goda sidan.
Jag håller nog med dig här, för mig känns det också obegripligt att en ulv skulle vela mellan två goda på det viset. Visst är det möjligt men det sticker ut.

Nej det hade jag inte röstingsändringen var för att rädda koppen eftersom jag trodde hon hade en god roll medan jag var osäker på Q.

Varför trodde du mer på Koppen i god roll än q som den rollen som vi tror hon har?

Nu i efterhand så tycker jag att röständringen hade kunnat bero på att du fattat hennes roll och att du skulle kunna luta över på goda sidan därför , men om du dementerar det - får du hamna bland skumrasket

Nu när jag gick tillbaka och läste så reagera jag också på likheterna i de här två inläggen/teorrierna. Cirkus kom 3 minuter efter så tveksamt om hon hunnit se klara. De röstar efter liknande teori men väljer olika personer. Vet inte vad jag ska tro om det riktigt men det skänns lite konstigt och en smula skumt.

jag hade inte hunnit se Klaras röstinlägg - så fort skriver inte ens jag.
Jag valde bsf för att hon la första rösten på q. Så enkelt var den matematiken

Menar du att du misstänker mig efter hur DU agerade i förra leken?
:( ogilla på den.

Nej jag misstänker dig pga hur du beter dig nu, parallellen till mitt agerande i förra leken var för att folk skulle förstå bättre, jag har en tendens att rassla in mig i förklaringar så försökte mig på ett exempel.

Fungerade uppenbarligen inget vidare. :p

Nej jag misstänker dig pga hur du beter dig nu, parallellen till mitt agerande i förra leken var för att folk skulle förstå bättre, jag har en tendens att rassla in mig i förklaringar så försökte mig på ett exempel.

Om det är till nån glädje så förstod jag hur du menade med ditt exempel :p

Men jag fattar faktiskt inte?
Exakt VAD är misstänkt?

Att jag inte gillade rösterna på q?

En q som vi är rätt överens om att hon är god.

Nu när jag gick tillbaka och läste så reagera jag också på likheterna i de här två inläggen/teorrierna. Cirkus kom 3 minuter efter så tveksamt om hon hunnit se klara. De röstar efter liknande teori men väljer olika personer. Vet inte vad jag ska tro om det riktigt men det skänns lite konstigt och en smula skumt.
Jag reagerade också på det. Det är egentligen samma teori, bara de valde vars en av oss som röstade på Q. Jag riktigt hajade till när jag läste dem och har också kommenterat det tidigare. Motiveringen skaver, både för att det känns osannolikt att lyan reflekterar över vem de tycker är bra spelare och som de vill ha ut inför de första rösterna under DL1 och så vet jag inte om Q betraktas som en sån exceptionell spelare så att man skulle valt henne för en sådan manöver.

Varför är jag mer misstänkt än Klara?
Om hon nu röstade med liknande teori men på en annan person?

Varför trodde du mer på Koppen i god roll än q som den rollen som vi tror hon har?
Det där kan jag svara på, @quarter4ever spelar ganska lika oavsett om hon är god eller ond, skjuter från höften (även om hon är mer pricksäker numera än i början :p) medan Koppen spelar lite olika och jag tyckte inte heller Koppen hade ulvstil igår.

Den enda gången q är mer tillbakadragen är när hon har en viktig god roll som nu men det hann iaf inte jag se före DL igår.

Ja det håller jag med om, Jag har funderat lite på om @Blacksmithfarm skulle kunna vara ond fee och liksom hinta genom att teoria om att cirkus är det men det är lite långsökt kanske.
Jag läste Bsfs inlägg igen, jag hade faktiskt inte tänkt på det som så men det skulle ju kanske kunna vara ett sätt att försöka meddela sig på genom att teoria om någon annan. För det känns iallafall lite mindre tydligt än på sättet hon menar att cirkus kan ha hintat - det är för tydligt för att vara cirkus som vi redan skrivit om.

Nu i efterhand så tycker jag att röständringen hade kunnat bero på att du fattat hennes roll och att du skulle kunna luta över på goda sidan därför , men om du dementerar det - får du hamna bland skumrasket

Alltså jag förstår inte alls hur jag hade kunnat räkna ut Qs roll innan vi visste utgången av röstningen?:confused:

Angående koppen så har jag motiverat det två gånger redan. Men för att försöka förklara igen så hon la en röst som nästan garanterat skulle dra till sig negativ uppmärksamhet, det är koppen för rutinerad för att göra som ond. Konstiga röster kan hon lägga och konstiga kommentarer kan de komma flera av. Men det där känns som en sak som hon helt klart skulle ha koll på att unvika.

Alltså, så skumt som jag spelade i DL1 så är jag förvånad över att inte fler röstade på mig, tyckte jag jobbade hårt på det jag:angel:
Tur att man kan lita på Koppens hämndröstningar och GAs sena röständringar:D
Jag tycker definitivt inte att det var konstigt av en god GA att ändra till mig då Koppen framstod som mycket godare.
Och skulle GA vara ond så är det konstigare, för jag kunde då inte se att Koppen någonstans skulle kunnat ge ett intryck av att vara spelledaren och varför annars ändra rösten i sista minuten om det ändå står mellan två goda? Och spelledare kan ju GA inte gärna trott att jag var om hon var ond, då skulle hon inte fälla avgörandet i sista rösten?

Jag reagerade också på det. Det är egentligen samma teori, bara de valde vars en av oss som röstade på Q. Jag riktigt hajade till när jag läste dem och har också kommenterat det tidigare. Motiveringen skaver, både för att det känns osannolikt att lyan reflekterar över vem de tycker är bra spelare och som de vill ha ut inför de första rösterna under DL1 och så vet jag inte om Q betraktas som en sån exceptionell spelare så att man skulle valt henne för en sådan manöver.

Då undrar jag om du tror att vi båda sitter i lyan och författar likadana teorier med använder dom på olika personer? Du tror inte att OM jag suttit i lyan (nu kan jag bara svara för mig själv) så hade jag hellre sett till att få UT q (som är mkt troligt god) om jag nu anser henne som en så farlig spelare?

Då undrar jag om du tror att vi båda sitter i lyan och författar likadana teorier med använder dom på olika personer? Du tror inte att OM jag suttit i lyan (nu kan jag bara svara för mig själv) så hade jag hellre sett till att få UT q (som är mkt troligt god) om jag nu anser henne som en så farlig spelare?
Du kan ju sitta i lyan och trott att hon var spelledaren igår?

Den känns helt ok för mig eftersom det i första hand var hon som ifrågasatte qs resonemang tidigare och att hon följde upp det med en röst var ju helt naturligt.
@Lobelia kan väl vara ond ändå men det är inte något som pingar igång min ulvradar.

Jag funderade ärligt talat på att byta men det var nästan inget skrivet i leken. Dessutom hade jag i bakhuvudet att jag blev lynchad i Snowroller för att jag misstänkt en person (Q var det den gången också) men valde en annan att rösta på och då med en svagare teori så jag höll fast vid den jag fann mest skum. Nu verkar det dessutom som jag hade rätt i min frågeställning om Q satsade på att bli utröstad, med facit i handen så ser det troligt ut.

Alltså jag förstår inte alls hur jag hade kunnat räkna ut Qs roll innan vi visste utgången av röstningen?:confused:

Angående koppen så har jag motiverat det två gånger redan. Men för att försöka förklara igen så hon la en röst som nästan garanterat skulle dra till sig negativ uppmärksamhet, det är koppen för rutinerad för att göra som ond. Konstiga röster kan hon lägga och konstiga kommentarer kan de komma flera av. Men det där känns som en sak som hon helt klart skulle ha koll på att unvika.

Hon skriver själv att hon spelade så skumt att hon borde fått flera röster. Jag tror att en rutinerad spelare som du skulle kunna ha genomskådat det. Men fair enough - du säger att så var det inte, då var det väl inte så heller

Men jag fattar faktiskt inte?
Exakt VAD är misstänkt?

Att jag inte gillade rösterna på q?

En q som vi är rätt överens om att hon är god.

1. Du motiverade din röst med att det var misstänkt att rösta på Q.
2. Det som känns som en smula inställsamt(eller vad som nu kan vara lämpligtatt kalla) det mot Q.

Som jag varit inne på tidigare är det smågrejer men det är vad jag har mot folk just nu.

Ja vi är överenns om Q(och en hel del annat tror jag dock inte om dig:p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 391
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 118
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 296
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V