Mirtai - Tycker det är spännande med nya roller. Missade första röstningen och ber om ursäkt. Tycker inlägget:
Ett annat replikskifte som jag reagerar på är:
Och sen kommer lynchrösten:
Mirtai borde vara erfaren nog att redan innan replikskiftet inse att onda ofta försöker spela en viss god, mer eller mindre diskret, även om de riskerar att bli upptäckta.
Och det utifrån den roll Q antas ha för koppen ändå kommer att lynchas. Det är lite märkligt i mina ögon att tycka så. För mig är det så, det hände mycket på kort tid och Q verkade tro att koppen var god och därför inte borde lynchas. Sedan hade Q inte makten att ändra på att koppen åkte.jag har fler röster än dig, men kom på att du inte borde lynchas, varför tror du att jag ändrade?
Ett annat replikskifte som jag reagerar på är:
Alltså att hon skulle låtsats vara kattniss, en ond kan ju vilja göra det för att förvirra.
Fast hur skulle det kunna hjälpa de onda om hon låtsades vara Katniss?
Jo men det kan ju vara menat att lura just mentorn.
Jag förstår hur du menar men kan inte se hur det skulle ha någon större påverkan på något
Och sen kommer lynchrösten:
Här blir jag fundersam, jag uppfattade det tidigare som om Mirtai ifrågasatte hela idén med att låtsas vara någon annan och sedan i inlägget direkt efter replikskiftet så använder hon det som motivering (min kursivering).Jag som hade tid att teoria massor ikväll är utan internet... Bara telefonen att surfa från gör det lite svårare...
Jag röstar iaf redan nu för att inte missa igen!
Mirtai röstar på Gabby_Ossi
Eftersom jag tror Q vet något om henne och jag dessutom också tror att hon försökte låtsas vara en roll hon inte har
Mirtai borde vara erfaren nog att redan innan replikskiftet inse att onda ofta försöker spela en viss god, mer eller mindre diskret, även om de riskerar att bli upptäckta.