The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mirtai - Tycker det är spännande med nya roller. Missade första röstningen och ber om ursäkt. Tycker inlägget:
jag har fler röster än dig, men kom på att du inte borde lynchas,:love: varför tror du att jag ändrade?
Och det utifrån den roll Q antas ha för koppen ändå kommer att lynchas. Det är lite märkligt i mina ögon att tycka så. För mig är det så, det hände mycket på kort tid och Q verkade tro att koppen var god och därför inte borde lynchas. Sedan hade Q inte makten att ändra på att koppen åkte.

Ett annat replikskifte som jag reagerar på är:
Alltså att hon skulle låtsats vara kattniss, en ond kan ju vilja göra det för att förvirra.
Fast hur skulle det kunna hjälpa de onda om hon låtsades vara Katniss?
Jo men det kan ju vara menat att lura just mentorn.

Jag förstår hur du menar men kan inte se hur det skulle ha någon större påverkan på något :)

Och sen kommer lynchrösten:
Jag som hade tid att teoria massor ikväll är utan internet... Bara telefonen att surfa från gör det lite svårare...

Jag röstar iaf redan nu för att inte missa igen!

Mirtai röstar på Gabby_Ossi

Eftersom jag tror Q vet något om henne och jag dessutom också tror att hon försökte låtsas vara en roll hon inte har
Här blir jag fundersam, jag uppfattade det tidigare som om Mirtai ifrågasatte hela idén med att låtsas vara någon annan och sedan i inlägget direkt efter replikskiftet så använder hon det som motivering (min kursivering).

Mirtai borde vara erfaren nog att redan innan replikskiftet inse att onda ofta försöker spela en viss god, mer eller mindre diskret, även om de riskerar att bli upptäckta.

Mirtai - Tycker det är spännande med nya roller. Missade första röstningen och ber om ursäkt. Tycker inlägget:

Och det utifrån den roll Q antas ha för koppen ändå kommer att lynchas. Det är lite märkligt i mina ögon att tycka så. För mig är det så, det hände mycket på kort tid och Q verkade tro att koppen var god och därför inte borde lynchas. Sedan hade Q inte makten att ändra på att koppen åkte.

Ett annat replikskifte som jag reagerar på är:

Och sen kommer lynchrösten:

Här blir jag fundersam, jag uppfattade det tidigare som om Mirtai ifrågasatte hela idén med att låtsas vara någon annan och sedan i inlägget direkt efter replikskiftet så använder hon det som motivering (min kursivering).

Mirtai borde vara erfaren nog att redan innan replikskiftet inse att onda ofta försöker spela en viss god, mer eller mindre diskret, även om de riskerar att bli upptäckta.

Jag menade inte att jag tyckte något annat än att G_O nog gjort en falsk hint men däremot tyckte jag (och tycker nog fortfarande) att det inte behöver påverka spelet särskilt mycket!

Jag menade inte att jag tyckte något annat än att G_O nog gjort en falsk hint men däremot tyckte jag (och tycker nog fortfarande) att det inte behöver påverka spelet särskilt mycket!
Vad menar du med en falsk hint? Och vilken hint från GA är falsk?
Vad är det som inte behöver påverka spelet särskilt mycket?

Jag reagerade också på det. Det är egentligen samma teori, bara de valde vars en av oss som röstade på Q. Jag riktigt hajade till när jag läste dem och har också kommenterat det tidigare. Motiveringen skaver, både för att det känns osannolikt att lyan reflekterar över vem de tycker är bra spelare och som de vill ha ut inför de första rösterna under DL1 och så vet jag inte om Q betraktas som en sån exceptionell spelare så att man skulle valt henne för en sådan manöver.

Jag vet inte hur jag ska förklara min tanke så att du förstår. Eller om du helt enkelt väljer att missförstå mig. Q var först ut mef att skriva saker som folk reagerade på. I backspegeln troligen avsiktligt, men det verkar ju inte som att någon förstod det då. Min tanke är att som ond, som lägger märke till hennes skumma beteende känner att yes! En chans att få ut en spelare som kan vara en mycket svår motståndare att hantera (du skriver tex själv att du tycker att q är en bra spelare som är duktig på att analysera leken). Jag ser då att det är lätt för en ond att lägga sin röst där.

Detsamma hade gällt om det var tex cirkus, glömmerallt eller till och med du själv som var den som började bete sig konstigt. Det handlar om att man såg en chans och hoppade på den.

Om det i slutändan gör dig, bsf, er båda eller ingen av er till ulv vet jag inte. Det är en teori bland andra teorier. Som jag troligtvis hade lagt åt sidan om du inte hade hakat upp dig så på den.

Just nu lutar det ändå åt att jag är mer fundersam över bsf om någon av er skulle vara ulv baserat på att jag inte blir riktigt klok på vad hon ville med sina funderingar kring cirkus igår. Jag tror inte att cirkus skulle vara så tydlig i sina hintar så jag funderar på om bsf vill kasta misstankar på cirkus.

Nu är min fikarast slut så jag får återkomma med mer funderingar senare. Är kort om folk på jobbet så jag har mindre tid än vanligt att lägga på detta.

Jag vet inte hur jag ska förklara min tanke så att du förstår. Eller om du helt enkelt väljer att missförstå mig. Q var först ut mef att skriva saker som folk reagerade på. I backspegeln troligen avsiktligt, men det verkar ju inte som att någon förstod det då. Min tanke är att som ond, som lägger märke till hennes skumma beteende känner att yes! En chans att få ut en spelare som kan vara en mycket svår motståndare att hantera (du skriver tex själv att du tycker att q är en bra spelare som är duktig på att analysera leken). Jag ser då att det är lätt för en ond att lägga sin röst där.

Det finns mängder av anledningar att rösta på en person som sticker ut i början. Den absolut främsta är att överhuvudtaget hitta en som går att teoria om, jag befann mig i just det läget när jag var tvungen att rösta. Att det kunde vara avsiktligt påtalade jag direkt när jag uppmärksammade inlägget och skrev det också. Faktum är att det var just det jag reagerade på att jag för min liv inte kunde begripa varför Q skrev på det viset och jag spekulerade i om Q ville bli misstänkt.

Detsamma hade gällt om det var tex cirkus, glömmerallt eller till och med du själv som var den som började bete sig konstigt. Det handlar om att man såg en chans och hoppade på den.
Och det är just därför jag reagerar, det finns massor av duktiga spelare, och du verkar peka ut Q som om inte exceptionell så typ elitspelaren och så uppfattar jag knappast Q, jag tycker hon är duktig men även jobbig då det tidvis fullkomligt sprutat inlägg med båda bra och dåliga teorier från henne. Det är tidskrävande att sortera och hinna läsa och reflektera över allt. Med så många funderingar och teorier så är man tvungen att peka rätt ibland också och träffsäkerheten har också ökat efter hand.

Problemet är också att man vill ha ut en duktig spelar på motståndarsidan oavsett om man är ulv eller god så jag ser mest rösterna i första DL som neutrala, det är i allmänhet först senare jag kan få ut något av det.

Om det i slutändan gör dig, bsf, er båda eller ingen av er till ulv vet jag inte. Det är en teori bland andra teorier. Som jag troligtvis hade lagt åt sidan om du inte hade hakat upp dig så på den.

Och här är jag tveksam, tror du på allvar att lyan lagt 2 av de tre första lynchrösterna DL på samma person när man i allmänhet kan sitta lugnt och låta de goda göra jobbet, om nu inte någon ond gjort bort sig. Visst man kan alltid vända på det och säga att ulvarna gjort det för att de inte brukar göra det, men just här känns det så omotiverat och konstigt. Som jag skrev i tidigare så finner jag just denna biten som extra skum. Kan du motivera just den punkten, hur du tänker här? Jag har frågat innan och då avfärdade du frågan vad jag minns med att det bara var ett alternativen, men nu råkar det vara det för mig skummaste alternativet och jag undrar hur du får till den biten.

Ja alltså hade jag tänkt ett steg längre direkt (vilket jag är dålig på) hade jag nog fattat varför Q spelade som hon gjorde. Nu gjorde jag inte det men jag kunde ändå inte tro att hon skulle spela så skumt som ond. Det känns inte riktigt som q´s stil liksom. Så jag förstod ju att det var något annat. Min röst på Koppen var ju inte välplacerad heller men jag tycker nog ändå att Bsf´s röst på Q var skummare, varför skulle Q spela så skumt om hon hdae varit spelledaren i första DL?
Va? Var har jag sagt det?
Här är mitt röstinlägg:
Nu har jag läst igenom leken igen. Och jag fastnar för det här igen.

Q medger att hon har räknat ut att det bör vara många bybor (minst 3 tror jag vi är överrens om?)
Hon erkänner att hon "lurades" i sin konversation med LenaH
När Lobelia undrar om Q spelar dum för att se vad LenaH's reaktion blir - samtidigt som hon (lobelia påpekar) att det är att göra sig själv misstänkt så reagerar Q med att tycka att Lobelia drar en konstig slutsats och att hon därför är skum.

Någon ska lägga den första rösten, det kan lika gärna vara jag. :)

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

enligt ovanstående teorier. Jag tycker att det Q har lagt fram märkliga funderingar kring ulv/bybo-antal (även om hon skriver att det var med humor). Jag inser att hon antagligen vill föra leken framåt - men för vilken sida?

Jag tyckte hon var skum och trodde att hon var ond, det var därför jag röstade på henne. Jag skrev inte att jag röstade på henne för att jag trodde att hon var spelledaren...
Här nämnder jag det som ett svar till cirkus att Q inte nödvändigtvis måste vara god om hon inte är ulv (en död q-ulv ställer fortfarande till det för de goda, typ), eftersom cirkus teori är att jag är ond och vill ha ut en god Q:
Hade det inte varit smartare att käka Q i så fall? Och slippa få ögonen på sig i leken?
Jag ska väl ändå rösta på vad jag tycker är skumt?
(Tänk om (inga bra odds kanske, men tänk om) Q är spelledaren?)
Så, nej - jag röstade inte på q för att jag trodde att hon var spelledare, utan för att jag trodde att hon va ond.
Med det resultatet som blev av lynchen är jag däremot nu så säker man kan bli på att hon inte är ond.
(Sedan kan jag i efterhand förstå att q gärna ville bli "utröstad" direkt för att vi skulle förstå vilken roll jag tror hon har.)

I väntan på en( förhoppningsvis) ny dag:
Mest har det surrat tankar om cirkus inatt- jag blir lite spooky över att hon hamnade så i blickfånget i går kväll. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?
Hon är på min OBS- lista också så inget konstigt så sett men-
Tål att funderas över ...

Vad menar du med en falsk hint? Och vilken hint från GA är falsk?
Vad är det som inte behöver påverka spelet särskilt mycket?

Nu tycker jag du beter dig minst sagt konstigt?

Jag sa att jag trodde Gabby_Ossi hade gjort en falsk hint. GA har jag öht inte nämnt!

Och vad gäller de andra frågorna så är det ju just det vi diskuterade i den konversation du tyckte var konstig. Varför låtsas du nu om som att du inte har någon koll alls på den?

I väntan på en( förhoppningsvis) ny dag:
Mest har det surrat tankar om cirkus inatt- jag blir lite spooky över att hon hamnade så i blickfånget i går kväll. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?
Hon är på min OBS- lista också så inget konstigt så sett men-
Tål att funderas över ...

Jag tror att det var för att jag var inne och fick en hel del misstankar emot mig och gick i svaromål.

Själv blir jag lite misstänksam mot att bli så hårt åtgången för att jag röstade med en teori som baserade sig på att du var förmodat god och att onda gärna får ut jobbiga goda q. Det känns lite som att vinkla bort blickarna från dom som faktiskt röstade på dig

Det känns som Lobelia gjort ett försök att teoria men jag tycker det känns som hon gör det på ett märkligt sätt. I alla fall gentemot mig där hon snurrar ihop det totalt och blandar in spelare som jag inte ens nämnt och sedan låtsas hon inte förstå alls vad jag pratar om trots att hela den konversationen som hon tar upp som skum handlar om just det.

karriäristerna var inte nöjda. De hade förlorat en av sina egna. De gav katniss skulden. De var riktigt arga. Hon hade inte en chans.
tumblr_m1roi1rBt51r65s9qo6_250.gif

LenaH var katniss/beskyddaren

Nästa DL 21:30

Nu tycker jag du beter dig minst sagt konstigt?

Jag sa att jag trodde Gabby_Ossi hade gjort en falsk hint. GA har jag öht inte nämnt!

Och vad gäller de andra frågorna så är det ju just det vi diskuterade i den konversation du tyckte var konstig. Varför låtsas du nu om som att du inte har någon koll alls på den?
Förlåt, jag menade givetvis G_O och inte GA.

Jag frågar givetvis för att jag inte riktigt förstår vad du menar och vill ha ett förtydligande, varför så aggressiv?

Förlåt, jag menade givetvis G_O och inte GA.

Jag frågar givetvis för att jag inte riktigt förstår vad du menar och vill ha ett förtydligande, varför så aggressiv?

Och jag undrar först hur du kan tycka något är så skumt och sedan helt plötsligt inte ha en aning om vad jag pratar om?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar