Försöker mig på en genomgång
Jag har skrivit samtidigt som jag gått igenom leken.
Blacksmithfarm - jag
bollen_ - Verkar lite snurrig? Tänker främst på teorin kring om ifall LenaH offrat sig eller inte, när hon glömmer spelledaren?
Nej så menade jag inte.
Jag kom på att jag tänkte fel, det är ju bara om personen hon valt att offra sig för är god som hennes förmåga används så det är klart att hon kan och borde ha använt den direkt
Har bollen_ läst rollbeskrivningen? Katniss kan/kunde offra sig vid käk, hur ska hon då kunna välja att offra sig för en ulv?
Ulvar är visserligen inte käk-immuna, men...
Sedan har jag svarat henne på ett inlägg där hon nämnde mig, det har hon inte uppmärksammat. Det behöver inte betyda något iof.
cirkus - Som vanligt vågar jag inte lita på cirkus. Att hon säger att hon inte skulle hinta så öppet som spelledare kan ju lika gärna vara försvar. Men jag vet inte... Ga nämner att hon snarare tror att cirkus i så fall är ulv - kan det vara så?
EmmaN - Ny spelare som jag tycker verkar skärpt. Men jag vet inte vart jag ska placera henne än...
Nu när vi vet att Gabby_ossi var ond är det lite spännande att gå tillbaka och kika på hennes inlägg.
Här tänker jag att hon nämner Lobelia - Quarter4ever konversationen som var mest utstickande i början av tråden. Är Lobelia ulv och Gabby försöker rikta uppmärksamheten mot Q4E istället?
Här är det fio och Klara som är på tal. Försöker hon få oss att rikta blickarna bort från Klara mån tro?
Intressanta funderingar, tycker jag.
fio - Har inte sett mycket av henne? Det behöver inte betyda något, tror hon har meddelat att hon haft ont om tid??
Tänker du så? Jag tänker tvärtom, ett fint litet alibi som inte hade några risker eftersom i princip alla redan röstat. Det i kombination med
@fio s svaga motivering på
@Klara gör att fio signalerar lite ulv-alert för mig.
Det gör också att jag undrar om Klara avstod duschen för att päls inte behöver tvättas varje dag för det är samma sak där, en liten alibiröst på någon som inte brukar lynchas tidigt.
Den känns helt ok för mig eftersom det i första hand var hon som ifrågasatte qs resonemang tidigare och att hon följde upp det med en röst var ju helt naturligt.
@Lobelia kan väl vara ond ändå men det är inte något som pingar igång min ulvradar.
Det här skulle kunna tala mot fio...
glömmerallt - Säger att hon inte hade listat ut q's roll när hon får fråga från Lobelia om det. Hade hon varit ond borde hon väl svarat ja på det för att slippa hamna på Lobelias skum-lista, vilket hon verkar ha gjort?
Klara - Hmm, Lobelia frågar hur Klara menar när hon skriver att hon tror att jag och/eller Lobelia kan vara onda. I skenet av att q nog spelade lite extra skumt för att få röster så funderar jag på om det verkligen är säkert att onda röstade på q? Det
kan ju vara så att de hoppades att goda skulle sköta det själva.
Det gör att jag funderar lite kring Klara. Samtidigt så är det är naturligt att börja leta bland de som röstat på en god, eller i den här fallet en som ganska säkert är god (iom att q inte åkte ut fast hon hade flest röster)
cirkus påpekar att hon inte tycker att Klara ska förkasta iden om att både jag och Lobelia kan vara onda...
Lilltess - Lägger en lätt röst i DL1, inte onormalt. Vet inte vart jag har henne. LenaH tyckte att hennes röst på Koppen var mer misstänkt än bollens_. Lilltess försvarar sig, och det kan man ju förvänta sig oavsett vilken sida hon står på.
Lobelia - Tycker att det känns som att hon letar ulvar "på rätt sätt".
Mirtai - Vet inte vad jag ska tro om henne, hon och Lobelia diskuterar Mirtais kommentarer kring att Gabby skulle låtsats vara Katniss. Jag kan förstå varför Lobelia tar upp det. Hennes kommentar om vad lyan skulle vinna på att gabby låtsas vara katiss skaver. - det skulle kunna ge att Haymitch slösar en gissning - med tanke på nättens käk (eller om det är offer???) så antar jag att vi kan dra slutsatsen att Haymitch inte hade hittat Katniss? Eller har H hittat båda, men valde att skydda prästen?
Alltså, ju mer jag tänker på det, ju mer skaver det...
quarter4ever - Efter första lynchen så är jag ganska säker på vilken roll hon har. Lynchen av Gabby bekräftar det.
Puh, nu postar jag det här så länge.
Ska läsa igenom leken lite mer för att se om jag kan hitta något mer att tillägga