The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia
fio - Tycker det är konstigt att de som skriver först i leken bli misstänkta. I mina ögon en mindre skarpsynt observation, det är liksom svårt att teoria om de som inte skriver/inte ännu skrivit något inför DL1 och än svårare att misstänka. Hon meddelar att hon har tid att skriva mer idag, hoppas hon har rätt där. Mest ägnar sig fio åt mindre allvarliga inlägg såsom skumheten i att duscha. fio röstar med en OT motivering på Klara i första DL och tidi.gt i andra där hon deklarerar att hon följer Q. Kort kan man säga att fio gjort som hon lovat och har tillfört typ 0 i leken hittills, hoppas @fio att hon håller löftet om att ha tid idag också.

Jag är ganska tom i huvudet efter förra veckan och helgen, idag är min första lediga dag och jag är sjukt trött, egentligen borde jag lämna över till någon annan. Kommer inte ha så mkt tid innan DL idag men efter.. måste till stallet snart och rida 2 hästar. Ska bara svara på några inlägg och sedan försöka komma med någon slags sammanfattning.

@Lobelia

Jag är ganska tom i huvudet efter förra veckan och helgen, idag är min första lediga dag och jag är sjukt trött, egentligen borde jag lämna över till någon annan. Kommer inte ha så mkt tid innan DL idag men efter.. måste till stallet snart och rida 2 hästar. Ska bara svara på några inlägg och sedan försöka komma med någon slags sammanfattning.
ok inte kul att vara trött och ha dåligt med tid- det förstår jag :)
Men bra om du kommer med dina tankar så som du uppfattar saker och ting. det hjälper till!

Det tror jag inte, brukar inte bli störd i min normalt goda sömn. Nej det var inte mardrömmar, det var annat som distraherade mig....

Tråkigt med dålig nattsömn, skulle vara intressant att få veta vad som distraherade dig? Ska se om det går att klura ut nu när jag tror jag förstått din roll i spelet

13. fio det som jag blir fundersam över med fio är faktiskt Gabby_Ossis röst på henne i första DL. jag skrev det också att den rösten kan lika gärna vara ett försvar av en ev ond Klara som ett försök till alibiröst på en ond fio. har aviserat dåligt med tid, men trots det är det mycket lite som kommer av substans från henne Sitter på min obs-lista främst för att jag upplever att G_O kan ha gjort ett snyggt alibiröstförsök på henne sent i första DL

Inte mycket till alibiröst isåfall kan jag säga.. mer troligt att det handlar om ett försvar av en ond Klara isåfall.

@bollen__ jag är väldigt intresserad av en sammanställning av dig över vilka som är neutrala eller inte? Så om du hinner in med en sådan så är jag tacksam? Du är visserligen neutral för mig, men kan inte se att du gjort en allmän översikt? Det kan vara klargörande:)

Jag vill bara att alla ska veta att jag inte tassar omkring. Jag har fått jättemycket extrajobb och spenderar nästan all min vakna tid där och har fullt upp. När jag kommer hem är jag dödstrött och orkar inte ens kika in. Jag har aviserat om att jag vill hoppa av om LL kan hitta en ersättare!

Jag har funderat lite över kopplingen Gabby_Ossi - fio - Mirtai.

Nä jag måste faktiskt rösta nu för jag bara måste till jobbet.. uj uj det här blir svårt, jag tänker greppa efter ett halmstrå på en väldigt tunn teori.. Klara försvann med games of throne (?) och har inte synts till sen dess.. dessutom MÅSTE hon vara ond någon gång så

fio röstar på Klara

Måste rösta nu.
Tror ändå att q4 och Koppen sticker ut lite väl mycket för att vara ulvar, skulle kanske kunna vara spelledare då, men det finns ju betydligt fler goda än en enstaka spelledare så...

Som sagt tyckte jag fios röst på Klara var lite enkel, tycker det är svagt att bygga motivering nästan enbart på statistik.

Gabby_Ossi röstar på fio

Dagens röstning är det väl inte så mycket att säga om eftersom alla röstade på samma :p

Men första lynchen kan vara värd att studera lite närmare även om den inte heller behöver säga så mycket egentligen. Oavsett går den nog till historien som rörigaste lynchen ever ;)

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

Gabby_Ossi röstade på Fio vilket gör att jag är beredd att iaf inte ha Fio högst upp på listan över misstänkta.

Lobelia la en andra röst på Q vilket i sig inte behöver betyda något men jag tar med mig det i huvudet

Det jag funderar över är om Gabby_Ossi la en alibiröst på fio. Mirtai är rätt snabb med att "godförklara" fio pga G_Os röst. Kan det vara så enkelt att Mirtai och fio sitter i lyan tillsammans med G_O? Det känns lite långsökt va? Och skulle Mirtai göra en så enkel tabbe?

Jag vill bara att alla ska veta att jag inte tassar omkring. Jag har fått jättemycket extrajobb och spenderar nästan all min vakna tid där och har fullt upp. När jag kommer hem är jag dödstrött och orkar inte ens kika in. Jag har aviserat om att jag vill hoppa av om LL kan hitta en ersättare!
tråkigt @Lilltess men förstår att du är trött:) Jag slänger ut mina krokar och det är svårt med er som inte varit med så mycket, det är inget illa ment!

Det jag funderar över är om Gabby_Ossi la en alibiröst på fio. Mirtai är rätt snabb med att "godförklara" fio pga G_Os röst. Kan det vara så enkelt att Mirtai och fio sitter i lyan tillsammans med G_O? Det känns lite långsökt va? Och skulle Mirtai göra en så enkel tabbe?
Och jag då?;) Har jag alibiröstat också?:p
just checking...

LenaM
Något för dig?

Jag har gått tillbaka till diskussionen mellan Lobelia och Mirtai

... ... ...
Här blir jag fundersam, jag uppfattade det tidigare som om Mirtai ifrågasatte hela idén med att låtsas vara någon annan och sedan i inlägget direkt efter replikskiftet så använder hon det som motivering (min kursivering).

Mirtai borde vara erfaren nog att redan innan replikskiftet inse att onda ofta försöker spela en viss god, mer eller mindre diskret, även om de riskerar att bli upptäckta.
Min fetning (tog även bort ovanstående text i inlägget)
Lobelia ifrågasätter att Mirtai motiverar sin röst med den idén hon tidigare ifrågasatt - att Gabby låtsas vara Katniss för att hjälpa onda sidan.
Mirtai svarar:
Jag menade inte att jag tyckte något annat än att G_O nog gjort en falsk hint men däremot tyckte jag (och tycker nog fortfarande) att det inte behöver påverka spelet särskilt mycket!

Vad menar du med en falsk hint? Och vilken hint från GA är falsk?
Vad är det som inte behöver påverka spelet särskilt mycket?
Här skriver Lobelia GA istället för G_O. Hon säger senare (se citat nedan) att det var en felskrivning, och det tror jag på.
Nu tycker jag du beter dig minst sagt konstigt?

Jag sa att jag trodde Gabby_Ossi hade gjort en falsk hint. GA har jag öht inte nämnt!

Och vad gäller de andra frågorna så är det ju just det vi diskuterade i den konversation du tyckte var konstig. Varför låtsas du nu om som att du inte har någon koll alls på den?
Nu känns det som att Mirtai lägger i en extra växel mot Lobelia...
Och jag vet inte vad jag ska tro. Är Mirtai god och tror att Lobelia försöker luras?
Eller är Mirtai ond och tar Lobelias felskrivning som en anledning att bli misstänksam mot en spelare som Mirtai tror är god?

Det känns som Lobelia gjort ett försök att teoria men jag tycker det känns som hon gör det på ett märkligt sätt. I alla fall gentemot mig där hon snurrar ihop det totalt och blandar in spelare som jag inte ens nämnt och sedan låtsas hon inte förstå alls vad jag pratar om trots att hela den konversationen som hon tar upp som skum handlar om just det.
Här spär Mirtai på det lite till...

Förlåt, jag menade givetvis G_O och inte GA.

Jag frågar givetvis för att jag inte riktigt förstår vad du menar och vill ha ett förtydligande, varför så aggressiv?
Här har Lobelia skrivit att det var en felskrivning, och så undrar hon varför Mirtai reagerar som hon gör.

Och jag undrar först hur du kan tycka något är så skumt och sedan helt plötsligt inte ha en aning om vad jag pratar om?

Det är din tolkning, vill du inte förtydliga så är det upp till dig.
Jag tycker att det känns som Mirtai spårar ur lite här och tolkar Lobelias svar lite som det passar.

G_O skrev något om Katniss och att det var en svår roll. Flera valde att tolka det som ett försök till hint om att hon var Katniss. Jag ifrågasatte på vilket sätt en sådan hint gav en fördel till lyan eftersom jag inte såg att det skulle hålla särskilt länge.

Att jag inte tyckte det var så viktig del av spelet gör ju inte att jag slutade se det som ett möjligt försök att förvirra. Ännu tydligare blev det ju när Q verkade ha kunskaper om henne som påvisade att hon verkligen inte var Katniss.

Tydligare så?

Det jag inte hänger med på är att du först ifrågasätter den falska hinten men sen röstar utifrån den att du hänger på Q. Hade diskussionen kommit före Qs kunskaper blev kända så hade jag trott att du vände kappan efter vinden men nu vet jag inte vad jag ska tro. Allt är så logiskt om man bortser från röstmotiveringen.

Jag tycker att Mirtais reaktion är skum. Dessutom är det väl så att Haymitch var tvungen att gissa båda innan han fick skydda någon - alltså kan lyan vinna en dag utan en skyddad spelare om de får Haymitch att gissa på en av dem.

Jag har tyvärr också dåligt med tid, fick lov att byta däck på morsans bil vilket sabbade dagen lite då jag behöver packa och dola. Har en stund nu och sedan förhoppningsvis kring DL. Ska försöka komma med en sammanställning Q, även om jag sällan gör såna. Och så såg jag att Bsf skrev att jag missat att svara/kommentera något, skall göra det också.

@bollen__ citerar mitt svar som jag undrade om du hade sett eller inte, så slipper du leta:
Va? Var har jag sagt det?
Här är mitt röstinlägg:

Jag tyckte hon var skum och trodde att hon var ond, det var därför jag röstade på henne. Jag skrev inte att jag röstade på henne för att jag trodde att hon var spelledaren...
Här nämnder jag det som ett svar till cirkus att Q inte nödvändigtvis måste vara god om hon inte är ulv (en död q-ulv ställer fortfarande till det för de goda, typ), eftersom cirkus teori är att jag är ond och vill ha ut en god Q:

Så, nej - jag röstade inte på q för att jag trodde att hon var spelledare, utan för att jag trodde att hon va ond.
Med det resultatet som blev av lynchen är jag däremot nu så säker man kan bli på att hon inte är ond.
(Sedan kan jag i efterhand förstå att q gärna ville bli "utröstad" direkt för att vi skulle förstå vilken roll jag tror hon har.)

:)

(edit, fixade taggen - hade inte koll på att du hade två st _:o)

Va? Var har jag sagt det?
Här är mitt röstinlägg:

Jag tyckte hon var skum och trodde att hon var ond, det var därför jag röstade på henne. Jag skrev inte att jag röstade på henne för att jag trodde att hon var spelledaren...
Här nämnder jag det som ett svar till cirkus att Q inte nödvändigtvis måste vara god om hon inte är ulv (en död q-ulv ställer fortfarande till det för de goda, typ), eftersom cirkus teori är att jag är ond och vill ha ut en god Q:

Så, nej - jag röstade inte på q för att jag trodde att hon var spelledare, utan för att jag trodde att hon va ond.
Med det resultatet som blev av lynchen är jag däremot nu så säker man kan bli på att hon inte är ond.
(Sedan kan jag i efterhand förstå att q gärna ville bli "utröstad" direkt för att vi skulle förstå vilken roll jag tror hon har.)

Jag blandade nog ihop ditt svar till cirkus med röstinlägget helt enkelt. Gick inte tillbaka och kollade när jag skrev. Det var svaret till cirkus jag tänkte på ser jag. Då får jag omvärdera lite tänker jag. Q betedde sig ju sjukt skumt så om du tänkte att hon var ond så är det mindre mysko tycker jag. Och det var ju faktiskt DL 1. Min röst på Koppen hade inte direkt någon jätteavancerad teori heller.

Jag blandade nog ihop ditt svar till cirkus med röstinlägget helt enkelt. Gick inte tillbaka och kollade när jag skrev. Det var svaret till cirkus jag tänkte på ser jag. Då får jag omvärdera lite tänker jag. Q betedde sig ju sjukt skumt så om du tänkte att hon var ond så är det mindre mysko tycker jag. Och det var ju faktiskt DL 1. Min röst på Koppen hade inte direkt någon jätteavancerad teori heller.
Ok , jag trodde att det kanske var så :)

Ja det är långsökt.. jag sitter inte i någon lya ö.h,t

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar