Det beror på hur allt faller sig det, sent eller tidigt det är frågan?Kanske bäst att du lägger en väldigt sen röst då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på hur allt faller sig det, sent eller tidigt det är frågan?Kanske bäst att du lägger en väldigt sen röst då.
Jag har funderat lite över kopplingen Gabby_Ossi - fio - Mirtai.
Det jag funderar över är om Gabby_Ossi la en alibiröst på fio. Mirtai är rätt snabb med att "godförklara" fio pga G_Os röst. Kan det vara så enkelt att Mirtai och fio sitter i lyan tillsammans med G_O? Det känns lite långsökt va? Och skulle Mirtai göra en så enkel tabbe?
Jag har gått tillbaka till diskussionen mellan Lobelia och Mirtai
Min fetning (tog även bort ovanstående text i inlägget)
Lobelia ifrågasätter att Mirtai motiverar sin röst med den idén hon tidigare ifrågasatt - att Gabby låtsas vara Katniss för att hjälpa onda sidan.
Mirtai svarar:
Här skriver Lobelia GA istället för G_O. Hon säger senare (se citat nedan) att det var en felskrivning, och det tror jag på.
Nu känns det som att Mirtai lägger i en extra växel mot Lobelia...
Och jag vet inte vad jag ska tro. Är Mirtai god och tror att Lobelia försöker luras?
Eller är Mirtai ond och tar Lobelias felskrivning som en anledning att bli misstänksam mot en spelare som Mirtai tror är god?
Här spär Mirtai på det lite till...
Här har Lobelia skrivit att det var en felskrivning, och så undrar hon varför Mirtai reagerar som hon gör.
Jag tycker att det känns som Mirtai spårar ur lite här och tolkar Lobelias svar lite som det passar.
Jag tycker att Mirtais reaktion är skum. Dessutom är det väl så att Haymitch var tvungen att gissa båda innan han fick skydda någon - alltså kan lyan vinna en dag utan en skyddad spelare om de får Haymitch att gissa på en av dem.
Som jag fattat det räcker det att han hittar peeta för att den ska få beskydd varannan natt iaf @Artline ?Hur fungerar det nu när Katniss är död, om Haymitch inte hade hittat Katniss, räcker det att han hittar Peeta nu eller är chansen till skydd där borta?
Hur fungerar det nu när Katniss är död, om Haymitch inte hade hittat Katniss, räcker det att han hittar Peeta nu eller är chansen till skydd där borta?
Jag vill bara att alla ska veta att jag inte tassar omkring. Jag har fått jättemycket extrajobb och spenderar nästan all min vakna tid där och har fullt upp. När jag kommer hem är jag dödstrött och orkar inte ens kika in. Jag har aviserat om att jag vill hoppa av om LL kan hitta en ersättare!
Stämmer!Som jag fattat det räcker det att han hittar peeta för att den ska få beskydd varannan natt iaf @Artline ?
Välkommen tillbaka hjärtat. Synd att du inte hann/ orkade vara med @Lilltess , vi syns i en annan lekHon började känna sig förvirrad. Vem var hon? Hon hade förändras på arenan och hade fått en identitetskris. Kanske skulle hårfärg hjälpa?
@Hjartagna erättter lilltess
Det här tycker jag var intressant. Två olika situationer där det ändå känns som att Mirtai skulle kunna vara ond. Men är det för enkelt, hon spelar ju alltid skumt?!
Jag tycker framförallt som Bsf skriver: det är konstigt att Mirtai inte ser nyttan i att en ond ev. låtsas vara Katniss. Om G_O fick Haymitch att gissa på henne pga. detta så har ju lyan vunnit en dag eftersom hon var ond. Är det ett sätt att försöka förklara bort det? Utifall någon annan onding försökt sig på samma sak? Nu går det ju visserligen inte med Katniss längre, LenaH är ju död men Peeta lever ju.
välkommen tillbaka LenaH, synd att du inte riktigt orkade vara med fio- men det kommer nya lekarHon var inte ensam. Det var fler som började bli förvirrade. Då är en makeover det enda rätta.
LenaH ersätter fio
Nej det är bara en ulv. Om en ulv biktar sig så ser det ut så härPeeta - Han vill skydda katniss och det gör han bäst genom att försöka få ulvarna att lita på honom. Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Peeta strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Tystnadsplikten gäller inte längre om det bara är en ulv kvar. LL meddelar när endast en ulv finns kvar. (Präst)
@Artline jag har en fråga till ang bikten! Det är lite luddigt i beskrivningen faktiskt!
det står :Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken.
men sedan
Peeta strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt.
Min fråga är om det bara är enda ulv som bekänner sina synder eller om den ulven även kan inkludera andra i lyan i bekönnelserna, så peeta blir bakbunden att avslöja även annan än den biktande personen?