The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite tankar om Cirkus: Ställer frågor om Spelledarrollen och hoppar sedan direkt in med ett långt teori och röstinlägg (och ifrågasätter BSF röst på Q med motivering att

Detta är ju vad jag har reagerat på hittills - otippat va?

Blacksmithfarm -lägger förstar rösten på q4 - alltså jag måste ju reagera på det. En död ulv-q4 är otroligt värdefull för lyan (det vet alla som varit där med henne) så att lägga rösten på henne tidigt gör man bara om man vet att q4 är god (för hon är grymt värdefull för de goda när hon är god). Så denna röst skaver och jag tänker ulv som vill ha ut en jobbig och aktiv god. Just nu skum
<--->
Lobelia
- samma som med bsf - det ÄR skumt att rösta på q4 första dagen. Ett ulvspelsaxiom i mina ögon. Just nu skum
<--->
cirkus röstar på blacksmithfarm
enligt min tanke att q4 är väldigt värdefull som levande god för de GODA. Att få ut henne bör vara prio för de som är ulvar iom att hon alltid har så mycket tankar och teorier.

Noterar sen att Cirkus röstar mitt i, hon röstar på en som sannolikt inte får så mycket röster och inte på mig som fick en röst tidigare precis så diskret som en ulv bör vara, men för all del många goda är också.

Jag har skrivit en del om dessa teorier att det är skumt att rösta på bra spelare. Förutom att vissa delar ovan är ganska obegripligt som det fetade. Här menar Cirkus om jag tolkar henne rätt att bara onda röstar på Cirkus tidigt i leken (eller om det är tidigt under en omröstning) om man vet att Q är god och själv är ond. Logiskt sett har åtminstone BSF och ag inte ens röstat på Q då vi oavsett om vi är goda eller onda knappast kan veta om Q verkligen är god eller den onda fen.

Bra att notera för framtiden att alla som röstar på Q tidigt per automatik är onda :angel:

Det jag mest reagerar på är att Cirkus är en skicklig och rutinerad spelare, jag hoppade högt när hon kom med teorin för att den är så knasig, hon borde veta bättre än att fastslå att det finns mönster av detta slag. Visst påverkar folks skicklighet vem man röstar på i viss mån, men då är det framförallt när man sitter i lyan och ska välja käk. Då plockar man gärna de duktiga spelarna.

Även GA ifrågasätter:

<--->
Alltså jag förstår inte riktigt det här? Varför skulle det vara skumt att rösta rösta på Q? Dessutom kan ingen i leken veta att någon annan är god.
<----->
Och då ger cirkus det det enligt mig konstiga svaret:

nej, man kan inte veta att någon är god iom den onda utanför lyan också finns, men jag gjorde en förenkling iom att det är bara 1/15 att någon är ond utanför lyan
Hon har hela tiden diskuterat ulvar och ur ulvarnas perspektiv är det ca 1/10 att någon är ulv.

I eftersnacket efter omröstningen är Cirkus sitt vanliga logiska jag och diskuterar resultatet av omröstningen och hur det blev som det blev och röstar som flertalet på Gabby, inget kontigt.

Sedan är det diskussioner om spelledarrollen:
Helt ärligt - tror du att jag skulle hinta så öppet ifall att jag var spelledare?
I så fall hade jag ställt mina frågor som PM till LL.
<--->
Och cirkus, helt ärligt jag tror säkert att du skulle kunna göra det och hoppas att komma undan med att slå bort det med denna kommentaren. Om du verkligen gjort det denna gången är mer osäkert.

Nästa inlägg jag reagerar på är nedan
Jag tror att det var för att jag var inne och fick en hel del misstankar emot mig och gick i svaromål.

Själv blir jag lite misstänksam mot att bli så hårt åtgången för att jag röstade med en teori som baserade sig på att du var förmodat god och att onda gärna får ut jobbiga goda q. Det känns lite som att vinkla bort blickarna från dom som faktiskt röstade på dig
Här känns det som om Cirkus försöker ändra vinklingen på sin röst och varför folk reagerar. Jag själv reagerade på att spelarens skicklighet skulle vara ett motiv till röst och tvärsäkerheten om att bara onda skulle vilja rösta ut Q och jag upplever att andra reagerat på liknande sätt.

Sammanfattningsvis så känns Cirkus mer skum än vanligt, det kan beror på en liten förhastad motivering vid DL1 men hon tycks hålla fast vid den. Denverkar tyvärr inte komma från den logiskt resonerande Cirkus jag känner som god men säker är jag inte på långa vägar. Jag håller henne tillsvidare som svagt ond, eventuellt spelledaren. Jag får se vad det utvecklas till.

Hoppas inte "alla" sitter och väntar på mig nu:crazy:
Jag vill se mer av er som är med och spelar! Visa vad ni tänker och vart tankarna leder!
Tack

Jag har skrivit en del om dessa teorier att det är skumt att rösta på bra spelare. Förutom att vissa delar ovan är ganska obegripligt som det fetade. Här menar Cirkus om jag tolkar henne rätt att bara onda röstar på Cirkus tidigt i leken (eller om det är tidigt under en omröstning) om man vet att Q är god och själv är ond. Logiskt sett har åtminstone BSF och ag inte ens röstat på Q då vi oavsett om vi är goda eller onda knappast kan veta om Q verkligen är god eller den onda fen.
Hänger inte med i detta stycket:confused:
Fetade cirkus, ska inte det vara Q?
Den fetade meningen, fattas det ord här? Jag får inte ihop det...

Hon har hela tiden diskuterat ulvar och ur ulvarnas perspektiv är det ca 1/10 att någon är ulv
Fetade = Spelledare/älva? Eller?

Hänger inte med i detta stycket:confused:
Fetade cirkus, ska inte det vara Q?
Den fetade meningen, fattas det ord här? Jag får inte ihop det...

Fetade = Spelledare/älva? Eller?
1 Ja det borde stått cirkus.
2. Meningen blev nog onödigt komplex. Det jag vill ha fram är att: Om man, som Cirkus påstår bara röstar på Q om man är ond och vet att Q är god, så skulle ingen röstat på Q. Ingen ond visste i det läget med säkerhet om Q var ond eller god.
3 Ja korrekt, spelledare/ond fe

Tack för korrigeringen, då vet jag att åtminstone en läst mitt mastodontinlägg ;)

1 Ja det borde stått cirkus.
2. Meningen blev nog onödigt komplex. Det jag vill ha fram är att: Om man, som Cirkus påstår bara röstar på Q om man är ond och vet att Q är god, så skulle ingen röstat på Q. Ingen ond visste i det läget med säkerhet om Q var ond eller god.
3 Ja korrekt, spelledare/ond fe

Tack för korrigeringen, då vet jag att åtminstone en läst mitt mastodontinlägg ;)
Jag läste också. Men Bsf fick klargöra det där med älva ...

Jag är tillbaka och jobbar på att läsa ikapp sen jag dog. Väntar dock besök om en stund så jag kommer inte vara till nån större nytta ikväll är jag rädd men sen! Då får de elaka ulvarna som käkade stackars Katniss ångra sig... :devil:

Jag är tillbaka och jobbar på att läsa ikapp sen jag dog. Väntar dock besök om en stund så jag kommer inte vara till nån större nytta ikväll är jag rädd men sen! Då får de elaka ulvarna som käkade stackars Katniss ångra sig... :devil:
tja jag är öppen för att klippa ulvarna nakna jag med så har du en kort input så är jag lyssningsvillig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar