The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår också hur du tänker men jag tycker det känns märkligt att du skriver upp mig på din lista över skumma baserat på vad någon du tycker är skum skriver.

Om jag skulle sitta i lyan med Klara skulle hon väl knappast lyfta en sådan teori mot mig när ingen annan har gjort det?

Man vet aldrig! Lite grötigt i huvudet är det allt ikväll så det är kalasbra att ni ifrågasätter så jag kan fundera vidare.

när jag sa att det var humor med i bilden under första dagen, hur tycker du att vi ska tolka detta inlägget från dig? ( med tanke på vad du själv antig flrsta dagen?)

Tja, du får tolka det som du vill ;)
Ang, första dagen så var det inte enbart "humorinlägget" som gjorde att jag tyckte att du verkade skum (även om det kan verka lite så i min röstmotivering). Sedan var det faktiskt lekens första röst jag la...

Det vet jag inte, troligtvis inte men jag noterade det iallafall. Inget ska gå obehindrat förbi mig ;) nävars.
Just den typen av funderingar ser många snett på, ulvlekarna är just lekar och inte ett jobb. Många surfar lite i pauser på jobb, på mobilen när de är på tåget/bussen (eller cirkus toalett) osv och har inte alltid möjligheter att skriva. Man kan även göra annat på Buke och att känna sig övervakad och tvingad att skriva i tråden för att inte bli misstänkt för att vara ulv förtar en del av lekglädjen.

Just den typen av funderingar ser många snett på, ulvlekarna är just lekar och inte ett jobb. Många surfar lite i pauser på jobb, på mobilen när de är på tåget/bussen (eller cirkus toalett) osv och har inte alltid möjligheter att skriva. Man kan även göra annat på Buke och att känna sig övervakad och tvingad att skriva i tråden för att inte bli misstänkt för att vara ulv förtar en del av lekglädjen.

Självklart! Jag själv har gått in flera gånger under lekens gång och inte skrivit något i tråden men är tydligen inte på det klara med vad som gäller. Ny som jag är i lekandet har jag uppenbarligen inte lärt mig alla spelregler. Ber om ursäkt om jag klampat på någons tår och om någon känt sig övervakad. Jag har inte gjort det sedan dag ett då jag upptäckt att det räcker med vad som skrivs här men det visste jag inte först. Sorry!! :o Bra att ni upplyser mig dock. :up:

Jag är väldigt velig idag, lite utslängd åt ulvarna( om man nu får uttrycka sig så:D )
Men så här går mina tankar
Jag är väldigt intresserad av att veta cirkus roll- den kommer som vanligt att klargöra mycket.

jag noterar även Blacksmithfarm som en som väldigt intressant att följa, tror nog inte hon är spelledare längre i så fall utan av mer luden karaktär , eller så har jag missuppfattat ett och annat grovt, men det pingar på min ulvalert faktiskt!

Mirtai får en första tidig röst av en av mina huvudmisstänkta Bsf, det kan betyda antingen god eller faktiskt ond, svårbedömt!
idag är jag lite on my own och därför väljer jag att syna den jag verkligen vill veta vart hon står

quarter4ever röstar på cirkus

då jag tror att svaret på den syningen kan ge de nycklar som behövs för leken i framtiden,
Cirkus är en tillräckligt bra spelare för att lura mig ( och alla andra) av banan och skulle hon ändå ha rent mjöl i påsen denna gången så ger det ändå mycket i det övriga nystandet
Jag tror att det kan vara någon som spelar på fel sida av planhalvan ändå- och skulle det inte vara så, då vet jag vart jag ska rikta mina blickar

1 Ja det borde stått cirkus.
2. Meningen blev nog onödigt komplex. Det jag vill ha fram är att: Om man, som Cirkus påstår bara röstar på Q om man är ond och vet att Q är god, så skulle ingen röstat på Q. Ingen ond visste i det läget med säkerhet om Q var ond eller god.
3 Ja korrekt, spelledare/ond fe

Tack för korrigeringen, då vet jag att åtminstone en läst mitt mastodontinlägg ;)
Bara för att vara lite språkpolis och märka ord
skulle det inte stått Q?

EmmaN röstar på Klara

Motivering:
I början av leken funderade Klara en del över spelledaren och ulvarna vilket i sig inte måste betyda något men som ändå var värt att notera. Efter att Gabby_Ossi åkte ut gick jag tillbaka och kikade in hennes inlägg och funderade över vad de kunde betyda. Då reagerade jag på detta:
fios röst på Klara känns också något enkel, att bara ta den som "borde" vara ond "någon gång". Klara kan mycket väl vara ond denna gången, men jag tycker ändå att man borde hitta något som faktiskt finns i tråden att bygga teori på.

Jag tänker att Gabby_Ossi som var ulv försökte få blickarna från Klara och därför tror jag att hon kan vara ulv. Då jag inte haft mycket tid att läsa och analysera idag fick jag helt enkelt gå på vad jag tänkte igår då jag inte litar på min tröttmössa idag. Det stod mellan Lobelia och Klara. Lobelia tycker jag mig ha sett godare vibbar av sedan dag 1 och vill avvakta lite mer. Jag är osäker på om rävflickan siat någon inatt men har en stund på mig att fundera på det och ändra min röst i så fall.

17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20.38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på klara

klara: 1
Mirtai: 1
cirkus: 1

Jag är väldigt velig idag, lite utslängd åt ulvarna( om man nu får uttrycka sig så:D )
Men så här går mina tankar
Jag är väldigt intresserad av att veta cirkus roll- den kommer som vanligt att klargöra mycket.

jag noterar även Blacksmithfarm som en som väldigt intressant att följa, tror nog inte hon är spelledare längre i så fall utan av mer luden karaktär , eller så har jag missuppfattat ett och annat grovt, men det pingar på min ulvalert faktiskt!

Mirtai får en första tidig röst av en av mina huvudmisstänkta Bsf, det kan betyda antingen god eller faktiskt ond, svårbedömt!
idag är jag lite on my own och därför väljer jag att syna den jag verkligen vill veta vart hon står

quarter4ever röstar på cirkus

då jag tror att svaret på den syningen kan ge de nycklar som behövs för leken i framtiden,
Cirkus är en tillräckligt bra spelare för att lura mig ( och alla andra) av banan och skulle hon ändå ha rent mjöl i påsen denna gången så ger det ändå mycket i det övriga nystandet
Jag tror att det kan vara någon som spelar på fel sida av planhalvan ändå- och skulle det inte vara så, då vet jag vart jag ska rikta mina blickar

(färglagt)

Kan du utveckla det där?

Sen så förstår jag inte riktigt teorin, röstar du på @cirkus bara för att du är nyfiken på hennes roll?

glömmerallt - Säger att hon inte hade listat ut q's roll när hon får fråga från Lobelia om det. Hade hon varit ond borde hon väl svarat ja på det för att slippa hamna på Lobelias skum-lista, vilket hon verkar ha gjort?

Umh, det är möjligt att jag är mer förrvirad än jag tror men här hänger jag inte med. Kan du visa inläggen det handlar om? Du har inte blandtat ihop @Lobelia med @cirkus ?

Tack för att du fattar!

Jag känner att jag blir uppskriven på folks listor över misstänkta på grund av saker som inte riktigt stämmer.

Jag har inte godförklarat någon. Utom Q som iaf nästan är god i min lista ;)

Det var därför jag skrev "godförklara" inom fnuttar. Jag hade lite bråttom då jag skulle iväg och rida och hann inte fundera över en bättre formulering, men tyckte att det var bättre att jag bidrog med någonting när jag nu fått en tanke än att jag höll total tystnad hela eftermiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar