The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
karriäristerna var inte nöjda. De hade förlorat en av sina egna. De gav katniss skulden. De var riktigt arga. Hon hade inte en chans.
tumblr_m1roi1rBt51r65s9qo6_250.gif

LenaH var katniss/beskyddaren

Nästa DL 21:30
Det var ju... skit. :(
För jag antar att detta betyder att hon blev käkad (ingen bagarförmåga?) - inte att hon offrade sig? Eller?

Nu hoppas jag att mentorn kan hitta prästen fort som attan och att ingen av dom går åt - det vore ju fint att ha lite fler möjligheter till beskydd - ängeln har väl varit lite upptagen med att beskydda q.

Och här är jag tveksam, tror du på allvar att lyan lagt 2 av de tre första lynchrösterna DL på samma person när man i allmänhet kan sitta lugnt och låta de goda göra jobbet, om nu inte någon ond gjort bort sig. Visst man kan alltid vända på det och säga att ulvarna gjort det för att de inte brukar göra det, men just här känns det så omotiverat och konstigt. Som jag skrev i tidigare så finner jag just denna biten som extra skum. Kan du motivera just den punkten, hur du tänker här? Jag har frågat innan och då avfärdade du frågan vad jag minns med att det bara var ett alternativen, men nu råkar det vara det för mig skummaste alternativet och jag undrar hur du får till den biten.

Nej, jag tror inte på allvar att både du och bsf sitter i lyan. Det vore högst osannolikt. Jag utesluter dock inte möjligheten. Jag tror att en av er kan tänkas göra det. Men jag vet inte vem. Eller så är ni båda goda. Det alternativet finns ju också.

Nej, jag tror inte på allvar att både du och bsf sitter i lyan. Det vore högst osannolikt. Jag utesluter dock inte möjligheten. Jag tror att en av er kan tänkas göra det. Men jag vet inte vem. Eller så är ni båda goda. Det alternativet finns ju också.
Tack för svaret :)

Det är din tolkning, vill du inte förtydliga så är det upp till dig.

G_O skrev något om Katniss och att det var en svår roll. Flera valde att tolka det som ett försök till hint om att hon var Katniss. Jag ifrågasatte på vilket sätt en sådan hint gav en fördel till lyan eftersom jag inte såg att det skulle hålla särskilt länge.

Att jag inte tyckte det var så viktig del av spelet gör ju inte att jag slutade se det som ett möjligt försök att förvirra. Ännu tydligare blev det ju när Q verkade ha kunskaper om henne som påvisade att hon verkligen inte var Katniss.

Tydligare så?

Att lyan gör si eller så är aldrig skrivet i sten.
Jag har suttit i lyan där alla röstade på samma goda spelare i första lynch - så jag tycker du gör klokt i att inte räkna bort några alternativ.

Färglägger igen...

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

Jag hoppas spioninfo kan ge liten hint huruvida Katniss offrade sig eller inte. Men om jag får gissa så tror jag inte det tyvärr. Lite tidigt i leken och det enda skulle väl vara om mentorn funnit båda så peeta därigenom får beskydd varje natt ( går inte att käka ) får katniss och peeta reda på om de blivit funna @Artline ?

G_O skrev något om Katniss och att det var en svår roll. Flera valde att tolka det som ett försök till hint om att hon var Katniss. Jag ifrågasatte på vilket sätt en sådan hint gav en fördel till lyan eftersom jag inte såg att det skulle hålla särskilt länge.

Att jag inte tyckte det var så viktig del av spelet gör ju inte att jag slutade se det som ett möjligt försök att förvirra. Ännu tydligare blev det ju när Q verkade ha kunskaper om henne som påvisade att hon verkligen inte var Katniss.

Tydligare så?
Det jag inte hänger med på är att du först ifrågasätter den falska hinten men sen röstar utifrån den att du hänger på Q. Hade diskussionen kommit före Qs kunskaper blev kända så hade jag trott att du vände kappan efter vinden men nu vet jag inte vad jag ska tro. Allt är så logiskt om man bortser från röstmotiveringen.

Förtydligande.

Haymitch måste hitta både Peeta och Kattniss innan han kan börja skydda om nätterna. Om någon av dem skulle dö så har han möjlighet att skydda den kvarvarande varannan natt.

Jag hoppas spioninfo kan ge liten hint huruvida Katniss offrade sig eller inte. Men om jag får gissa så tror jag inte det tyvärr. Lite tidigt i leken och det enda skulle väl vara om mentorn funnit båda så peeta därigenom får beskydd varje natt ( går inte att käka ) får katniss och peeta reda på om de blivit funna @Artline ?
Peeta får tyvärr bara beskydd varannan natt.
Jag tycker att LenaHs reaktion talar för att hon blev käk?!

Å andra sidan så tror jag att LenaH spelar mer för sin sida än för sig själv och en död spelares reaktion tänker i allafall jag inte ta i beaktande det blir fel.

Jag också, får hoppas du har fel.

Katniss - Hamade i spelet för att hon tog sin systers plats och skulle göra om det för att rädda någon hon älskar. Kan när som helst under leken PMa LL och välja att offra sig och dö istället för någon annan under ett käk. Då kan inte ulvarna äta natten efter. Är hon skyddad natten hon vill offras så räddar inte skyddet henne. Om hon skulle bli käkad/lynchad som vanligt så kan ulvarna äta natten efter. .Men om hon väljer att offra sig samma natt som hon äts och har beskydd så funkar “bagare”kraften. (beskyddare)

Å andra sidan så tror jag att LenaH spelar mer för sin sida än för sig själv och en död spelares reaktion tänker i allafall jag inte ta i beaktande det blir fel.
Ja jag har väl inte påstått att hon inte spelar för sin sida heller? Det kändes bara lite tidigt att offra sig, vem som helst kan ju vara ond förutom q typ. Och q borde ju ängeln skydda. Var bara det jag tänkte på :)

Ja jag har väl inte påstått att hon inte spelar för sin sida heller? Det kändes bara lite tidigt att offra sig, vem som helst kan ju vara ond förutom q typ. Och q borde ju ängeln skydda. Var bara det jag tänkte på :)

Nej det har du inte påstått, men varför vänta med att använda sina förmågor?
Ja att ängeln skyddade q tar jag nästan för givet.
Men menar du att hon inte skulle vågat offra sig förrän den onda fen var ute ur leken?

Nej det har du inte påstått, men varför vänta med att använda sina förmågor?
Ja att ängeln skyddade q tar jag nästan för givet.
Men menar du att hon inte skulle vågat offra sig förrän den onda fen var ute ur leken?
Nej så menade jag inte. :) Jag kom på att jag tänkte fel, det är ju bara om personen hon valt att offra sig för är god som hennes förmåga används så det är klart att hon kan och borde ha använt den direkt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024