Bra jobbat @quarter4ever att hitta en ulv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag också inne, som tidigare nämnts är det väl Lobelia och quarter4ever som sticker ut mest än så länge. Jag håller nog med om att Q lite verkar "göra sig dummare" än hon är, frågan är i vilket syfte?
fios röst på Klara känns också något enkel, att bara ta den som "borde" vara ond "någon gång". Klara kan mycket väl vara ond denna gången, men jag tycker ändå att man borde hitta något som faktiskt finns i tråden att bygga teori på.
Ang. prästen så har jag och Q diskuterat den, tror ingen annan var inblandad?
Jag vet vilken roll jag har och jag tror jag vet vilken roll Q har, jag tror inte att någon av oss (medvetet i af) försökt lura Haymitch.
Jag har reagerat lite på cirkus kommentarer om spelledaren, faktiskt. Dels är det denna konversationen:
Frågan är av det sätter Klara i pusslet? Som ulv?
Plus det så har hon skrivit som svar på min "protest" mot hennes röst på mig:
Hon verkar ju bygga sin röst på att jag är ond eftersom jag röstar på Q, och här (+ senare till glömmerallt) påpekar hon att hon inte tror att Q är spelledare. Frågan är om det ligger mer än lottningsoddsen bakom det?
och i sitt röstinlägg skriver hon:
Kan det vara försök till hint från cirkus om att det är hon som är Spelledare?
(edit la till ett Q som saknades (det fetade))
Tror det blir svårare imorgon dock, den som lever får se.Bra jobbat @quarter4ever att hitta en ulv
Tänker du så? Jag tänker tvärtom, ett fint litet alibi som inte hade några risker eftersom i princip alla redan röstat. Det i kombination med @fio s svaga motivering på @Klara gör att fio signalerar lite ulv-alert för mig.Gabby_Ossi röstade på Fio vilket gör att jag är beredd att iaf inte ha Fio högst upp på listan över misstänkta.
Lobelia la en andra röst på Q vilket i sig inte behöver betyda något men jag tar med mig det i huvudet
Jag vet inte.Helt ärligt - tror du att jag skulle hinta så öppet ifall att jag var spelledare?
I så fall hade jag ställt mina frågor som PM till LL.
Och ja, gårdagens röst byggde jag på att du var ond och ville ha ut en god Q.
Q är med största säkerhet god
Tänker du så? Jag tänker tvärtom, ett fint litet alibi som inte hade några risker eftersom i princip alla redan röstat. Det i kombination med @fio s svaga motivering på @Klara gör att fio signalerar lite ulv-alert för mig.
Det gör också att jag undrar om Klara avstod duschen för att päls inte behöver tvättas varje dag för det är samma sak där, en liten alibiröst på någon som inte brukar lynchas tidigt.
Den känns helt ok för mig eftersom det i första hand var hon som ifrågasatte qs resonemang tidigare och att hon följde upp det med en röst var ju helt naturligt.
@Lobelia kan väl vara ond ändå men det är inte något som pingar igång min ulvradar.
Tänker du så? Jag tänker tvärtom, ett fint litet alibi som inte hade några risker eftersom i princip alla redan röstat. Det i kombination med @fio s svaga motivering på @Klara gör att fio signalerar lite ulv-alert för mig.
Det gör också att jag undrar om Klara avstod duschen för att päls inte behöver tvättas varje dag för det är samma sak där, en liten alibiröst på någon som inte brukar lynchas tidigt.
Den känns helt ok för mig eftersom det i första hand var hon som ifrågasatte qs resonemang tidigare och att hon följde upp det med en röst var ju helt naturligt.
@Lobelia kan väl vara ond ändå men det är inte något som pingar igång min ulvradar.
Nu när vi vet att Gabby_ossi var ond är det lite spännande att gå tillbaka och kika på hennes inlägg.
Här tänker jag att hon nämner Lobelia - Quarter4ever konversationen som var mest utstickande i början av tråden. Är Lobelia ulv och Gabby försöker rikta uppmärksamheten mot Q4E istället?
Här är det fio och Klara som är på tal. Försöker hon få oss att rikta blickarna bort från Klara mån tro?
Jag vet inte.
Du och Klara (och Q då...) var de enda jag hittade som nämnde spelledaren, och eftersom jag antar att SL på något vis vill hitta lyan (för att inte bli uppäten kanske?) så funderade jag på om det var så att du försökte hinta.
Jag är rätt tveksam att cirkus skulle skriva sådär om hon är speledaren, jag var lite inne på det först också att det kunde vara en hint men sen så tänkte jag ett varv till. Folk blir ju typ misstänkta för sådant där i varenda lek och det borde cirkus ha bra koll på så om hon var speledaren så tror jag hon hintat mer diskret. Om cirkus är ond så tror jag hon är ulv(jag är fortfarande skeptisk till det där röstinlägget jag reagera på igår , det är ju ingen stor grej men cirkus är nog en av dem jag kommer kolla lite extra på).
Jag är rätt tveksam att cirkus skulle skriva sådär om hon är speledaren, jag var lite inne på det först också att det kunde vara en hint men sen så tänkte jag ett varv till. Folk blir ju typ misstänkta för sådant där i varenda lek och det borde cirkus ha bra koll på så om hon var speledaren så tror jag hon hintat mer diskret. Om cirkus är ond så tror jag hon är ulv(jag är fortfarande skeptisk till det där röstinlägget jag reagera på igår , det är ju ingen stor grej men cirkus är nog en av dem jag kommer kolla lite extra på).
Detta är ju vad jag har reagerat på hittills - otippat va?
Blacksmithfarm -lägger förstar rösten på q4 - alltså jag måste ju reagera på det. En död ulv-q4 är otroligt värdefull för lyan (det vet alla som varit där med henne) så att lägga rösten på henne tidigt gör man bara om man vet att q4 är god (för hon är grymt värdefull för de goda när hon är god). Så denna röst skaver och jag tänker ulv som vill ha ut en jobbig och aktiv god. Just nu skum
Koppen - lägger en röst på EmmaN med en motivering som jag faktiskt kan förstå - det är udda att en ny har förstått rollerna, när knappt de rutinerade har gjort det. Konstig kommentar om ordningen på listan, men faktiskt vetefan om det gör henne skum för det? Neutral
EmmaN- Ny spelare - välkommen - lite udda att hon förstått rollerna när vi andra knappt har gjort det. Neutral - kanske yttepytte lite skum.
Lobelia - samma som med bsf - det ÄR skumt att rösta på q4 första dagen. Ett ulvspelsaxiom i mina ögon. Just nu skum
quarter4ever måste jag ju ta med iom att hon har ett par röster på sig. Jag ser inget skumt i vad hon gjort än, spelat dum eller inte? Nej, hon vill dra igång lekandet och jag lägger inte min röst på henne förrän jag vet mer var hon står.
Lilltess Lägger en röst på Koppen, med en rätt lam motivering. Jag tycker att Koppens röst är lite trist, men faktiskt så tycker jag att motiveringen inte är helt åt skogen. Så jag tycker att Lilltess gör det lite lätt för sig
cirkus röstar på blacksmithfarm enligt min tanke att q4 är väldigt värdefull som levande god för de GODA. Att få ut henne bör vara prio för de som är ulvar iom att hon alltid har så mycket tankar och teorier.
Det håller jag med om. Jag är tveksam till att cirkus skulle hinta så tydligt sas om hon hade den rollen. Däremot tänker jag mig att cirkus ofta har en agenda kring hur hon agerar i spelet. En tanke bakom, för att se om någon nappar tex. Så hon kan ju ha gett sig in i diskussionen med en baktanke. Fast det tror jag att hon gör både som ond och som god så jag vet inte om det säger så mycket om vilken sida hon står på.
Dagens röstning är det väl inte så mycket att säga om eftersom alla röstade på samma
Men första lynchen kan vara värd att studera lite närmare även om den inte heller behöver säga så mycket egentligen. Oavsett går den nog till historien som rörigaste lynchen ever
DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess
21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia
21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever
Gabby_Ossi röstade på Fio vilket gör att jag är beredd att iaf inte ha Fio högst upp på listan över misstänkta.
Lobelia la en andra röst på Q vilket i sig inte behöver betyda något men jag tar med mig det i huvudet
Jag reagerar också på Q. Förra gången hon vimsade in sig på samma sätt i en diskussion kring antal onda och fördelningen onda/goda så satt hon i lyan. Samtidigt funderar jag över Lobelia och BSF som är snabba på att snappa upp misstankar mot henne.
Koppen är också lite skum med sin enkla röst på en nykomling.
Och LenaH är nyduschad, det är ju skitskumt.
Klara röstar på Lobelia eftersom jag tror att hon såg en chans att rösta ut en farlig Quarter4ever genom att vara snabb att nappa på hennes förvirrande inlägg om fördelningen.
Detta är ju vad jag har reagerat på hittills - otippat va?
Blacksmithfarm -lägger förstar rösten på q4 - alltså jag måste ju reagera på det. En död ulv-q4 är otroligt värdefull för lyan (det vet alla som varit där med henne) så att lägga rösten på henne tidigt gör man bara om man vet att q4 är god (för hon är grymt värdefull för de goda när hon är god). Så denna röst skaver och jag tänker ulv som vill ha ut en jobbig och aktiv god. Just nu skum
Koppen - lägger en röst på EmmaN med en motivering som jag faktiskt kan förstå - det är udda att en ny har förstått rollerna, när knappt de rutinerade har gjort det. Konstig kommentar om ordningen på listan, men faktiskt vetefan om det gör henne skum för det? Neutral
EmmaN- Ny spelare - välkommen - lite udda att hon förstått rollerna när vi andra knappt har gjort det. Neutral - kanske yttepytte lite skum.
Lobelia - samma som med bsf - det ÄR skumt att rösta på q4 första dagen. Ett ulvspelsaxiom i mina ögon. Just nu skum
quarter4ever måste jag ju ta med iom att hon har ett par röster på sig. Jag ser inget skumt i vad hon gjort än, spelat dum eller inte? Nej, hon vill dra igång lekandet och jag lägger inte min röst på henne förrän jag vet mer var hon står.
Lilltess Lägger en röst på Koppen, med en rätt lam motivering. Jag tycker att Koppens röst är lite trist, men faktiskt så tycker jag att motiveringen inte är helt åt skogen. Så jag tycker att Lilltess gör det lite lätt för sig
cirkus röstar på blacksmithfarm enligt min tanke att q4 är väldigt värdefull som levande god för de GODA. Att få ut henne bör vara prio för de som är ulvar iom att hon alltid har så mycket tankar och teorier.
Jag vill påstå att folk är ungefär lika bra eller dåliga på att läsa rolllistor oavsett om de är onda eller goda. Personligen gör jag på samma vis oavsett roll. Däremot läser förmodligen de flesta sin egen roll noggrannare. Bäst är man på att förstå sig på roller man stött på tidigare.Jag tänker nog tvärt emot dig här. Som ulv vill man nog ha noga koll på vilka förmågor ens motståndare har. Som god är man mer intresserad av hur onda förmågor fungerar. Om det alls säger något om vilken sida man tillhör. Antagligen inte.
Fast när Gabby_osse la sin röst så var det ingen kvar att rösta (förutom du som missade rösten) så jag tycker nog inte att det ger fio något frikort
Jag funderar på om glömmerallt faktiskt klurat ut q's roll redan innan DL igår och det är därför hon ändrar - för att verifiera sin tanke. Det skulle eventuellt kanske kunna luta över glömmerallt på goda sidan.