The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste listan:
DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 7

Nu ska jag läsa igenom leken igen för att se om jag kan hitta några fler ulvkandidater.

Jag håller med som @LenaH och @quarter4ever säger att man skulle väntat lite för att se hur spelet hade artat sig innan q lade sin röst. Jag personligen tyckte att det var skönt att ha någon att rösta på tidigt för jag är på jobb nu och jobbar till 22.00. Jag kommer bara ströläsa lite ikväll men ska försöka komma med några tankar om jag hittar något skumt :)

Ang. prästen så har jag och Q diskuterat den, tror ingen annan var inblandad?
Jag vet vilken roll jag har och jag tror jag vet vilken roll Q har, jag tror inte att någon av oss (medvetet i af) försökt lura Haymitch.

Jag har reagerat lite på cirkus kommentarer om spelledaren, faktiskt. Dels är det denna konversationen:
Nu är jag också här!
Kul med nya roller - lite annorlunda att det inte finns en väldig massa siar/spion info i omlopp.

Jag antar att Spelledaren är utanför lyan, har jag rätt @Artline ?

Det dök upp en fråga ändå. :up: Känner ulvarna och den onda fen till varandra?

redan besvarat, den onda fen är utanför lyan
se svar till cirkus innan

Utanför lyan ja. Men dom kan ju ändå känna till varandra, åt en eller andra hållet. Eller båda håll.

Då frågar jag @Artline känner fen till vilka som är i lyan?
Känner lyan till fen?

Frågan är av det sätter Klara i pusslet? Som ulv?

Plus det så har hon skrivit som svar på min "protest" mot hennes röst på mig:
Klart att du ska rösta på vad du tycker är skumt!
Det gör jag med ;)

Det är verkligen inte lätt första dagen nånsin.
visst kan hon vara spelledaren - men som sagt, det är ju minst sannolikt av allt
Hon verkar ju bygga sin röst på att jag är ond eftersom jag röstar på Q, och här (+ senare till glömmerallt) påpekar hon att hon inte tror att Q är spelledare. Frågan är om det ligger mer än lottningsoddsen bakom det?

och i sitt röstinlägg skriver hon:
Jag kommer att ha lite ont om tid idag - så det passar ju väldigt bra att röstningen har börjat och med den jag hoppades och trodde skulle sätta igång det hela

Jag måste ju säga att jag också har pusslat in q4 på en roll som jag tror är god och som borde har bra koll när hon ondförklarar någon. Så jag kommer också att välja att följa henne. Jag tycker också att q's tanke om att Gabby_ossi försöker hitta en eventuell ond fe känns väldigt rimlig - sen hoppas jag att senare kunna utröna om någon nappat på hennes krokar. Koppen var ju definitvt inte spelledare och jag tror inte att q är det heller - så frågan är om någon annan ser ut att ha nappat. Idag lär ju alla följa q, men jag ska läsa igenom gårdagen igen och se om det går att vaska fram något ur den

cirkus röstar på Gabby_ossi

Kan det vara försök till hint från cirkus om att det är hon som är Spelledare?

(edit la till ett Q som saknades (det fetade))

Senast ändrad:
@Blacksmithfarm
Jag antar att det är Q du menar i "jag tror jag vet vilken roll har" ;)
Jag kom precis fram till att det var du och Q som diskuterade prästen. Jag tycker inte att du diskuterade prästen på något sätt att jag tolkar det som att du skulle lura någon. Inte Q heller men där tror jag ju att jag klurat ut rollen.

Intressant det du lyfte om cirkus, frågan är hur mycket spelledaren vill hinta? Jag kan hålla med dig på ett sätt om man tänker på hur cirkus spelade i förra leken när hon var brevbärare då skrev hon väl ganska mycket om brevbäraren. Jag fattade inte det förrän mot slutet, att det var hon som var brevbäraren. Men, det här känns lite tydligare än vad hon skrev då? Vet inte om jag tror att cirkus skulle spela så pass tydligt sas. ?

@Blacksmithfarm
Jag kom precis fram till att det var du och Q som diskuterade prästen. Jag tycker inte att du diskuterade prästen på något sätt att jag tolkar det som att du skulle lura någon. Inte Q heller men där tror jag ju att jag klurat ut rollen.

Intressant det du lyfte om cirkus, frågan är hur mycket spelledaren vill hinta? Jag kan hålla med dig på ett sätt om man tänker på hur cirkus spelade i förra leken när hon var brevbärare då skrev hon väl ganska mycket om brevbäraren. Jag fattade inte det förrän mot slutet, att det var hon som var brevbäraren. Men, det här känns lite tydligare än vad hon skrev då? Vet inte om jag tror att cirkus skulle spela så pass tydligt sas. ?
Det stämmer, jag har ändrat i inlägget :) (min q-tangent är lite glapp :P)

@Blacksmithfarm

Och ang cirkus.
Jag vet inte vad jag tror, men jag reagerade på det när jag gick tillbaka och läste om leken...
Detta är väl tydligare ja, men samtidigt så vet ju inte lyan vem som är SL, och SL vet inte vilka som ingår i lyan. Kanske cirkus (om hon är SL) känner att hon behöver vara lite tydligare då?

Ojdå, det verkar som att quarter4ever fått något helt om bakfoten idag :confused:

Angående mitt första inlägg så var det dels om de onda visste om varandra och dels lite funderingar ang Katniss som jag syftade på hade varit uppe till diskussion. Om lyan och onda fen känner till varandra är väl ganska viktigt att veta, så man vet vilken sorts hintar man ska hålla koll på? DL1 är ju alltid svårt men ibland lyckas man ju hitta någon ond utanför lyan som varit lite väl övertydlig.

Angående resten så fick jag i förra leken backning på att jag skrev för få inlägg, eftersom jag inte tycker om att "fundera högt" då det gärna misstolkas som att man vill sprida misstankar. Tänkte bättra mig till detta spelet och skriva ut direkt jag reagerade på något, men det fick visst precis den effekten jag varit rädd för. :cautious:

Och angående rösten på fio och min ovilja att ta ställning till de som hade fler röster så brukar jag alltid vara ganska försiktig med det i DL1 oavsett roll.

Jag måste till stallet nu och kommer inte hinna så mycket innan deadline. Jag känner mig dock tillräckligt säker på quarter4evers roll efter utröstningen igår för att följa dennes exempel i röstningen. Nu hoppas jag att det äntligen är en ond vi hittat!

EmmaN röstar på Gabby_Ossi

Jag återkommer dock senare med lite teorier när jag kommer tillbaka från stallet. :)

DL 2
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 8

Jag som hade tid att teoria massor ikväll är utan internet... Bara telefonen att surfa från gör det lite svårare...

Jag röstar iaf redan nu för att inte missa igen!

Mirtai röstar på Gabby_Ossi

Eftersom jag tror Q vet något om henne och jag dessutom också tror att hon försökte låtsas vara en roll hon inte har

DL 2
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 9

Haymitch - Han gör sitt bästa med att beskydda Peeta och Kattniss. Varje natt pmar han LL med en gissning om vem han tror är peeta eller kattniss. “Jag tror att Artline är kattniss och att Myrten är peeta”. Han får reda på om han gissade rätt eller inte. När han lyckats hitta båda två så får han välja en av dem han vill skydda varje natt. Han har även möjlighet att skydda sig själv vid två nätter. (mentor)

Förtydligande.

Haymitch måste hitta både Peeta och Kattniss innan han kan börja skydda om nätterna. Om någon av dem skulle dö så har han möjlighet att skydda den kvarvarande varannan natt.

Inser just att jag faktiskt inte röstat. :)

LenaH röstar på Gabby_Ossi

för att jag tror att q4e har info som visar att hon är ond.

DL 2
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 10

Läser igenom leken och tänkte försöka sammanfatta lite funderingar.

1. glömmerallt - Röstade först på cirkus igår (innan ändring) för att hon tyckte att cirkus resonerade skumt kring rösterna på Q. Jag vet inte vad det gör av glömmerallt, men som jag återkommer till under cirkus, jag väntade mig dom protesterna från cirkus. Jag vet att cirkus har den åsikten om Q som spelare. Jag till och med saknade dom protesterna häromsistens, tills jag insåg att cirkus inte ens var med och lekte då. :p GA försvarade koppens röst på nykomlingen EmmaN. koppen visade sig ju sedan vara god, men jag tror inte att glömmerallts tankar om detta säger något om hennes roll, jag kan se glömmerallt göra en sådan sak vare sig hon är god eller ond. Hade koppen däremot varit ond (och ga suttit i lyan ihop med henne) hade hon nog offrat koppen fortare än kvickt. Frågorna till LL om olika DL-tider är jag helt med på. För att kunna utesluta vissa händelser var det nödvändigt att veta. Sammantaget vågar jag inte placera glömmerallt åt något håll. Hon är tillräckligt skicklig för att lura både skjorta och brallor av mig.

2. Blacksmithfarm - Först ut med röst på Q. Har samma fundering här som på Lobelia nedan. Kan det har varit en ond som såg en chans att få ut en farlig motståndare när Q började snurra in sig i sina resonemang? Lyfter tankar om att cirkus försöker hinta om att hon är spelledaren. Skulle en ond BSF göra det eller skulle hon behålla dom tankarna i lyan? Eller lyfter hon dom just för att någon i lyan inte borde göra så? Jag är väldigt osäker på BSF.

3. bollen__ - Jag har inte fastnat på så mycket av det bollen__ skriver, men i stort tror jag att jag tycker att hon framfört bra tankar och frågor. mitt vanliga omdöme om bollen__ är att hon har väldigt svårt att komma med teorier när hon är ond. Dock måste hon ju lära sig någon gång :p så jag tänker absolut inte godförklara henne på detta.

4. Klara - Jag själv.

5. EmmaN - Ny spelare som började med en röst på Lobelia, lite på samma grunder som jag själv röstade efter. Följer Q i dagens röst på G_O, utan att försöka hitta en egen motivering. Det är svårt att leka sin första lek så jag tror inte att det säger något om EmmaNs roll egentligen.

6. cirkus - cirkus reagerade tidigt på misstankarna mot Q igår. Inte oväntat då hon gjort det i tidigare lekar också. Cirkus åsikter om Q säger inget som cirkus roll. Diskuterar också kring sannolikheten att Q (det här är alltså innan lynchen var klar) är ond utanför lyan. BSF tar senare upp detta som ett led i sina funderingar kring om cirkus hintar om att hon är den onda utanför lyan. Jag har inte hunnit analysera dom tankarna så mycket, men spontant vet jag inte om cirkus skulle vara så pass tydlig. Cirkus brukar kunna spela högt och luras ordentligt så jag vet inte vart jag vågar placera henne just nu.

7. Lobelia - var först med att reagera på Qs resonemang igår. Säger själv att hon vet att Q är en bra spelare som kan analysera leken på väldigt lite information. Men när jag sedan påtalar att jag tror att onda sidan kan ha tagit en chans att få ut en farlig motståndare verkar hon oförstående till att jag tycker Q kan vara en så bra spelare. Jag får inte riktigt ihop det. Jag har ju dryftat tankar om att det kan vara en ond som gjorde ett försök att få ut en farlig motståndare. Samtidigt som det självklart kan vara en god som röstat på en god. Lobelia verkar ha missat att den goda roll som de flesta av oss tror att Q har även har extrainformation. Jag hade också missat det till att börja med men såg det när jag kollade upp rollen i listan igen.

8. Gabby_Ossi - Röstar på fio för att fio röstar på mig med en tunn teori. Som jag skriver på fio, jag tyckte att hon tydligt markerade att det var en förtäckt BOP. Tycker att det nog var att göra det lite lätt för sig att lägga den rösten som G_O gjorde. Tankar lyfts också om att G_O kan ha försökt att hinta om att hon skulle ha en speciell god roll. Det är mycket möjligt. Eftersom Q verkar veta något om G_O väljer jag att lita på att hon är ond. Och i ljuset av det är det ju mycket möjligt att kommentaren om Katniss var i syfte att någon skulle haka på och trio att det var fullt möjligt.

9. Mirtai - Missade röstningen igår och har inte bidragit med så mycket under dagen. Avvaktar om ett omdöme här.

10. LenaH - Ger ett intryck av att vända och vrida på saker och hänger med i diskussioner. Ger mig just nu inga ondvibbar i alla fall (skulle vara det där med duschen då... :p:laugh: )

11. fio - röstade på mig igår med en röst som var tunnare än vatten. Dock med en tydlig markering om att det var en (illa) förtäckt BOP. Börjar jag se ett samband? Har för mig att hon gjorde samma i förra leken. :p Har ingen placering i min lista för fio just nu.

12. quarter4ever - Baserat på vad som hände vid lynch igår vill jag hålla Q som god. Tror mig veta vilken roll hon har.

13. Lilltess - Första rösten på koppen. Säger själv att det berodde på tidsbrist och att hon inte trodde att någon skulle haka på. Det är alltid lätt att haka upp sig på koppen och det känns för det mesta som enkla röster att lägga. Lilltess har också en förmåga att bli misstänkt tidigt. Jag vill nog avvakta lite med omdömet om henne också. Har gjort misstaget att vara med och rösta ut henne när hon haft viktiga goda roller i tidigare lekar. Hon är lite som koppen för mig, tar några dagar innan jag får grepp om henne.

Ber om ursäkt för eventuella luddighter i meningsbyggnaden, min dator lever sitt eget liv ibland. Och jag har bläddrat fram och tillbaka i leken och skrivit lite här och där i inlägget i takt med att jag hittat något att reflektera om. Dessutom tänker jag allt som oftast på teckenspråk och då blir grammatiken lidande. :p

Nu ska jag natta barn och så återkommer jag senare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar