The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilltess röstar på gabby_ossi

Och jag hakar på röstningen nu, då jag tror mig veta q's roll och tror att hon kan ha extra info om G_o! Dessutom tycker jag att q's tankar om henne är vettiga.

Fast detta var ett jättekonstigt uttalande, varför sorterade du ut bollen? Jag lade en enkel förstrött, och som jag skrev så hade jag 2% kvar på min telefon och bollen__ lade en tredjeröst. Om någons röst på koppen skulle vara skum så är det ju bollens? :/
Nej, jag tycker inte det. Att lägga en röst "med vänsterhanden" tycker jag är ulvigare än att lägga fram sina ideer i längre text. Jag vet inte om @bollen__ är god eller ond men det är mer utstickande att lägga en tredjeröst som ulv.

Hjartagna borde enligt mina tankar varit den största ulvkandidaten med sin andraröst men nu vet vi ju att så icke var fallet.

Jag säger inte att du är ond men jag utesluter det inte. :)

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 5

Jag återkommer senare, har inte tid med någon stor analys men kan inte hjälpa att jag hoppar högt av att se alla som följer Q.

Jag håller med om att lynchens resultat pekar med stor säkerhet mot en viss god roll, men den rollen har ingen extra information vad jag vet. Kan någon vänlig själ bekräfta att jag är läskunnig på den punkten?

Q kan mycket väl gissa rätt, men nu ser det ut som alla bara följer Q och inte tänker själv. Det är inte mycket att gå på för att peka ut en personen så att alla som hänger på verkligen har samma övertygelse känns otroligt.

Att bara strömrösta ger inte något bra ulvletande heller och gör det lätt för ulvarna att gömma sig.

Jag återkommer senare, har inte tid med någon stor analys men kan inte hjälpa att jag hoppar högt av att se alla som följer Q.

Jag håller med om att lynchens resultat pekar med stor säkerhet mot en viss god roll, men den rollen har ingen extra information vad jag vet. Kan någon vänlig själ bekräfta att jag är läskunnig på den punkten?

Q kan mycket väl gissa rätt, men nu ser det ut som alla bara följer Q och inte tänker själv. Det är inte mycket att gå på för att peka ut en personen så att alla som hänger på verkligen har samma övertygelse känns otroligt.

Att bara strömrösta ger inte något bra ulvletande heller och gör det lätt för ulvarna att gömma sig.
Nej, du är inte läskunnig isf! :p
Läs om, läs rätt. :)

Jag har en roll som jag är säker på att Q har. Och om det är samma som du tänker på (vilket jag tror att det borde vara) så tycker jag att du ska läsa rollbeskrivningen igen ;)

Sedan håller jag med om att det kan bli trist när alla bara följer en godförklarad, därför tänkte jag teoria mer om andra också, men jag vill gärna se mer av dem först.

Varför skulle LLs förtydligande om om DL spela någon roll? Ingen har rimligen koll på vem som är vem när det gäller roller före DL1 så varför skulle förtydligande av de icke kända rollerna spela någon roll för vem man valt att rösta

.

Dealine för rollerna har stor betydelse men tanke på det som skedde i första lynchen. Det är först efter LLs tydligörande som vi kan vara säkra på att utfallet kan ha påverkats av endast en roll.

Jag tolkar @Klara som att hon därför tror Q är god och då följdaktligen blir misstänksam mot de som röstade på henne.

Sen har jag också lite svårt att förstå klaras resonemang men det kan bero på att jagnog inte är riktigt vaken än. :p

Jag tänkte samma som du där. Men gick tillbaka och läste rollbeskrivningen på den roll jag tror att q har. Och se, där fanns något som jag inte lagt på minnet.

Jag kan inte hålla med dig här. Det är ju jättevanligt att goda röstar ut varandra första DL och ulvarna lutar sig tillbaka och lägger lite strömröster, alt att någon stoppar in en röst på de som har flest röster. Däremot längre fram i leken kan man börja analysera röststatistik en.

Jag är lite allergisk mot att man börjar misstänka alla som råkat vara med och röstat ut en god för till 90% är det alltid förvirrade goda som röstar ut varandra.

Självklart kan det vara goda som röstar på goda. Men jag spann bara vidare på mina tankar i mitt röstinlägg. Jag hade dessa funderingar redan innan lynchen var avgjord igår och röstade också på Lobelia med den teorin. Hade det inte varit mer konstigt att bara släppa dom tankarna när q visade sig vara (troligt) god?

Dealine för rollerna har stor betydelse men tanke på det som skedde i första lynchen. Det är först efter LLs tydligörande som vi kan vara säkra på att utfallet kan ha påverkats av endast en roll.

Jag tolkar @Klara som att hon därför tror Q är god och då följdaktligen blir misstänksam mot de som röstade på henne.

Sen har jag också lite svårt att förstå klaras resonemang men det kan bero på att jagnog inte är riktigt vaken än. :p

Du och jag brukar inte förstå varandra, och inte hålla med varandra. :rofl:

Har varit tillbaka och kikat lite på Gabbys inlägg och fastnade lite på det här, hon nämner en roll med namn och jag funderar på om det kan vara något försökt till falsk hint? Vad tror ni om det?
Jag är också här :banana: Rolig rollista, några nya och några som jag läst om i anmälningstråden men inte spelat med. Återkommer kanske med mer frågor men tror att det jag blev lite fundersam på redan besvarats. Katniss har jag nog inte fattat riktigt men måste nog bara läsa noggrannare :angel:

Alltså att hon skulle låtsats vara kattniss, en ond kan ju vilja göra det för att förvirra.
Jaha. Du menar så. Det är ju möjligt men jag ser inte att det spelar så stor roll?
Jag känner att det är viktigare att nysta i var det kan finnas andra onda, G-O lär dö idag ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 894
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 528
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 386
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar