The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Du menar så. Det är ju möjligt men jag ser inte att det spelar så stor roll?
Jag känner att det är viktigare att nysta i var det kan finnas andra onda, G-O lär dö idag ändå.

ja det håller jag med om, jag började dock nystandet i just gabbys inlägg och fastnade på det där. Vet inte om det betyder så mycket utan något jag noterar.

Inte för att klaga men leken blev just lite tråkigare! :p
Det som jag tänker föreslå är att inte luta sig tillbaka och låta någon ta taktpinnen sas. Bara för att en potentiell ulv verkar ha hittats så finns det fler där ute samt onda fen som också behöver hittas.
Jag får lägga till en sak till om Gabby_Ossi som jag la märke till i hennes första inlägg och det är ett oblygt försök att få det till att vara Katniss. En roll jag är tämligen säker på att hon inte har.
Iom att Antingen Katniss eller Peeta får beskydd genom hela leken om de hittas av mentorn så är det ju ganska givet att en ond försöker hindra mentorn från att hitta just dessa.
Dessutom misstänker jag att Katniss är en roll de gärna vill få ut i en lynch om de kan, ( eller käka utan risk för bagareeffekten)så de inte riskerar att hon kan ta till möjligheten att offra sig så ulvarna blir tvungna att stå över ett käk.
Som sagt leken kan bli väldigt intressant om alla fortsätter att teoria och gräva runt:)

Det som jag tänker föreslå är att inte luta sig tillbaka och låta någon ta taktpinnen sas. Bara för att en potentiell ulv verkar ha hittats så finns det fler där ute samt onda fen som också behöver hittas.
Jag får lägga till en sak till om Gabby_Ossi som jag la märke till i hennes första inlägg och det är ett oblygt försök att få det till att vara Katniss. En roll jag är tämligen säker på att hon inte har.
Iom att Antingen Katniss eller Peeta får beskydd genom hela leken om de hittas av mentorn så är det ju ganska givet att en ond försöker hindra mentorn från att hitta just dessa.
Dessutom misstänker jag att Katniss är en roll de gärna vill få ut i en lynch om de kan, ( eller käka utan risk för bagareeffekten)så de inte riskerar att hon kan ta till möjligheten att offra sig så ulvarna blir tvungna att stå över ett käk.
Som sagt leken kan bli väldigt intressant om alla fortsätter att teoria och gräva runt:)
Har nu läst ikapp och ser att fler än jag reagerat på Katniss-kommentaren, så då är vi flera med samma tanke där iaf.
:)

Jag tänkte nästan föreslå att du om du hittar en ulv till väntar lite med att lägga din röst så att alla hinner avslöja sina rätta jag under dagen innan... :devil:

Nu funderar jag på vilken info som finns i leken.
Den bybo som i natt fått spioninfo kan tex veta vem mentorn är om mentorn valde att skydda sig igår natt.

Beroende på vad den onda fén har gjort för hyss i natt kanske det går att utläsa något där.

Finns det något mer jag missat?

Fördelen med att vi förlorat två bybor redan är att infon inte blir lika spridd och den/de som får den kanske har lättare att se mönster tidigare i leken.

Jag tänkte nästan föreslå att du om du hittar en ulv till väntar lite med att lägga din röst så att alla hinner avslöja sina rätta jag under dagen innan... :devil:

Ja faktiskt.. det hämmar ju en lite automatiskt att leta efter andra just idag när man redan har en ond i stort sett klar (om q4 nu har den roll jag tror hon har) och att många inte lägger sina funderingar i tråden .. känner igen det själv när jag la en tidig röst på glömmerallt i förrförraleken när jag var siaren och alla följde efter, även händelsen med Lobelia i förra leken. Jag vet ju själv hur man gärna vill få fram ganska tidigt att man hittat en ond, men det för inte leken framåt vilket blir liiite tråkigt men så länge man hittar de onda så är det ju bra!
Jag kommer ha mer tid i morgon, flaggade ju för tidsbrist redan i anmälningstråden. Så även jag lägger min röst redan nu.

fio röstar på Gabby Ossi då jag är tämligen säkert på Q4 ´s roll och att hon har extra information om GO som hon vill föra fram i tråden genom att lägga en tidig röst.

Men om nu Q har den roll man kan anta så tycker jag det här inlägget är märkligt

Hon visste ju i så fall att Koppen skulle dö iaf?

Nej, det var inte konstigt. Hon visste att Koppen skulle dö i allafall men hon ville ju vara säker på att hon själv hade flest röster så att det syntes vilken roll hon hade. Lottning och vi hade inte vetat. Koppen flera röster - vi hade inte vetat. Så strategin måste ha varit att se till att själv bli lynchad även om Koppen skulle dött ändå (Kanske så insåg q att bättre om nån annan än just Koppen hade näst flest röster - hon kanske fattade eller hade i allafall starka tankar om att Koppen vare god och därför ändrade en gång till)

Nu funderar jag på vilken info som finns i leken.
Den bybo som i natt fått spioninfo kan tex veta vem mentorn är om mentorn valde att skydda sig igår natt.

Beroende på vad den onda fén har gjort för hyss i natt kanske det går att utläsa något där.

Finns det något mer jag missat?

Fördelen med att vi förlorat två bybor redan är att infon inte blir lika spridd och den/de som får den kanske har lättare att se mönster tidigare i leken.

Mm, vi får dock tänka på att det endas delas ut en rad spioninfo till byborna varje natt, så byborna måste ha mycket tur för att kunna se möster eller få en värdefull rad. det är t.ex inte så troligt att den fått raden om just vem mentorn skyddar eller om det ens finns med som alternativ?

Mentorn får ju veta om den gissat rätt eller inte. Sen kan ju ulvarna gjort något, typ biktat sig eller använt sin attack men det är väl kanske inte så troligt att de gör så här tidigt i leken.

Mm, vi får dock tänka på att det endas delas ut en rad spioninfo till byborna varje natt, så byborna måste ha mycket tur för att kunna se möster eller få en värdefull rad. det är t.ex inte så troligt att den fått raden om just vem mentorn skyddar eller om det ens finns med som alternativ?

Mentorn får ju veta om den gissat rätt eller inte. Sen kan ju ulvarna gjort något, typ biktat sig eller använt sin attack men det är väl kanske inte så troligt att de gör så här tidigt i leken.
Men åh, det är bättre om man läser hela beskrivningen... Jag missade att de bara får en rad. Kul att få: "Ulvarna käkar Hjartagna" :p

Nej, jag tycker inte det. Att lägga en röst "med vänsterhanden" tycker jag är ulvigare än att lägga fram sina ideer i längre text. Jag vet inte om @bollen__ är god eller ond men det är mer utstickande att lägga en tredjeröst som ulv.

Hjartagna borde enligt mina tankar varit den största ulvkandidaten med sin andraröst men nu vet vi ju att så icke var fallet.

Jag säger inte att du är ond men jag utesluter det inte. :)

Okej detta va bättre formulerat :)

Jag tänkte också på det, ser nu när jag läser att det är flera som skrivit det. Tänkte inte så mycket på det igår men efter din röst och när jag nu läste hennes inlägg igen så funderade jag också om det kunde vara ett slags försök att få mentorn att slösa bort en gissning på henne.
Funderar om det kan vara någon ulv som försökt göra samma sak fast ang. Peeta?! Tycker inte att han nämnts så jättemycket så det kan ju vara så att de inte vågar försöka spela två roller. Men jag skall gå tillbaka och se om jag kan hitta något åt det hållet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 894
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 528
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 386
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar