Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oups, får man inte det? Jag är ny, men jag har för mig att jag skrev så i förra leken utan att någon sade att det var fel. Sorry i sådana fall.
Hur tror du att äventyret kommer sluta och vad kommer att avgöra sista striden?
Ärligt talat så förväntas det väl att man säger att dom goda ska vinna, det gör ju garanterat ulvarna för att inte avslöja sig själva.
Om man har en god specialroll och möjlighet att lämna ett avtryck för framtiden är det ju jätteviktigt.
Jag minns en lek när jag tror det var karamelldrottningen var på väg att bli utröstad och hon var siaren, hon hade siat en ond och skrev det i princip i klartext precis innan lynch, då hon tyvärr också lynchades för ingen hann ändra sin röst, men goda sidan fick ju sin viktiga information ändå.
Det var inte så i klartext att det straffade den egna sidan, men ändå tillräckligt för att förstå.
4: Dramatik
Vill inte säga mycket verkar det som? Svarar på lekledarens (Saurons? ) fråga om framtiden, men med bara två korta meningar som är så slätstrukna som möjligt... Gillar inte att fantisera? Vill inte synas? Liiiiiitet ping...
Oj, var det så illa ! Då borde den sidan blivit straffad, vad jag minns så hände inte det.
Ja tur som fasen att till och med jag fattade annars hade jag varit mer än lovligt korkad.
Alltså jag minns inte, jag har för mig det.
Mitt svar var att jag inte vet vad jag har att vänta mig. Jag kan inte säga att jag tror att goda vinner, för jag har ingen magkänsla för varken eller just nu. Ni andra måste ju gått på magkänslan för hur ni tror det ska gå eller ni gissar hej vilt? Det kan ju jag också göra, för att komma med ett korrekt svar. Men jag känner nu att jag vet inte så det blir också mitt svar. Är bara ärlig.
Ärligt talat så förväntas det väl att man säger att dom goda ska vinna, det gör ju garanterat ulvarna för att inte avslöja sig själva.
Njaa, det kan väl kanske, eventuellt, möjligen, finnas små halmstrå-liknande saker i mina tidiga teorier. Eller, "teorier"...
Men en anledning att förvirra till det är väl för att om man är för tydlig med sin roll lär ju andra sidan lyncha/äta en? Man vill att rätt sida ska fatta, men inte den andra. Helst. Och om du ger en antydan till att börja med, men döljer och virrar till genom en motsatt också, så har du något att bygga på med senare inlägg. Skickat upp en liten raket, så uppmärksamheten finns där för vidare utveckling?
Däremot har du nog helt rätt om Smaug. Han är stor och viktig i min hjärna för att han är Smaug, typ. Boknörd, som sagt.
(Fast om du med vilje gjorde precis det jag funderade på så är ju just Smaug den enda rollen att ställa emot Gandalf, eller hur? Och omvänt, den enda från onda sidan som skulle behöva skicka upp en sån där raket är ju just Smaug. Hm...)
Om man har en god specialroll och möjlighet att lämna ett avtryck för framtiden är det ju jätteviktigt.
Jag minns en lek när jag tror det var karamelldrottningen var på väg att bli utröstad och hon var siaren, hon hade siat en ond och skrev det i princip i klartext precis innan lynch, då hon tyvärr också lynchades för ingen hann ändra sin röst, men goda sidan fick ju sin viktiga information ändå.
Det var inte så i klartext att det straffade den egna sidan, men ändå tillräckligt för att förstå.
För mig har det varit jättesvårt att lära mig se de små nyanserna i hur folk uttrycker sig, så det som karamell gjorde då passade mig utmärkt. Jag ser mig också som nybörjare på detta fortfarande.
För övrigt så är det ju intressant att det är andra leken i rad som jag direkt får misstankar på mig för att jag skriver antingen minst uppseendeväckande (i förra leken) eller tänker liknande som någon annan - i denna lek. Jag tycker verkligen inte att det är konstigt att hoppas på att de goda specialrollerna som åker ger ett testamente. Snarare är det konstigt med de som inte hoppas att en sån sak kan vara avgörande.
Dålig fantasi plus att jag är sjukt trött idag. Lovar att bättra mig tills imorgon om jag är kvar.
Jo, men du skrev:
Varför skulle ulvarna avslöja sig genom att skriva att de tror onda vinner? Frågan var ju inte vad man hoppas, utan vad man tror.
Jag gick inte på nån magkänsla utan funderade på hur fördelningen kan vara, och svarade efter det.
[...]Personligen vill jag undvika att rösta ut aktiva spelare i början när man har noll grepp om roller, och det oavsett min egen roll, just för att det blir inget roligt spel om det är för många inaktiva. Och som de senaste lekarna sett ut, där flera hoppat av eller kickats pga inaktivitet och tvingats ersättas av andra, så är det betydligt större risk/chans att min röst hamnar på en inaktiv spelare (med visst undantag för såna som brukar vara väldigt aktiva men varnat för låg aktivitet just idag av någon orsak), helt enkelt för att jag värderar en rolig lek ganska högt. [...]
[...]Hur tror du att äventyret kommer sluta och vad kommer att avgöra sista striden?
[...](Kan hända att det inte är en bra grej alls men då har vi testat åtminstone )