Sv: The hobbit [Ulvlek]
Och ang. din teori om mig, varför i hela friden skulle jag förvirra allt och alla med flit om jag försökte "outa" mig själv genom att lyfta fram både en god och en ond roll? Skulle inte påstå att Smaug är en så avgörande roll heller, eller? Mer att det är en ond som är svår att hitta tag på. I övrigt inga speciella förmågor, rätta mig om jag har fel?
Njaa, det kan väl kanske, eventuellt, möjligen, finnas små halmstrå-liknande saker i mina tidiga teorier. Eller, "teorier"...
Men en anledning att förvirra till det är väl för att om man är för tydlig med sin roll lär ju andra sidan lyncha/äta en? Man vill att rätt sida ska fatta, men inte den andra. Helst.
Och om du ger en antydan till att börja med, men döljer och virrar till genom en motsatt också, så har du något att bygga på med senare inlägg. Skickat upp en liten raket, så uppmärksamheten finns där för vidare utveckling?
Däremot har du nog helt rätt om Smaug. Han är stor och viktig i min hjärna för att han är
Smaug, typ. Boknörd, som sagt.
(Fast om du med vilje gjorde precis det jag funderade på så är ju just Smaug den enda rollen att ställa emot Gandalf, eller hur? Och omvänt, den enda från onda sidan som skulle behöva skicka upp en sån där raket är ju just Smaug. Hm...)
Jag tror det beror på hur man är aktiv. Första dagen blir det ju alltid, mer eller mindre, förklädda BOP-röster, just för att man har så lite att gå på. Och jag tycker att folk lika gärna brukar haffa ett konstigt formulerat inlägg från en som skrivit två som en som skrivit tio...
Personligen vill jag undvika att rösta ut aktiva spelare i början när man har noll grepp om roller, och det oavsett min egen roll, just för att det blir inget roligt spel om det är för många inaktiva. Och som de senaste lekarna sett ut, där flera hoppat av eller kickats pga inaktivitet och tvingats ersättas av andra, så är det betydligt större risk/chans att min röst hamnar på en inaktiv spelare (med visst undantag för såna som brukar vara väldigt aktiva men varnat för låg aktivitet just idag av någon orsak), helt enkelt för att jag värderar en rolig lek ganska högt.
Sen som sagt, har ju en aktiv persons innehåll betydelse. Är det enbart OT-flum är det antagligen lättare att dra på sig röster än om det faktiskt är försök till teorier, trots lite att gå på.
I övrigt reagerade jag, precis som du på cirkus framtidsvision, just för att den kändes lite väl kopierande av min. Även om det känns farligt att lägga för mycket vikt vid sånt nu, det kan ju helt enkelt bero på brist på fantasi också.
Ja, du har helt rätt att det kan vara ett förfluget ord eller två från en annars väldigt osynlig spelare som får lynchdrev igång också. Det är väl helt enkelt så att man står sig själv närmast, och de gånger jag själv upplevt "Men hörni, allvarligt nu, tänker ni misstänka mig för att jag
stavade fel!?!"-situationer (BOP med andra ord) så är det när jag varit väldigt synlig - eftersom jag gillar att spela aktivt helt enkelt - och då har gjort feltänket att man blir förföljd för att man syns. Det var ett bra och nyttigt påpekande, tack, det ska jag komma ihåg!
Intressant att du också reagerade på Cirkus! Nu kan jag ju för all del inte veta om du
verkligen reagerade eller om du helt enkelt kopierar
min misstanke (jaha, där var ulvspelsparanoian igång, ja
) på samma sätt som Cirkus eventuellt kopierade dig, men om jag köper att du oberoende fick samma reaktion som jag så stärker det ju min känsla av att det var något mysko med det... Som du säger kan det ju också handla om att man inte gillar att fabulera sagor (hemska tanke!
), och det måste ju också vara tillåtet, men ändå... Det är ju en enkel sak för en ond att göra, att gömma sig i skuggan och flyta med.